Wat je ook kunt doen (ziet er misschien niet uit maar het werkt wel) is een
fleecedeken over je voorruit spannen. Dan hoef je na vorst ook niet te krabben, enkel en alleen even die doek eraf doen en je kunt wegrijden!
Kost ook geen tijd.
Enfin minder tijd dan de
krab-methode ...
Die spuitbussen werken ook heel goed (heb ze voor het eerst gezien & gekocht in Zweden, toen waren ze hier voor zover ik weet nog niet op de markt) ... vind het toch een beetje een anti-milieu methode.
Erg milieuvriendelijk zal dat spul immers niet zijn.
Lauwwarm water werkt ook weet ik uit de praktijk. Ook tegen een nogal dikke laag ijs op je raam ... lauw water eroverheen ... ff wachten en je raam is zo ijsvrij.
De fleecedekenmethode werkt voor mij toch wel het beste.
Nog beter zou zijn een standkachel ... ook gelijk lekker warm wegrijden
maar voor luxewagens is dit systeem toch nog wel aan de prijs.
(je hebt ze dus ook met timerfunctie)
Eigenlijk is er nog maar één probleem: de prijs. Een standkachel kost, nog exclusief inbouw, zo'n 760 euro. Voor een flinke middenklasser wordt dat al bijna duizend euro en daar komt de inbouw dus nog bij --- http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/ne ... i_id=12950
Levensgevaarlijk
Half dichtgevroren en beslagen autoruiten zijn levensgevaarlijk. Hoe vaak zie je niet heftig boenende chauffeurs turend door een klein kijkgaatje de weg op rijden, hopend dat het gaatje snel groter wil worden. En dat valt nog wel eens tegen. Volgens Webasto, een grote fabrikant van standkachels, gebeuren de meeste ongelukken in de winter tijdens de eerste vijftien minuten autorijden. Door te weinig zicht dus.
Opmerking ..::Frans::..
Oranje kleur even verandert in blauw tbv leesbaarheid