Uitlenen uitrusting

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

en ken je de uitdrukking: De meeste ongelukken gebeuren met "ongeladen" vuurwapens?
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Pardon me TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Pardon me »

MotoRon schreef:en ken je de uitdrukking: De meeste ongelukken gebeuren met "ongeladen" vuurwapens?
nee

En rai je hebt gelijk een pistool jaagt mensen natuurlijk meer angst aan dan een stok.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Ik heb hier op het forum wel eens gehoord dat regel nummer 1 is dat een vuurwapen altijd als geladen aangemerkt moet worden.

Raad zelf maar wat er gebeurd wanneer een agent iemand in dit geval nog een kind over straat ziet lopen met een vuurwapen...
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Julio schreef:Ik heb hier op het forum wel eens gehoord dat regel nummer 1 is dat een vuurwapen altijd als geladen aangemerkt moet worden.
Inderdaad, met als aanvulling: Totdat het tegendeel is bewezen.....
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Ik heb ook ooit een spreekbeurt over de politie gehouden. Ik vroeg mijn buurman, die agent was, of ik wat spullen van hem mocht lenen. En dat mocht niet. Maar hij kwam wel zelf even langs met zijn hele uitrusting en een politieauto !!!
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Bert schreef:Ik heb ook ooit een spreekbeurt over de politie gehouden. Ik vroeg mijn buurman, die agent was, of ik wat spullen van hem mocht lenen. En dat mocht niet. Maar hij kwam wel zelf even langs met zijn hele uitrusting en een politieauto !!!
WAUW ;)
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Ja, dat vond ik ook !!! Ik was natuurlijk zo trots als een pauw (ik was een jaar of tien). Ik mocht alles uitleggen en de buurman legde uit wat ik niet wist. Wel mocht ik zelf alles laten zien, inclusief het dienstwapen. En natuurlijk mocht ik de OGS ff aanzetten. :lol:
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Ik heb ook een spreekbeurt gehouden over de pliesie... Ik had alleen geen spullen mee en ook geen agent... Wel plaatjes!!!

Ik zou het zo weer willen doen, vooral omdat ik er nu veel meer over weet en een hoop broodjes-aap verhalen uit de wereld te kunnen krijgen...
Ria TS
Infopolitie Gast

Spreekbeurt

Ongelezen bericht door Ria »

Een klasgenoot van mij heeft ruim 30 jaar geleden ook een spreekbeurt gehouden over de politie.
Zij mocht dus wel een pet lenen en kon het niet nalaten om dat din midden op de Coolsingel op haar hoofd te zetten en polonaise te gaan lopen.
Zowel zij als de desbetreffende agent hebben flink op hun falie gehad, verder is er niets gebeurd!
Dit verhaal schoot me bij het lezen van de spreekbeurtverhalen weer door mijn hoofd.
Gino TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gino »

Zie er persoonlijk niet echt een ''groot'' probleem in. Een paar handboeien, pet, lege hulster... allemaal leuk. De stok misschien iets minder dan... Als je nou een busje pepersray meegeeft, hele kogel, dat soort dingen dan is het natuurlijk anders.Ligt ook maar net aan wie je zoiets meegeeft. Leeftijd enz, enz.
Misschien had die agent het iets anders aan kunnen pakken. Meegaan naar school bijvoorbeeld, spullen pas geven eenmaal de spreekbeurt begint, en hierna gelijk weer terugnemen. Misschien was dit ook wel het geval, weet je hier ook iets meer over dan PaTeer?
In ieder geval ben ik er zeker wel op tegen als dit vaker zou gebeuren, politie materiaal uitlenen. Maar bij dit geval...die jonge had zeker een hele leuke spreekbeurt, met een net resultaat, en zonder enig kwaad.
Hoe dan ook, niets en niemand zal tegen die vroegere spreekbeurt van bert op kunnen. :woow:
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Een afgezaagde bezemsteel met een stuk touw eraan gaat door voor een wapenstok. In dat geval was er niemand geweest die zich er druk om maakte en nu wel, ik zie t probleem niet zo ;)
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Ik zie het probleem op het moment dat het kind er (zichtbaar) mee over straat gaat. Als er dan iets gebeurt dan kun je natuurlijk problemen krijgen die je had kunnen voorkomen door zelf even mee te gaan.

gr Thijs
Guido TS
Infopolitie Gast

en bij de kleding verstrekking van apiranten krijg je de wapenstok ook gewoon.
itt de pepper en vuurwapen.
zo'n ramp is het dus ook weer niet
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Guido schreef:en bij de kleding verstrekking van apiranten krijg je de wapenstok ook gewoon.
Dat is waar. Even niet aan gedacht.
Guido TS
Infopolitie Gast

Thijs schreef:
Guido schreef:en bij de kleding verstrekking van apiranten krijg je de wapenstok ook gewoon.
Dat is waar. Even niet aan gedacht.
laat onverlet dat het een geweldsmiddel is wat je rechtens toegekend moet zijn en waar je in ge-oefend bent...
Gesloten