Dit vind ik zwaar overtrokken. De politie is aangesteld ter handhaving van een verschrikkelijke berg wetten en reglementen en het is niet te doen om ieder feitje uit je hoofd te kennen.Ik heb de uitzending ook gezien en ik vond het een staaltje van ongerechtvaardigd en ongebreideld machtsvertoon, niet gestoeld op of ondersteund door enige wettelijke (verbods)bepaling. Het is jammer dat gebrek aan (wets)kennis van opsporingsambtenaren op die manier aan het Nederlandse publiek wordt getoond.
Als wetgeving zo simpel en eenvoudig was dan hadden we in Nederland weer een aardig stapeltje werklozen gehad want dan waren raadslieden en advocaten overbodig geweest. Mogelijkheden als bezwaar en beroep zouden overbodig zijn want als alles zo simpel zijn dan is er voor deze mensen geen werk.
Het feit dat jij je ergens helemaal in verdiept geeft jou mi niet het recht om te spreken over een staaltje van ongerechtvaardigd en ongebreideld machtsvertoon want ik denk dat de dienders andere delen van de wetgeving misschien weer beter beheersen dan jij. Het zou wat zijn als ik iedereen dom en arrogant zou gaan noemen als ze van een bepaald onderdeeltje net iets minder wisten dan ik. Tevens zou ik dan iedere dag ook uitgemaakt kunnen worden voor een incompetente diender want ook ik heb bepaalde vlakken van wetgeving die mij minder zeggen dan vioolspelen ( en dan moet je je nog realiseren dat ik nog nooit een viool heb vastgehad).
Ik heb deze aflevering ook gezien en ondanks het feit dat het juridisch misschien niet in orde was, heb ik weinig van machtsvertoon waargenomen. De dienders bleven correct en hetzelfde gold voor de betrokkenen.
In dit programma zie ik vrij veel fouten naar voren komen en dat is inderdaad onverstandig om dit zo te laten zien maar fouten maken blijft wel menselijk en ook jij...alwetende Mofkap