hoogte boete autogordel

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
leen TS
Infopolitie Gast

hoogte boete autogordel

Ongelezen bericht door leen »

ey hallo ik heb vandaag een bekeuring gehad
want ik had geen gordel om maar het de boete is 75 euro :evil: :evil:

is 75 euro boete voor niet gordel dragen corect
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Dat is het nieuwe boete bedrag sinds 01-01-2006.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

U had die 75 euro ook kunnen besteden aan iets leuk door het omdoen van de gordel.
Kleine moeite die ongeveer 5 seconden duurt na het instappen.

En daarbij, klinkt heel bot, maar u moet de fout VOLLEDIG bij u zelf zoeken en niet bij de verbaliserend agent of de overheid.
U bent zelf VOLLEDIG verantwoordelijk voor dit soort dingen en niemand anders ???
Onyx TS
Infopolitie Gast

Re: boete

Ongelezen bericht door Onyx »

leen schreef:ey hallo ik heb vandaag een bekeuring gehad
want ik had geen gordel om maar het de boete is 75 euro :evil: :evil:

is 75 euro boete voor niet gordel dragen corect
Klopt, heel veel boetebedragen zijn door het rijk verhoogt per januari 2006.
Een aantal zijn ook lager geworden.
leen schreef:okeej das lekker dan
hebben ze weer snel verdiend beetje jammer dat ze zo doen
logies dat er bij ons op rozenburg gewoon een oorlog is tussen politie en wij de *hangjongeren wat ze zeggen*
Ze hebben het niet "snel" verdiend.
Lijkt me dat JIJ erg makkelijk een mogelijkheid hebt gecreeerd om het te kunnen laten verdienen.

Verder klinkt het in je antwoorden alsof je meer schrikt van het verhoogde boetebedrag dan dat je je gedrag veranderd.
Het bedrag is zo hoog omdat het de bedoeling is dat je je gordel (net als tijdens de rijlessen) WEL gaat dragen.
Als je met dit hogere bedrag nu wel je gordel gaat dragen is het doel bereikt.
Zoniet => dan blijf je erg makkelijk de gelegenheid creeren, want je weet immers dat erop gelet wordt. :roll:
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

logies dat er bij ons op rozenburg gewoon een oorlog is tussen politie en wij de *hangjongeren wat ze zeggen*
Da's nou tch jammer, dat er oorlog is ontstaan omdat jij je gordel niet aandeed.
Dan is 75 euries nog errug goedkoop !
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

In de media is al sinds november 2005 aandacht besteedt aan de wijzigingen van de sanctietarieven voor Mulderfeiten. Had u ook kunnen weten.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

Ook al had je het kunnen weten en voorkomen. Ook ik vind het een hoop geld. Echter.... wie niet horen wil... :!:
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

ThunderSTreak schreef: In de media is al sinds november 2005 aandacht besteedt aan de wijzigingen van de sanctietarieven voor Mulderfeiten. Had u ook kunnen weten.
Ja op zo'n fijne en eerlijke manier. Vooral de verlaging is benadrukt, dat de boetes over de gehele linie zijn verhoogd daar is nauwelijks of geen aandacht aan besteed.

Dat laat onverlet dat het niet dragen van de veiligheidsgordel gewoon stom is.
Als je denkt dat het veiliger is om ze niet te dragen dan moet je dat gewoon doen.

Dan krijgt Darwin vanzelf gelijk. :)

Vooral kinderen los op de achterbank, wat ik regelmatig zie, is voor mij onbegrijpelijk. Voor mij mag de boete naar €200, per kind.
lady TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lady »

Alle "gevaarlijke" overtredingen zijn flink duurder geworden...en terecht!!

Maar als je je dag eens niet hebt dan kan het gauw een aanslag op je portomonee zijn.....door het rood rijden met overtreding van de max. snelheid en geen gordel om......autsssssss.... 8)
R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

ALs gevaarlijke overtredingen duurder zjn geworden, waarom dan mobiel bellen 10 euro goedkoper????
Laatst gewijzigd door R.A. op 07 jan 2006, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

R.A. schreef:ALs gevaarlijke overtredingen duurder zjn geworden, waarom dan moiel bellen 10 euro goedkoper????
Puur vanwege het politieke verkoopargument.

Alle overtredingen zijn (extreem) duurder geworden.

Behalve snelheidovertreding tot 6km, niet rechts rijden op de autosnelweg (onbegrijpelijk), handsheld mobiel bellen en nog eentje, maar die ben ik even kwijt.

Dan kun je tenminste met droge ogen en zonder in bulderend hoongelach uit te barsten, verkondigen dat sommige overtredingen "zelfs" goedkoper zijn geworden. Dan kun je die paar mooi als voorbeeld aanhalen.

Ik zie b.v. niet in wat aan één kapot lampje van de kentekenplaatverlichting of een vuile kentekenplaat zo verkeersonveilig is dat die boetes ook zijn verhoogd.

In de officiële toelichting lees ik niets over het gezever van “eerlijk systeem”, “draagvlak”, en “bepaald evenwicht”:
De tarieven worden in de regel tweejaarlijks herzien door het toepassen van een indexering naar aanleiding van de consumentenprijsindex alle huishoudens en worden vastgesteld bij wijziging van de onderhavige AMvB. Om de samenhang en het evenwicht tussen aan gedragingen gekoppelde tarieven te vergroten ( ?????, was die er niet dan, als er toch geen duidelijke stijlbreuk is? Zie hieronder.)is eenmalig van deze indexering afgezien en zijn de tarieven vastgesteld met behulp van het zogenoemde Tarievenhuis.

Toepassing van dit Tarievenhuis heeft geleid tot een nieuwe opzet van de tarieven, waarbij overigens geen grote stijlbreuken met het verleden zijn waar te nemen.

Policy is to do and say the nastiest things in the nicest way.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik zie b.v. niet in wat aan één kapot lampje van de kentekenplaatverlichting of een vuile kentekenplaat zo verkeersonveilig is dat die boetes ook zijn verhoogd.
"Kunt u gaan naar locatie X, daar heeft een verlaten plaats ongeval plaats gevonden. Getuigen konden echter het kenteken niet lezen want deze was niet normaal leesbaar. Misschien kunt u even uitkijken naar dat voertuig".

De boetes op dit vlak zijn nog niet hoog genoeg. De verhouding tussen strafrecht en dit gebeuren is gewoon een beetje zoek.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

rich schreef:
"Kunt u gaan naar locatie X, daar heeft een verlaten plaats ongeval plaats gevonden. Getuigen konden echter het kenteken niet lezen want deze was niet normaal leesbaar. Misschien kunt u even uitkijken naar dat voertuig".
Het gaat om de gevaarzetting, niet om allerlei bijkomende omstandigheden of voorvallen.

Het voertuig kon echter snel worden gelokaliseerd omdat getuigen meldden dat één van de lampjes van de kentekenplaat verlichting niet brandde.

De boete is net zo hoog als voor het handelen in strijd met bord C8 of C9. Wat vind jij meer gevaarzettend?

Opmerking van moderator rich

Topic gesplitst. Het andere deel staat in "verlichting en boetes" ( verkeerstechniek). Tevens topic gesloten. Conclusie: Sommige boetes zijn inderdaad duurder geworden.
Gesloten