Ik ben een jonge die met zijn familie gevlucht van een land
wij zijn al 5 jaar hier in Nederland, wij hadden toen geen verblijfsvergunning
en pas na 5 jaar eindelijk mogen wij in Nederland blijven. ik heb in dit periode vak bij de politie gesolliciteerd maar ik werd toch niet door want ik had toen nog geen verblijfsvergunning. Ik heb opleiding beveiliging gevolgd en ik het afgerond en met diploma .Het leven in het Asiel zoeker centrum was niet prettig onze huis is verbrand en toen kregen we 36 euro schadevergunning. toen heb ik een aanbod gekregen van een vervals OV studenten kart . een op een dag ben ik op gepakt maar ik weet het tot nu niet wat de vervolgen is. Maar mijn vraag is houd de politie daar rekenen er me waarom heb ik zo gedaan en mag ik nog ooit bij de politie te gaan werken.
Dankjewel voor door lezen
Hebt u vragen dat is mijn mail adres adnan414 (at) hotmail (dot) com
Opmerking van moderator ..::Frans::..
Email-adres aangepast zodat ie onleesbaar is voor botjes...
Een keer gepakt worden met een valse OV-kaart zal denk ik niet zo heel veel gevolgen hebben. Je moet er wel openkaart over spelen want het komt uit bij je sollicitatie.
Nu je een verblijfsvergunning hebt kan je uiteraard weer proberen bij de politie te solliciteren mits je aan de eisen voldoet.
Misschien kan je je even aanmelden? In het leden gedeelte is heel veel informatie over dit soort onderwerpen te vinden. Succes
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Volgens mij hebben we het hier over artikel 225 strafrecht en dit is een misdrijf. Over het algemeen nemen ze niet zo snel mensen aan die in het verleden een misdrijf hebben gepleegd mag ik aannemen...?
Een misdrijf gepleegd hebben zegt helemaal niets.
Je moet gewoon solliciteren en alles eerlijk vertellen, want nu ga je slechts op meningen af en dat brengt je nog nergens.
Gewoon proberen!
Dus als zometeen de Hofstadgroep langs komt worden ze misschien ook wel aangenomen, als ze het maar eerlijk vertellen.
De politie wil graag mensen die vrij zijn van "onbesproken gedrag", daar valt niet onder "mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan een misdrijf en het eerlijk vertellen".
Bovendien kunnen ze duizend mensen vinden die vrij zijn van onbesproken gedrag, waarom zouden ze iemand aannemen die dat niet is?
Laat ik het zo zeggen: Als iemand van ons een misdrijf pleegt is het gewoon 'einde oefening', al werk je al 30 jaar bij de politie. Daar doet men totaal niet moeilijk over...
Als er dan mensen worden aangenomen die misdrijven hebben gepleegd, dan is dat iets wat ik in ieder geval niet kan begrijpen...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Even dat hij opgepakt is ter zijde, je hebt misschien een verblijfsvergunning, maar ik neem aan dat dit alleen niet voldoende is, je hebt namelijk de nederlandse nationaliteit nodig. Hiernaast, het is al opgenoemd, moet je dan nog eens flink aan je nederlands werken, anders lijkt het mij vrij moeilijk
Succes...
Laatst gewijzigd door Gino op 01 jan 2006, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nooit met politie in aanraking geweest, en zelf heb ik nooit over gedacht om zo iets te gaan doen of iets anders want ik weet het dat kan niet als ik bij de politie wil werken. Maar als je vijf jaar jouw best doet om goed te integreren en ik zelf de beveiliging opleiding afgerond. Dus ik ben aan de goede kant mee bezig. maar na vijf jaar in Nederland en nog geen zekerheid en in het eind word je huis (AZC Rheden)in totaal afgebrand en alles weer kwijt gekrakt en dan krijg je ALLEEN maar 36 euro, ohh toen had ik gevoel dat ik word behandel als geen mens. Van daar dacht ik ga lekker met de ov naar eindhoven. En toen werd ik op gepakt. ik heb met heel veel politie agente contact maar ik durf dat niet te vertellen want ik schaam me dood, ze weten dat ik wil bij de politie en ze proberen me te helpen dus het is nu echt moeilijk voor mij. ik heb echt een enorme spijt van gekregen .
Heb jullie misschien een andere idee of zou jullie iemand van (h)officieel over vragen en wat kan ik doen. Ik zeg eerlijk ik ben macht los HELP A.U.B. me
Veel groeten en ik hoop dat het goed komt
Als je bent opgepakt, zoals je vermeld in je eerste posting, hoe kan je dan niet met de politie in aanraking zijn geweest?
Ik ben nu natuurlijk wel heel benieuwd door wie je opgepakt bent....