visuele meting door agent in burger

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

BASE schreef: daar heb je gelijk in maar het moet wel korrekt gedaan worden
Aangezien je hier de vraag komt stellen WAT nu eigenlijk de richtlijnen zijn lijkt het me iets te voorbarig voor jou om maar domweg te roepen dat het "niet correct" is gebeurd.
BASE schreef: en niet een rancune agent in burger die even op z'n teller kijkt mij voorbij ziet komen en denkt dat zal wel 120 geweest zijn.
Als een agent je noteerd voor 40 km te snel dan "denkt" hij dat niet, maar heeft dat geconstateerd.
Wat heeft de betreffende agent er voor baat bij om jou een oor aan te naaien??
De instelling waarmee je maar aanneemt dat het een "rancuneuze" agent zal zijn geweest geeft in elk geval jou insteek weer.
Volgens mij zit je dan ook op het verkeerde forum, probeer http://www.fok.nl eens.
BASE schreef:als een auto mij achterna komt heb ik dat in donker 100% zeker in de gaten :!:
Dat zou inderdaad wel verwacht mogen worden.
Toch heeft iemand jou geklokt en vervolgens bekeurd.
Jij hebt niemand achter je gezien want dan was je niet "gefopt", waar komt die agent dan opeens vandaan??

Je zou nog versteld staan hoe weinig mensen zien of handelen als je in een opvallende surveillancewagen achter ze rijdt in het donker.
Laat staan in een ONopvallende wagen.
BASE schreef:ik ben vrachtwagen chauffeur ik zit dagelijks op de weg
Tja, deze uitspraak vind ik nou niet echt pluspunten opleveren in je betoog.
Ook vrachtwagenchauffeurs overtreden de wetgeving, en zien ZEKER niet alles op en om hen heen.
Lees de krant eens wat vaker en verklaar dan eens hoe die ongelukken ontstaan met die chauffeurs die "dagelijks op de weg zitten".

Ik heb zo het idee dat BASE maar 1 antwoord wil horen hie, helaas voorzie ik dat dit niet gaat gebeuren.

Slotje?? :roll:
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Onyx, je hebt gelijk. Ik ga een heel eind met je mee. Alleen het stukje over de ongelukken met vrachtwagens moet je niet te snel conclusies trekken. Dergelijke ongelukken worden ook vaak veroorzaakt door mede weggebruikers. Het is niet altijd de schuld van de chauffeur. Ik rij zelf regelmatig mee op een vrachtwagen en zie een hoop gekke dingen gebeuren doordat mensen vaak geen idee hebben hoe zo'n vrachtwagen reageert. En men zich al helemaal niet realiseert dat zo'n truck anders reageert dan een personenauto.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Bert schreef:Onyx, je hebt gelijk. Ik ga een heel eind met je mee. Alleen het stukje over de ongelukken met vrachtwagens moet je niet te snel conclusies trekken. Dergelijke ongelukken worden ook vaak veroorzaakt door mede weggebruikers. Het is niet altijd de schuld van de chauffeur. Ik rij zelf regelmatig mee op een vrachtwagen en zie een hoop gekke dingen gebeuren doordat mensen vaak geen idee hebben hoe zo'n vrachtwagen reageert. En men zich al helemaal niet realiseert dat zo'n truck anders reageert dan een personenauto.
is geloof ik niet echt de discussie in dit onderwerp bert.
En als ik het rijgedrag van deze "chauffeur" bekijk dan denk ik niet dat je er klakkeloos van uit moet gaan dat er alleen malloten in personenauto's zitten
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Feit blijft dat ook vrachtwagenchauffeurs, net als vertegenwoordigers, bouwvakkers, politiemensen, forumbeheerders, forumbezoekers enz. enz. wel eens een keer de wet overtreedt. We moeten ze niet heilig verklaren hier......
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Theijeleo schreef: Feit blijft dat ook vrachtwagenchauffeurs, net als vertegenwoordigers, bouwvakkers, politiemensen, forumbeheerders, forumbezoekers enz. enz. wel eens een keer de wet overtreedt. We moeten ze niet heilig verklaren hier......

Hmm, ik zag net mijn aureooltje wegvliegen geloof ik!Afbeelding
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Guido schreef:
Bert schreef:Onyx, je hebt gelijk. Ik ga een heel eind met je mee. Alleen het stukje over de ongelukken met vrachtwagens moet je niet te snel conclusies trekken. Dergelijke ongelukken worden ook vaak veroorzaakt door mede weggebruikers. Het is niet altijd de schuld van de chauffeur. Ik rij zelf regelmatig mee op een vrachtwagen en zie een hoop gekke dingen gebeuren doordat mensen vaak geen idee hebben hoe zo'n vrachtwagen reageert. En men zich al helemaal niet realiseert dat zo'n truck anders reageert dan een personenauto.
Weet ik Guido, ik vond alleen dat het even gezegd moest worden.
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Guido schreef:
En als ik het rijgedrag van deze "chauffeur" bekijk dan denk ik niet dat je er klakkeloos van uit moet gaan dat er alleen malloten in personenauto's zitten
Klopt inderdaad.
Heb tijdens het opstellen van mijn betoog nog overwogen het erbij te zetten om verwarring te voorkomen.. niet gedaan en ziedaar => verwarring :mrgreen:

Zoals Guido opmerkt was het slechts ter verduidelijking dat niemand "heilig" is in het verkeer.
Omdat BASE het vak vrachtwagenchauffeur erbij haalt nam ik dit als voorbeeld.
Mijn excuses als het verkeerd over kwam. :wink:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

maar volgens mij is nu wel duidelijk hoe hier over gedacht wordt en is de vraag ook voldoende beantwoord.
Gesloten