40 ugl teveel gaat me rond 1300 euro kosten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ram TS
Infopolitie Gast

40 ugl teveel gaat me rond 1300 euro kosten

Ongelezen bericht door Ram »

ok mijn verhaal
ben is 1 keer opgepakt met een bakkie op blies 480 ugl (okt-2001)
aceptgiro binnen van 1000 gulden
ok terecht
word in aug 2005 aangehouwen paar maanden geleden
stop blazen 260 ugl (220 mag je hebben en na 235 gaan ze schrijven)
die avond nog rustig aan gedaan want ik moet nog rijden rond de 3 bier op en nog de laatste paar uur aan de water gegaan kreeg 1 uur rijverbod
toen ik bij me auto aankwam mog ik al rijden
ondertussen ik op vakantie en weer terug kijk in de brievenbus een brief van CBR
cursus volgen 771 euro zelf betalen en worden 3 dagen voor je eruitgeprikt kost ook nog es 3 dagen
vandaag aceptgiro van de justitie 300 euro
Mijn vraag is dus wat bereik ik nou met zo een verhaal bij de rechter en als ik er ben of ik geen hoger boete krijg? iemand advies?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

gewoon de kwestie accepteren en hopen dat het kwartje toch een keer begint te vallen.
B.B. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door B.B. »

Lijkt me duidelijk een geval van wie zijn kont brand moet op de blaren zitten. Of wie niet horen wil, moet maar voelen.

Misschien een stom idee, maar drink gewoon geen alc. houdende drank als je nog moet of misschien moet gaan rijden.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

U heeft gewoon 2 keer een (verkeers)misdrijf gepleegd en justitie bestraft dit met fl 1000,- en €300,- boete.

Justitie is daarmee klaar met u.

Het cbr werpt zich echter ook op voor de verkeersveiligheid van oa andere weggebruikers en wil voorkomen dat u een 3e keer dit misdrijf pleegt. Met andere woorden, men verplicht u een Educatieve Maatregel Alcohol te volgen die inderdaad veel geld kost...

Dit heeft niets met 'straf' te maken, maar is gewoon een 'preventiemaatregel' van het cbr.

Mocht u aan deze opdracht niet (of niet voldoende) voldoen, dan zal het cbr uw rijbewijs ongeldig verklaren, om onder andere mij, tegen u te beschermen...

Het kost dus allebei geld, maar de trajecten (en de bijbehorende doelstellingen) zijn totaal verschillend...

Dit is overigens een 'standaard' werkwijze (met standaardbedragen) als het een alcoholdelict betreft en klagen hierover heeft totaal geen zin...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: 40 ugl teveel gaat me rond 1300 euro kosten

Ongelezen bericht door SWAT »

Ram schreef:ok mijn verhaal
ok terecht
die avond nog rustig aan gedaan want ik moet nog rijden rond de 3 bier op en nog de laatste paar uur aan de water gegaan kreeg 1 uur rijverbod
ondertussen ik op vakantie en weer terug kijk in de brievenbus een brief van CBR
cursus volgen 771 euro zelf betalen en worden 3 dagen voor je eruitgeprikt kost ook nog es 3 dagen
Mijn vraag is dus wat bereik ik nou met zo een verhaal bij de rechter en als ik er ben of ik geen hoger boete krijg? iemand advies?
Uiteraard staat het u vrij om naar de rechter te stappen echter..... die zal met het CBR verhaal niets doen omdat dit niet onder zijn competentie valt en zal gezien de aard van het feit weinig gemotiveerd zijn de boete te verlagen.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Ram schreef:Mijn vraag is dus wat bereik ik nou met zo een verhaal bij de rechter en als ik er ben of ik geen hoger boete krijg? iemand advies?
Er is al redelijk wat commentaar gegeven op uw handelen, daar wil ik zelf toch iets aan toevoegen. Ik wil u vragen om naar de volgende website te gaan ( http://www.m-fm.nl/streekradio/streekni ... cleID=7305 ) en dan nog eens heel goed na te denken over uw handelen. Hopelijk wordt u het dan met mij eens dat u van geluk mag spreken dat u uw rijbewijs nog hebt.
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

streeknieuws schreef: Agent overleden na aanrijding op A50
APELDOORN - Bij een aanrijding op de A50 bij Apeldoorn is in de nacht van vrijdag op zaterdag een 50-jarige agent overleden. Een 36-jarige collega raakte ernstig gewond.

Bij knooppunt Beekbergen waren de agenten bezig met de afwikkeling van een andere aanrijding toen een automobilist hen raakte. De 51-jarige bestuurder uit Apeldoorn vloog uit de bocht. De man is aangehouden, omdat hij teveel gedronken had.
Neeh, dit geld niet voor "Ram", dit overkomt alleen anderen die gedronken hebben :wink:
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Onyx schreef:
streeknieuws schreef: Agent overleden na aanrijding op A50
APELDOORN - Bij een aanrijding op de A50 bij Apeldoorn is in de nacht van vrijdag op zaterdag een 50-jarige agent overleden. Een 36-jarige collega raakte ernstig gewond.

Bij knooppunt Beekbergen waren de agenten bezig met de afwikkeling van een andere aanrijding toen een automobilist hen raakte. De 51-jarige bestuurder uit Apeldoorn vloog uit de bocht. De man is aangehouden, omdat hij teveel gedronken had.
Neeh, dit geld niet voor Topicstarter, dit overkomt alleen anderen die gedronken hebben :wink:
Is maar goed ook voor 'm anders had ie zeker weten geen rijbewijs meer. En ook geen auto vrees ik.

:schieten:
ijzerbroot TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ijzerbroot »

Ach, lees tussen de regels door: hoe kom ik onder die boete uit?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

De titel van het draadje zegt eigenlijk al een beetje hoe gast Ram er tegenaan kijkt, en heeft inderdaad het hele systeem van boeten en cursus geen nut (gehad) Zoals Ram het ziet krijgt hij voor die 40 u g/l die relatief hoge straf, terwijl het bedrag niet bestaat uit een boete voor die tweede keer (260 u g/l) maar het een recidive is (een herhaling van hetzelfde strafbare feit).
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Toch lijkt het of er toch een lampje begint te branden bij "Ram", want hij maakt zich toch wel lichtelijk druk over de bekeuringen en extra kosten die nu op zijn weg liggen.

Zou ie nu bij de volgende keer dat ie biertje nummer 3 achterover slaat nog steeds vinden dat het best lekker smaakt?? :twisted:
TSp TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TSp »

Eerst denken en dan doen.

Hangt het af wat je moet betalen of van je verantwoordelijkheidsgevoel?

Zal je maar gebeuren zoals in Apeldoorn is gebeurd.
De gevolgen zijn vreselijk, heel veel mensen hebben ongelooflijk veel leed.
Wat mij betreft: nooit meer een rijbewijs verstrekken in zo'n situatie.

Ik ben zelf ook een kind verloren door een bestuurder onder invloed.

:pukel:

Laat het een les zijn:
onder invloed van welke stof dan ook (welke de rijvaardigheid beinvloed of kan beinvloeden)een voertuig besturen, niet doen!

Gelukkig ben ik geen rechter.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Ik kan in dit soort zaken ook beter geen rechter zijn. Ik zou dan al snel berucht zijn als "The Hanging Judge" :twisted:
Baksteen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Baksteen »

Ram schreef:ok mijn verhaal
ok terecht
ondertussen ik op vakantie en weer terug kijk i
n de brievenbus een brief van CBR
Wat mij betreft zou 2x gepakt worden ter zake onder invloed besturen per direct levenslang ongeldigverklaring van het rijbewijs mogen betekenen.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik denk dat het RAM nu wel duidelijk is dat hij hier niet hoeft te komen met een zielig verhaal, mogelijk op het verkeerde forum?

Mis ik toch nog een gevoelsreflectie naar hem toe, bij deze nog dan

"goh wat vervelend voor je"

en vervolgens het topic gesloten.
Gesloten