hoe weet je hoeveel punten je kwijt bent?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

hoe weet je hoeveel punten je kwijt bent?

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo ik ben een tijdje geleden aangehouden door de politie voor een snelheidovertreding van 40 km/uur. Nou heb ik de boete binnen gehad en netjes betaald (240 euro :evil: ) . Verder heb ik niks gehoord over het aantal punten dat ik kwijt ben. Hoe kom ik hier achter?

mvg.

Thomas
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Waar is die snelheidsovertreding gepleegd.

Indien binnen de bebouwde kom of op een gewone weg buiten de bebouwde kom zou je nu 1 punt moeten hebben. De grens ligt daar bij een overschrijding met +30 km/h.

Op de autosnelweg ligt de grens op +40 km/h. Als je dus op de snelweg bent bekeurd zou je net binnen de grens zijn gebleven.
Gast TS
Infopolitie Gast

Het was binnen de bebouwdekom. Dus dat zou 1 punt betekenen. Maar ik heb een standaard acceptgiro van het incasso bureau binnen gekregen. Een standaard boete dus in de brief staat verder niets over punten of wat dan ook.
thijeleo
In Memoriam
Agent

In dat geval zou ik die girokaart maar heel snel betalen om te voorkomen, dat de officier van justitie alsnog de zaak voor de rechter brengt. In dat geval zal men immers dieper op de zaak duiken met alle gevolgen van dien.
Michael
Gewaardeerd lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Michael »

thijeleo schreef:In dat geval zou ik die girokaart maar heel snel betalen om te voorkomen, dat de officier van justitie alsnog de zaak voor de rechter brengt. In dat geval zal men immers dieper op de zaak duiken met alle gevolgen van dien.
De bon is al betaald 8)
Gast schreef:Nou heb ik de boete binnen gehad en netjes betaald
thijeleo
In Memoriam
Agent

ah, ok
Gast TS
Infopolitie Gast

Tsjah zoals het op TV al werdt aangegeven dit systeem is zo lek als een mandje!
Ik ken niemand en dan ook niemand die ooit een punt is kwijt geraakt zelfs niet met veel te hoge alcohol percentage.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Anonymous schreef:Tsjah zoals het op TV al werdt aangegeven dit systeem is zo lek als een mandje!
Ik ken niemand en dan ook niemand die ooit een punt is kwijt geraakt zelfs niet met veel te hoge alcohol percentage.

word bij mijn weten ook nergens geregistreerd.
Maar we hebben nog geen puntenrijbewijs maar een beginnend bestuurder rijbewijs.

En je hoeft niet perse een puntenrijbewijs te hebben om hem te hoeven in te leveren.
Is altijd nog een 130 maatregel van het CBR.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Anonymous schreef:Ik ken niemand en dan ook niemand die ooit een punt is kwijt geraakt zelfs niet met veel te hoge alcohol percentage.
Klopt, alcohol levert ook geen strafpunten op...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

thijeleo
In Memoriam
Agent

Het CBR is het daar niet mee eens, Koen:
beginnersrijbewijs
Iedereen die voor het eerst een Nederlands rijbewijs haalt, valt onder de 'Regeling beginnende bestuurders'. Voor beginnende bestuurders gelden de eerste vijf jaar na ontvangst van het rijbewijs strengere regels.

De nieuwe weggebruikers krijgen een strafpunt als zij worden aangehouden vanwege
<ol><li>bumperkleven, <li>een snelheidsoverschrijding van meer dan dertig kilometer per uur,<li>een alcoholpromillage van 0,8 en hoger en <li>het veroorzaken van ongevallen waarbij doden of gewonden vallen.</li></ol>

Het rijbewijs wordt geschorst als iemand voor de derde keer is aangehouden en veroordeeld. Blijkt uit het daaropvolgende rijvaardigheidsonderzoek dat de beginnende bestuurder niet rijvaardig is, dan wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

ja, maar volgens mij doelen ze daar op de EMA cursus en niet op het punten systeem
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Is inderdaad een foutje van het cbr. Het OM registreert de strafpunten en het cbr registreert de 130 aanvragen.

Voor een Beginnend Bestuurder wordt automatisch een EMA opgestart als hij 2 keer is aangehouden op verdenking van art 8 WVW. 3 strafpunten duurt dus veel te lang... :wink:

Wellicht, om het niet te ingewikkeld te maken, benoemen ze deze verscherpte ema-procedure als een 'strafpunt', terwijl het dat absoluut niet is...

Maar de site van het cbr vertoont wel meer fouten, dus eigenlijk verbaast het me ook weer niet. Ik bedoel maar; 0.8 promille klopt sowieso al niet.... 8)

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten