Ja, dat mag. Een politieagent heeft vrijstelling van de verkeersregels in het RVV.
En als jij hem niet zag, geloof me de agent zag je wel, dus hij zou het echt niet tot een aanrijding laten komen.
koewam schreef:Een motoragent kwam tegen het verkeer op de motor mij tegemoet om mij op de hoogte te stellen dat ik hem moest volgen. (bromfiets)
Mag dit?
Als ik hem niet gezien had, dan had er een flink ongeluk kunnen gebeuren.
Alvast bedankt
Als je hem niet gezien had had je meteen je certificaat in moeten leveren, want als je zo'n apparaat over het hoofd ziet ben je het niet waard om op een brommer te rijden.....
koewam schreef:Een motoragent kwam tegen het verkeer op de motor mij tegemoet om mij op de hoogte te stellen dat ik hem moest volgen. (bromfiets)
Mag dit?
Alvast bedankt
Als je hem niet gezien had had je meteen je certificaat in moeten leveren, want als je zo'n apparaat over het hoofd ziet ben je het niet waard om op een brommer te rijden.....
Er was een kruising, dus ik zou naar links kunnen kijken, was een eenrichtingsweg.
Mag dit?
Alvast bedankt
Er was een kruising, dus ik zou naar links kunnen kijken, was een eenrichtingsweg.
???
En tegenmoet komende fietsers dan zou je die ook over het hoofd zien?
Een voetganger die de weg oversteekt?
etc etc etc
Conclusie: als het nodig is voor de uitvoering van de taak dan is het toegestaan maar daarbij mag men geen gevaar veroorzaken voor de overige weggebruikers.
Van een agent mag worden aangenomen dat hij over bepaalde vaardigheden beschikt en daarom is dat in deze, op basis van hetgeen TS weergeeft, niets aan de hand.
Hier heeft TS voldoende aan en wat wij er van vinden of wat hij er van vindt maakt feitelijk weinig tot niets uit.