Beste lezers,
Giseren kreeg ik de allervreemdste boete ooit binnen: het veroorzaken van onnodig geluid met mijn auto. Bij navraag bleek het om claxoneren te gaan bij het verbijrijden van een aanrijding, waar de mandaat haar diensten verleende. Natuurlijk kan ik mij dat absoluut niet meer herinneren: 9 nov. Daarnaast was het donker, spits en zit er een groenstrook van 10 m tussen. Verweer:
Ben ik dat geweest?
Klopt de feitcode.
Wieowie?
Gr MB
Feitcode R522 voor claxoneren
Moderator: Moderatorteam
-
The Power TS
- Infopolitie Gast
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Die moet inderdaad gebruikt worden voor onnodig claxoneren dus ik zou bezwaar maken. En dat scheelt een bom duiten, want onndig signalen geven is een lagere boete dan onnodig geluid veroorzaken. De feitcode waarvoor u bekeurd bent, wordt bijvoorbeeld gebruikt voor bijvoorbeeld met piepende banden optrekken of met het gaspedaal spelen voor het verkeerslicht.Beagle schreef:Had in dit geval niet geschreven moeten worden voor R 419:signalen geven in andere gevallen of op andere wijze dan is toegestaan?
Ik zou dit niet al te stellig beweren roland.....Roland schreef:Die moet inderdaad gebruikt worden voor onnodig claxoneren dus ik zou bezwaar maken. En dat scheelt een bom duiten, want onndig signalen geven is een lagere boete dan onnodig geluid veroorzaken. De feitcode waarvoor u bekeurd bent, wordt bijvoorbeeld gebruikt voor bijvoorbeeld met piepende banden optrekken of met het gaspedaal spelen voor het verkeerslicht.Beagle schreef:Had in dit geval niet geschreven moeten worden voor R 419:signalen geven in andere gevallen of op andere wijze dan is toegestaan?