Aanrijding met politieauto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Chris_ TS
Infopolitie Gast

Aanrijding met politieauto

Ongelezen bericht door Chris_ »

Hallo,

Van de week is er een automobilist tegen mij aangereden, waardoor mijn linker knipperlicht is gesneuveld. Ik baalde er wel van, omdat ik deze auto (bestelbus) nog maar net heb. Schade netjes afgehandeld (zonder politie), en weer verder gereden. Ongeveer 2 uur later werd ik op weg naar huis bekeurd, omdat mijn knipperlicht niet goed functioneerde. Ik heb de agent uitgelegd dat ik net een ongelukje had gehad, maar deze toonde geen bedrip. Ik werd hierdoor enigzins boos, en heb hem gezegd dat hij de bekeuring "ergens in kon stoppen".
Vervolgens ben ik weggereden, de agent achterlatend met de bekeuring.

Deze pikte de belediging niet, en begon mij te achtervolgen. In een 'pestirige' bui ben ik hem een tijdje voorgebleven, totdat hij op een moment erg dicht op mij reed, en het stop-bordje aanzette. Vervolgens ben ik flink op de rem gaan staan, wat resulteerde in een kop-staart botsing, met lichte schade aan mijn achterkant en aanzienlijke schade aan het politievoertuig.

De agent verkondigde dat ik veel te hard heb geremd, ik verweerde daarop: "Op uw bordje staat 'Stop-Politie', niet 'Minder-Rustig-Vaart-Tot-U-Stilstaat-Politie'. Als u gewoon voldoende afstand had gehouden was er niets gebeurd."

De zaak is nu in onderzoek, er is nog geen schuldige aangewezen. Wel heb ik de politie gebeld dat ik een aanrijding had, waardoor zijn mede-collega's als getuigen konden optreden. Tevens is er een situatieschets gemaakt door de politie.

Ik ga er van uit dat ik niet als schuldige wordt aangewezen, toch hoop ik dat iemand mij hier uitsluitsel over kan geven.

Mijn manier van handelen is misschien niet helemaal netjes geweest, maar ik ben van mening dat de agent ook niet juist heeft gehandeld.

Alvast bedankt voor het antwoord.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Zoals u zelf al zegt is de zaak in onderzoek. U krijgt dus vanzelf uitsluitsel van de politie. Ik denk niet dat iemand op dit forum u uitsluitsel kan geven aangezien wij er geen van allen bij geweest zijn.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: Aanrijding met politieauto

Ongelezen bericht door Julio »

U had de bekeuring gewoon kunnen accepteren en eventueel later in beroep kunnen gaan.

Wat betreft die aanrijding. U ging doelbewust flink op de rem staan. Daardoor bracht u uzelf en andere in gevaar. Dit kan ook resulteren in een boete of misschien nog erger.
Chris_ TS
Infopolitie Gast

Doelbewust... De agent beveelde mij om te stoppen. Ik denk dat over de mate van het remmen een eindeloze discussie kan ontstaan. Ik ben gestopt omdat mij dat werd opgedragen.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Anonymous schreef:Doelbewust... De agent beveelde mij om te stoppen. Ik denk dat over de mate van het remmen een eindeloze discussie kan ontstaan. Ik ben gestopt omdat mij dat werd opgedragen.
Nou niet kinderachtig gaan doen, hierboven schrijf je zelf:
In een 'pestirige' bui ben ik hem een tijdje voorgebleven, totdat hij op een moment erg dicht op mij reed, en het stop-bordje aanzette. Vervolgens ben ik flink op de rem gaan staan, wat resulteerde in een kop-staart botsing, met lichte schade aan mijn achterkant en aanzienlijke schade aan het politievoertuig.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Er zit een verschil tussen gewoon stoppen op een veilige plaats en midden op de weg op de rem gaan staan! Met een beetje verstand snap je wel dat als er STOP op het bordje staat dat je niet zomaar ineens moet stil gaan staan.
Maar er zit een kans in dat u wel de schuld krijgt van dit ongeval omdat u zonder goede reden (verkeerstechnisch) keihard remde...

Als jij 150 rijdt op de A2, en je krijgt een stopbord... zou je dan nog steeds midden op de linkerrijstrook keihard stoppen?
Chris_ TS
Infopolitie Gast

Ik kan mij wel vinden in jullie antwoorden, en ik wil ook zeker niet de onschuldige gaan uithangen. Feit is wel dat het is gebeurd in de bebouwde kom (snelheid circa 30KM/u). Ik ga er wel van uit dat ze het gooien op 'te weinig afstand houden'. De agent in kwestie was ook alleen, dus is het woord tegen woord (of kan een agent hier voordeel mee hebben als diender?). Ik zal het wel gewoon moeten afwachten, ik zal de uitkomst zeker nog even in dit topic plaatsen.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties (zelfs op kerstdag!) :wink:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Ik denk zeker dat het woord van de agent meer waarde heeft.
zeker als hij verteld in welke recalcitrante bui u weggereden bent.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Er ligt wat weinig info om uit de afloop van die aanrijding conclusies te trekken maar ik zou me kunnen voorstellen dat ik je aangehouden had en dat je met een fraai stel boeien om je polsen naar het bureau was gebracht. Die prent voor dat kapotte knipperlicht was dan de minste van je problemen geweest.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

Chris, je hoeft het niet te zeggen hoor maar ik was benieuwd in welke plaats en regio dit voorval heeft plaatsgevonden.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Deed de rest van de verlichting aan de achterzijde het na de aanrijding wel?

Die boetes kunnen aardig oplopen.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

De inhoudelijke kant van het pesten achterwege gelaten zou ik me zo voor kunenn stellen dat dit een leuk tikpv op zou kunnen leveren. Kortom, domme actie op een naar uw mening stomme bekeuring. Tegen de stomme bekeuring kun je in beroep gaan, deze domme actie kan echter wel eens meer gevolgen hebben dan u lief is....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid verwacht ik dat de agent in kwestie als schuldige wordt aangewezen voor de feitelijke omstandigheden. Over de morele aspecten denk ik anders.

De agent echter had er rekening mee moeten houden dat hij een dermate irritant figuur voor zich had die het weleens in zijn botte kop zou kunnen halen om nadat hij ongelijk kreeg, op een misselijkmakende manier toch nog wat recht zich toe te eigenen.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Iedereen doet wel eens domme dingen, maar de meeste mensen zien het achteraf in en kunnen het toegeven, en misschien zelfs hun excuses aanbieden. U hebt die gave kennelijk niet en ik vraag me dan ook sterk af of u wel volledig mens bent. Je moest je schamen man.
Martin TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martin »

Ik kan me uw kwaadheid wel voorstellen nadat ze uw auto hebben aangereden. Uw optreden daarna is echter niet slim. Toch moet ook de politieauto kunnen stoppen binnen de afstand dat de weg vrij en te overzien is.
Gesloten