boete verkeerd parkeren?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

jansen schreef:als je dat voor me wilt doen graag, ik wil wel een beetje weten waar ik aan toe ben voor dat ik de brief vertsuur!!
Wil ik wel doen, maar dat wordt niet eerder dan morgen. Maar misschien dat 1 van de andere forumleden de kennis paraat c.q. bij de hand heeft?
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
jansen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door jansen »

MotoRon schreef:
jansen schreef:als je dat voor me wilt doen graag, ik wil wel een beetje weten waar ik aan toe ben voor dat ik de brief vertsuur!!
Wil ik wel doen, maar dat wordt niet eerder dan morgen. Maar misschien dat 1 van de andere forumleden de kennis paraat c.q. bij de hand heeft?
Ok nou in iedergeval bedankt, ik ga er toch wel van uit dat er iemand online is die dit weet dus wie bied.....
jansen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door jansen »

de vraag is dus, kan de officier de feitcode nog corrigeren na mijn bezwaarschift?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

ja dat kan.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Het is zelfs mogelijk, dat er door de parkeercontroleur een zogenaamde politie-correctie heeft plaatsgevonden. Dit is een wijziging die toegestaan is indien er sprake is van inhoudelijke fouten, onder de volgende voorwaarde:
De correctie vindt plaats binnen zes weken na dagtekening van de beschikking en wordt schriftelijk vastgelegd.
In theorie zou de controleur na jouw telefoontje als zo'n correctie hebben kunnen insturen, hetgeen zou kunnen betekenen dat je binnenkort een gewijzigde beschikking thuisgestuurd krijgt.

en bedankt Gijs voor de reactie, hoef ik niet meer in de boeken... :wink:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
NieuweParklaan TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door NieuweParklaan »

Volgens mij is een verkeerde feitcode opschrijven en door laten voeren gewoon een typisch geval van een sepo. Sterker nog... als ik 'n bon retour krijg met een bezwaarschrift waaruit blijkt dat ik de verkeerde feitcode heb opgeschreven, verzoek ik de OvJ zelf om een sepo. Eerlijk is eerlijk.

Een bedrag kan na een bezwaarschrift nooit hoger uitpakken dan het oorspronkelijke bedrag. Is het stukje 'voordeel schutter'.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Hoezo eerlijk is eerlijk?

Ik ben juist blij dat we de tijd achter ons hebben gelaten dat mensen werden vrijgesproken omdat er een komma verkeerd stond...

Als ik op een dag 25 mensen bekeur is het eerlijk dat ze ook allemaal die bon krijgen en niet dat er eentje tussendoor glipt vanwege een foutje.

Dat vind ik pas eerlijk...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

zijlvaart67 schreef: ... Als ik op een dag 25 mensen bekeur .....
Er zijn dagen dat ik er minder opschrijf..... :wink:
Bim TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bim »

jansen schreef:
MotoRon schreef:
jansen schreef:
MotoRon schreef:Als je een verweerschrift aan de OVJ stuurt, en de betreffende parkeercontroleur kan aangeven dat je op een gehandicaptenplaats stond, wordt de feitcode gewijzigd en krijg je alsnog een gewijzgde beschikking, feitcode R402b, parkeren op een gehandicaptenplaats zonder gehandicaptenkaart a € 70,=
Je loopt dus ook een risico dat de bon nog duurder gaat uitpakken. Kwestie van inschatten of de betreffende controleur, die je gesproken heeft, het zich nog zal herinneren of niet...
Ik snap er niets meer van, wat ik heb begrepen is dat als je de beschikking hebt gehad en er een verkeerde feitcode opstaat je in beroep kan gaan hiertegen. Als de beschikking al thuis is gestuurd kan de feitcode toch niet meer gewijzigd worden?
Volgens mij kan de officier de beschikking corrigeren, maar ik moet het even opzoeken.

als je dat voor me wilt doen graag, ik wil wel een beetje weten waar ik aan toe ben voor dat ik de brief vertsuur!!
"Vertsuur" die brief maar gauw.
Hopelijk corrigeren ze de boel, want onrechtmatig parkeren op een invalideNparkeerplaats is knap asociaal.
Gesloten