Solliciteren / antecedenten!!!!
Moderator: Moderatorteam
-
Francois TS
- Infopolitie Gast
Solliciteren / antecedenten!!!!
Hoi,
Ik ben francois 21 jaar oud en wil graag voor een straatfunctie solliciteren bij de politie RR.
Maar ik zit met het volgende probleem/vraag..
Ik ben zo'n 2,5 jaar geleden aangehouden als verdachte zijnde van een poging tot inbraak in vereniging. Het positieve hier aan is dat de zaak voortijdig is geseponeerd door de officier van justitie. De reden is mij altijd nog onbekend gebleven, alhoewel ik wel een groot vermoeden heb. Achteraf bleek het om een groot misverstand te gaan en dus nooit een poging willen maken om in te breken.
Maar het feit is namelijk wel zo dat ik nog steeds te vinden ben in het BPS systeem van justitie.
Mijn vraag is dan ook, doet men hier moeilijk over bij de antecedenten onderzoek.. Ik ben tevens nadat ik aangehouden ben 1.5 week later in dienst gegaan bij de kmar (AOA) niet gehaald jammer.. Daarna als beveiliger en nu tevens ook BOA als Toezichthouder/handhaving in Renesse en omstreken. Dit zijn al 3 beroepen/functies waar men zeker met een antecedenten onderzoek werken, en heb hier nooit geen problemen mee gehad. (qwa antecedenten dus!)
Maar heb het vermoeden dat ze bij de politie zeer streng zijn als het gaat om antecedenten, wat zijn mijn kansen en wat zou ik inprincipe kunnen doen????
Ik ben francois 21 jaar oud en wil graag voor een straatfunctie solliciteren bij de politie RR.
Maar ik zit met het volgende probleem/vraag..
Ik ben zo'n 2,5 jaar geleden aangehouden als verdachte zijnde van een poging tot inbraak in vereniging. Het positieve hier aan is dat de zaak voortijdig is geseponeerd door de officier van justitie. De reden is mij altijd nog onbekend gebleven, alhoewel ik wel een groot vermoeden heb. Achteraf bleek het om een groot misverstand te gaan en dus nooit een poging willen maken om in te breken.
Maar het feit is namelijk wel zo dat ik nog steeds te vinden ben in het BPS systeem van justitie.
Mijn vraag is dan ook, doet men hier moeilijk over bij de antecedenten onderzoek.. Ik ben tevens nadat ik aangehouden ben 1.5 week later in dienst gegaan bij de kmar (AOA) niet gehaald jammer.. Daarna als beveiliger en nu tevens ook BOA als Toezichthouder/handhaving in Renesse en omstreken. Dit zijn al 3 beroepen/functies waar men zeker met een antecedenten onderzoek werken, en heb hier nooit geen problemen mee gehad. (qwa antecedenten dus!)
Maar heb het vermoeden dat ze bij de politie zeer streng zijn als het gaat om antecedenten, wat zijn mijn kansen en wat zou ik inprincipe kunnen doen????
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
tsja...hoe men bij RR omgaat met dit soort zaken weet ik niet. Mijn gevoel zegt dat het wel mee zal vallen gezien je latere ervaringen. Maar goed, ik zit niet op de stoel van de screeningscommissie.
sepot betekent dat de zaak niet bewezen is en dus teniet gedaan is. dat zal zo ook in HKS staan. en ik denk dat als jij je verhaal toelicht mocht men er om vragen je een aardig eind kan komen.
misschien zijn er mensen met gelijke ervaringen die je meer kunnen zeggen.
sepot betekent dat de zaak niet bewezen is en dus teniet gedaan is. dat zal zo ook in HKS staan. en ik denk dat als jij je verhaal toelicht mocht men er om vragen je een aardig eind kan komen.
misschien zijn er mensen met gelijke ervaringen die je meer kunnen zeggen.
-
Martin TS
- Infopolitie Gast
-
Francois TS
- Infopolitie Gast
Een antecedenten onderzoek is goed en zeker ook logish dat zoiets is ingevoerd voor functies met een vertrouwenskarakter.
Maar wat zou ik kunnen/moeten vertellen over die aanhouding wat jullie meer duidelijkheid verschaft omtrent de kansen binnen de antecedenten onderzoek. (naar mijn idee had mijn provincie genoot Martin nog niet de juiste info om er iets meer over te kunnen vertellen!)
Maar wat zou ik kunnen/moeten vertellen over die aanhouding wat jullie meer duidelijkheid verschaft omtrent de kansen binnen de antecedenten onderzoek. (naar mijn idee had mijn provincie genoot Martin nog niet de juiste info om er iets meer over te kunnen vertellen!)
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Martin weet inderdaad niet alles. En al zou Martin alles weten dan denk ik dat hij nog geen passend antwoord kan komen. Dit soort onderzoeken gaan via de AIVD/RID en die beslissen en geven een advies. En wat de criteria zijn en wat wel en niet toelaatbaar is, zal ook afhangen van de persoon en diens verhaal.
-
Francois TS
- Infopolitie Gast
nu moet ik zeggen dat ik niet bang ben voor het feit dat ik niet hoef te solliciteren, heb namelijk een HOVJ gesproken en die vertelde mij dat als ik verder nog nooit in aanraking ben geweest met justitie met daaruit een veroordeling dat de kans groot is dat ik gewoon toegelaten wordt. en tevens is het zo dat het een sepo zaak is van 2.5 jaar geleden. En daarna is er verder nooit meer wat gebeurd. (zelfs geen overtreding
)
En een 2e voordeel is dat ik al 3 functies bekleed heb (nog steeds) die voor aanvang van de indienst treding een antecedenten onderzoek had plaatsgevonden.
In eerste instantie had ik wel enkele vraagtekens, maar nu is het me duidelijker geworden.
By the way: Thanks
En een 2e voordeel is dat ik al 3 functies bekleed heb (nog steeds) die voor aanvang van de indienst treding een antecedenten onderzoek had plaatsgevonden.
In eerste instantie had ik wel enkele vraagtekens, maar nu is het me duidelijker geworden.
By the way: Thanks
Ik kan me voorstellen dat het per regio verschilt hoe een antecendentenonderzoek wordt uitgevoerd. Bij het KLPD wordt onderscheid gemaakt tussen een kort (als iemand korter dan 3 maanden in dienst is) en een lang antecedentenonderzoek (lang wordt ook wel Wagenaaronderzoek genoemd). Daarnaast heb je nog de veiligheidsonderzoeken A en P.
Het verschil tussen een kort en lang antecedentenonderzoek is dat er bij een kort onderzoek alleen gekeken wordt in systemen. Bij een lang onderzoek komt er ook iemand bij je thuis om een interview af te nemen. Ik wil je in ieder geval meegeven dat als er iemand bij je thuis komt, je in ieder geval het best zelf eerlijk kan vertellen over je verhaal. Dan kun je hen in ieder geval uitleggen hoe het is gelopen!
Succes!
Het verschil tussen een kort en lang antecedentenonderzoek is dat er bij een kort onderzoek alleen gekeken wordt in systemen. Bij een lang onderzoek komt er ook iemand bij je thuis om een interview af te nemen. Ik wil je in ieder geval meegeven dat als er iemand bij je thuis komt, je in ieder geval het best zelf eerlijk kan vertellen over je verhaal. Dan kun je hen in ieder geval uitleggen hoe het is gelopen!
Succes!
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
- rai
- Geslacht:
Eentje valt daar al vanaf.Francois schreef:En een 2e voordeel is dat ik al 3 functies bekleed heb (nog steeds) die voor aanvang van de indienst treding een antecedenten onderzoek had plaatsgevonden.
Als dit pas anderhalve week, voor je aan de opleiding begonnen was, gebeurd was, was de Kmar op het moment van het onderzoek nog niet op de hoogte van dit feit, aangezien het onderzoek normaal gesproken binnen de periode die jij omschrijft al gebeurd is.Francois schreef:Ik ben tevens nadat ik aangehouden ben 1.5 week later in dienst gegaan bij de kmar (AOA)
Oftewel, tijdens je antecedentenonderzoek (3X woordwaarde) is dit niet naar voren gekomen daar het feit toen nog niet gepleegd was.
-
Francois TS
- Infopolitie Gast
Dat zou heel goed kunnen Rai!
Ag, maar om het kort te houden, ik ga gewoon solliciteren.
Ik heb namelijk niets te verliezen.
En tevens is het zo dat er geen "strafbaarfeit" gepleegd is, ik hoop alleen dat ze om een sepo zaak niet moeilijk gaan doen.
Want de wil is groot om bij de politie te werken, en een sepo zaak houd me niet tegen!!
Nogmaals bedankt voor jullie reacties, jullie hebben er binnenkort een collega bij!!
Ag, maar om het kort te houden, ik ga gewoon solliciteren.
Ik heb namelijk niets te verliezen.
En tevens is het zo dat er geen "strafbaarfeit" gepleegd is, ik hoop alleen dat ze om een sepo zaak niet moeilijk gaan doen.
Want de wil is groot om bij de politie te werken, en een sepo zaak houd me niet tegen!!
Nogmaals bedankt voor jullie reacties, jullie hebben er binnenkort een collega bij!!