burengerucht

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
willemijn TS
Infopolitie Gast

burengerucht

Ongelezen bericht door willemijn »

In artikel 431 van wetboek van strafrecht wordt gesproken over nachtrust. Zijn er tijden aan de genoemde nachtrust verbonden.
Voor iedereen begint en eindigt de nachtrust verschillend.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Re: burengerucht

Ongelezen bericht door Thijs »

willemijn schreef:In artikel 431 van wetboek van strafrecht wordt gesproken over nachtrust. Zijn er tijden aan de genoemde nachtrust verbonden.
Volgens mij is dat ergens tussen 11 en 9 ongeveer. Ik weet het niet precies, maar het verhaal van ik heb nachtdienst gehad gaat niet op in dit artikel. De voor nachtrust bestemde uren, zijn de uren dat de meeste mensen slapen, en dat is s'nachts.
willemijn TS
Infopolitie Gast

Re: burengerucht

Ongelezen bericht door willemijn »

Thijs schreef:
willemijn schreef:In artikel 431 van wetboek van strafrecht wordt gesproken over nachtrust. Zijn er tijden aan de genoemde nachtrust verbonden.
Volgens mij is dat ergens tussen 11 en 9 ongeveer. Ik weet het niet precies, maar het verhaal van ik heb nachtdienst gehad gaat niet op in dit artikel. De voor nachtrust bestemde uren, zijn de uren dat de meeste mensen slapen, en dat is s'nachts.
.
Ik heb last van buren die na 10 uur 's avonds nog geluidproduceren, zoals timmeren, bonken, slaan van deuren e.d. Ik probeer in gesprek met ze te blijven, maar het is een moeizaam gebeuren. Zij vinden kwart over 11 nog te vroeg om te klagen, vandaar dat ik op zoek ben naar tijdstippen.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Uit de jurisprudentie blijkt dat als algemene grens 22:00 uur wordt aangehouden tot 07:00 uur 's-ochtends.
Stay safe out there.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

In veel gemeenten staan in de algemene plaatselijke verordening ook bepalingen met betrekking tot geluidhinder.
Uit een willekeurige apv:
Artikel 4.1.5 Overige geluidhinder
1. Het is verboden toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te
verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of overigens voor de omgeving
geluidhinder wordt veroorzaakt.
2. Het college kan van het verbod ontheffing verlenen.
29
3. Het verbod geldt niet, voor zover de op de Wet milieubeheer gebaseerde voorschriften, de
Wet geluidhinder, de Wegenverkeerswet 1994, de Zondagswet, het Wetboek van Strafrecht,
de Luchtvaartwet, het Reglement verkeerstekens en verkeersregels 1990 of het
Vuurwerkbesluit van toepassing zijn.
Dit werkt wat makkelijker, want geuidhinder die ontstaat, en die niet onder de bepaling van het Wetboek van Strafrecht valt, valt onder deze bepaling, dus ook buiten de "voor de nachtrust bestemde tijden".
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

In de diverse besprekingen wordt aangegeven dat deze tijdstippen kunnen verschillen van locatie tot locatie. De binnenstad van Amsterdam kent natuurlijk een ander leventje dan dat men heeft als men in een dorpje op het platteland woont.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

rich schreef:In de diverse besprekingen wordt aangegeven dat deze tijdstippen kunnen verschillen van locatie tot locatie. De binnenstad van Amsterdam kent natuurlijk een ander leventje dan dat men heeft als men in een dorpje op het platteland woont.
Klopt! Heb net nog even in het kippenhok gekeken. Het was 17.23 uur en buiten erg donker. Kippen sliepen al. Dus geen lawaai meer hier in het dorp. Tijd om naar de stad te gaan. :wink:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
stoel TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door stoel »

het gaat hier om een flat in een gewone woonwijk, waar de meeste mensen de volgende dag weer moeten werken. Daarom is het ook zo vervelend als je uit je slaap gehouden wordt. Maar bedankt voor alle reaktie's. Het is me een stuk duidelijker geworden en ik probeer ingesprek te blijven met mijn buren
stoel TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door stoel »

Voor de duidelijkheid ik heb eerst als gast de vraag gesteld. Ik heb ondertussen een account aangevraagd. Vandaar de verschillende namen.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

Dat was me al duidelijk geworden. Als de vraag voldoende beantwoord is, gaat ie naar het archief.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten