Ik zit nu al een tijdje met een vraag
Ik ben een nederlandse vrouw (met rijbewijs van nederland) en heb een belgische vriend die in het bezit is van een belgische auto.
Nu was ik een tijd geleden hier in nederland ( Maastricht) aan het rijden in die belgische auto en ik werd stop gehouden door de politie.
Nu gaf deze agent mij een waarschuwing omdat ik met een NL. rijbewijs in NL. niet mag rijden met een belgische auto.... dit zou gelijkstaan aan het rijden zonder rijbewijs.
Toen ik thuis kwam zei iedereen dat dat maar vreemd is, hoe zit dat dan als je in het buitenland een auto huurt. dus ben ik maar met het politieburo in maastricht gaan bellen in de hoop op meer uitleg.
Nou daar wisten ze het ook niet, ik moest maar naar Eijsden bellen daar zouden ze het wel weten omdat dat dichter bij de belgische grens ligt
En nu komt het... daar werd me verteld dat je wel met een NL. rijbewijs in een Belgische auto in NL. mag rijden....
Wat is het nu????????? ik zou niet willen dat ik een fikse boete krijg terwijl de politie blijkbaar zelf niet weet of het nu Wel of Niet mag.
ik hoop op een snelle reactie
groetjes Grummelke