ik wil graag bij de politie werken, maar........

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

......... TS
Infopolitie Gast

ik wil graag bij de politie werken, maar........

Ongelezen bericht door ......... »

Ik ben een jonge die met zijn familie gevlucht van een land
wij zijn al 5 jaar hier in Nederland, wij hadden toen geen verblijfsvergunning
en pas na 5 jaar eindelijk mogen wij in Nederland blijven. ik heb in dit periode vak bij de politie gesolliciteerd maar ik werd toch niet door want ik had toen nog geen verblijfsvergunning. Ik heb opleiding beveiliging gevolgd en ik het afgerond en met diploma .Het leven in het Asiel zoeker centrum was niet prettig onze huis is verbrand en toen kregen we 36 euro schadevergunning. toen heb ik een aanbod gekregen van een vervals OV studenten kart . een op een dag ben ik op gepakt maar ik weet het tot nu niet wat de vervolgen is. Maar mijn vraag is houd de politie daar rekenen er me waarom heb ik zo gedaan en mag ik nog ooit bij de politie te gaan werken.
Dankjewel voor door lezen

Hebt u vragen dat is mijn mail adres adnan414 (at) hotmail (dot) com

Opmerking van moderator ..::Frans::..

Email-adres aangepast zodat ie onleesbaar is voor botjes...
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Een keer gepakt worden met een valse OV-kaart zal denk ik niet zo heel veel gevolgen hebben. Je moet er wel openkaart over spelen want het komt uit bij je sollicitatie.
Nu je een verblijfsvergunning hebt kan je uiteraard weer proberen bij de politie te solliciteren mits je aan de eisen voldoet.

Misschien kan je je even aanmelden? In het leden gedeelte is heel veel informatie over dit soort onderwerpen te vinden. Succes :thumright:
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Behonest TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Behonest »

Volgens mij hebben we het hier over artikel 225 strafrecht en dit is een misdrijf. Over het algemeen nemen ze niet zo snel mensen aan die in het verleden een misdrijf hebben gepleegd mag ik aannemen...?
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik deel die mening.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

sorry maar hard: 5-1 voor deze man bij de politie. als collega tenminste.
Wie rent, bekent!
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

The Scorpion schreef:sorry maar hard: 5-1 voor deze man bij de politie. als collega tenminste.
Wat bedoel je nou precies te zeggen Scorpion?
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

Ik denk niet dat hij bij de politie komt. Hij heeft een misdrijf gepleegd, zn Nederlands is beroerd. Kan uiteraard nog goedkomen, maar het is vooralsnog wel in zijn nadeel.
En wat dat laatste betreft bedoel ik niet dat hij wel vaker aangehouden zal worden, als dat misschien is waar je op doelt. Het kan uiteraard wel gaan gebeuren, hij heeft al een misdrijf gepleegd eens. Ik ken hem verder niet dus weet niet hoe groot de kans is op recidive, maar voor mezelf heb ik zoiets: de grens van nul naar één is groter van van één naar twee
Wie rent, bekent!
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

The Scorpion schreef:, als dat misschien is waar je op doelt.
Ik doelde eerlijk gezegd helemaal nergens op, slechts een uitleg van je uitspraak.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

Ok duidelijk, ik wil alleen niet dat het verkeerd begrepen zou worden - vandaar dat ik ook daarover begon.
Wie rent, bekent!
marvinboogaard TS
Infopolitie Gast

re

Ongelezen bericht door marvinboogaard »

Een misdrijf gepleegd hebben zegt helemaal niets.
Je moet gewoon solliciteren en alles eerlijk vertellen, want nu ga je slechts op meningen af en dat brengt je nog nergens.
Gewoon proberen!
Behonest TS
Infopolitie Gast

Dus als zometeen de Hofstadgroep langs komt worden ze misschien ook wel aangenomen, als ze het maar eerlijk vertellen.

De politie wil graag mensen die vrij zijn van "onbesproken gedrag", daar valt niet onder "mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan een misdrijf en het eerlijk vertellen".
Bovendien kunnen ze duizend mensen vinden die vrij zijn van onbesproken gedrag, waarom zouden ze iemand aannemen die dat niet is?
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Laat ik het zo zeggen: Als iemand van ons een misdrijf pleegt is het gewoon 'einde oefening', al werk je al 30 jaar bij de politie. Daar doet men totaal niet moeilijk over...

Als er dan mensen worden aangenomen die misdrijven hebben gepleegd, dan is dat iets wat ik in ieder geval niet kan begrijpen...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gino TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gino »

Even dat hij opgepakt is ter zijde, je hebt misschien een verblijfsvergunning, maar ik neem aan dat dit alleen niet voldoende is, je hebt namelijk de nederlandse nationaliteit nodig. Hiernaast, het is al opgenoemd, moet je dan nog eens flink aan je nederlands werken, anders lijkt het mij vrij moeilijk
Succes...
Laatst gewijzigd door Gino op 01 jan 2006, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
......... TS
Infopolitie Gast

ja maar wat wordt het dan?

Ongelezen bericht door ......... »

Ik ben nooit met politie in aanraking geweest, en zelf heb ik nooit over gedacht om zo iets te gaan doen of iets anders want ik weet het dat kan niet als ik bij de politie wil werken. Maar als je vijf jaar jouw best doet om goed te integreren en ik zelf de beveiliging opleiding afgerond. Dus ik ben aan de goede kant mee bezig. maar na vijf jaar in Nederland en nog geen zekerheid en in het eind word je huis (AZC Rheden)in totaal afgebrand en alles weer kwijt gekrakt en dan krijg je ALLEEN maar 36 euro, ohh toen had ik gevoel dat ik word behandel als geen mens. Van daar dacht ik ga lekker met de ov naar eindhoven. En toen werd ik op gepakt. ik heb met heel veel politie agente contact maar ik durf dat niet te vertellen want ik schaam me dood, ze weten dat ik wil bij de politie en ze proberen me te helpen dus het is nu echt moeilijk voor mij. ik heb echt een enorme spijt van gekregen .
Heb jullie misschien een andere idee of zou jullie iemand van (h)officieel over vragen en wat kan ik doen. Ik zeg eerlijk ik ben macht los HELP A.U.B. me
Veel groeten en ik hoop dat het goed komt
Behonest TS
Infopolitie Gast

Als je bent opgepakt, zoals je vermeld in je eerste posting, hoe kan je dan niet met de politie in aanraking zijn geweest?
Ik ben nu natuurlijk wel heel benieuwd door wie je opgepakt bent....
Gesloten