boete

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ziggy TS
Infopolitie Gast

boete

Ongelezen bericht door ziggy »

kan ik een boete krijgen wanneer mijn rechterbuitenspiegel is beslagen? Ruiten en andere spiegels zijn vrij
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Als er onvoldoende zicht was door de achterruit wel. Feitcode is K175b, bedrag €50,-
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: boete

Ongelezen bericht door DiNozzo »

ziggy schreef:kan ik een boete krijgen wanneer mijn rechterbuitenspiegel is beslagen? Ruiten en andere spiegels zijn vrij
Als voorzicht door de achterruit vrij is volgens mij niet!
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Re: boete

Stef schreef:
ziggy schreef:kan ik een boete krijgen wanneer mijn rechterbuitenspiegel is beslagen? Ruiten en andere spiegels zijn vrij
Als voorzicht door de achterruit vrij is volgens mij niet!
Volgens mij is dat een beetje hetzelfde als wat ik zei :shock:
NieuweParklaan TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door NieuweParklaan »

Je bent niet verplicht een rechter buitenspiegel te hebben. Als je in dat geval maar wel een binnenspiegel hebt en vrij zicht door de achterruit hebt. Dit zie je haast alleen nog terug bij oudere auto's.
Andersom uiteraard ook geldig. Je hoeft geen binnenspiegel te hebben, maar dan wel een rechterbuitenspiegel. Voorbeelden zijn natuurlijk de bestelwagens, vrachtwagens en bussen.

Hoop dat dit antwoord sluitend is.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Mee eens NieuweParklaan, dat is echter geen antwoord op zijn vraag. Zijn vraag is of hij een boete kan krijgen voor een beslagen rechterbuitenspiegel. Antwoord is ja, namelijk als de binnenspiegel ontbreekt, of als het zicht door de achterruit onvoldoende is.
PaTeer1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PaTeer1 »

Je hoeft geen rechter buitenspiegel te hebben, maar als je er één hebt moet hij volgens mij dan ook wel in orde zijn en niet beslagen of kapot dus. Net zoals autogordels in een auto van voor een bepaald bouwjaar, zijn niet verplicht, maar als je ze hebt moet je ze dragen ook, zoniet volgt er toch een boete. Of zit ik er nu helemaal naast?
Simon Snel TS
Infopolitie Gast

Spiegel

Ongelezen bericht door Simon Snel »

PaTeer1 schreef:Je hoeft geen rechter buitenspiegel te hebben, maar als je er één hebt moet hij volgens mij dan ook wel in orde zijn en niet beslagen of kapot dus. Net zoals autogordels in een auto van voor een bepaald bouwjaar, zijn niet verplicht, maar als je ze hebt moet je ze dragen ook, zoniet volgt er toch een boete. Of zit ik er nu helemaal naast?
Ja, je zit er helemaal naast. Helaas.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: Spiegel

Ongelezen bericht door Julio »

Simon Snel schreef:
PaTeer1 schreef:Je hoeft geen rechter buitenspiegel te hebben, maar als je er één hebt moet hij volgens mij dan ook wel in orde zijn en niet beslagen of kapot dus. Net zoals autogordels in een auto van voor een bepaald bouwjaar, zijn niet verplicht, maar als je ze hebt moet je ze dragen ook, zoniet volgt er toch een boete. Of zit ik er nu helemaal naast?
Ja, je zit er helemaal naast. Helaas.
Ben dan toch wel benieuwd naar het goede antwoord??
NieuweParklaan TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door NieuweParklaan »

Het goede antwoord is door Foreverblue en mijn persoontje gegeven.
PaTeer1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PaTeer1 »

foreverblue schreef:Mee eens NieuweParklaan, dat is echter geen antwoord op zijn vraag. Zijn vraag is of hij een boete kan krijgen voor een beslagen rechterbuitenspiegel. Antwoord is ja, namelijk als de binnenspiegel ontbreekt, of als het zicht door de achterruit onvoldoende is.
Als ik de vraag lees is dit beide niet het geval, er is vrij zicht door de achterruit en er is een binnenspiegel aanwezig. Ik vind het een beetje ver gezocht om dan alsnog een boete te geven voor een beslagen rechter buitenspiegel maar zoals ik al schreef net moet hij officieel wel in orde zijn (dus niet beslagen) ook al is hij niet verplicht, hij is wel met een bepaald doel gemonteerd neem ik aan.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Als de ruiten inderdaad niet beslagen waren, en er een binnenspiegel aanwezig was, had deze persoon geen bekeuring mogen krijgen nee. Dat is mijn mening/interpretatie in ieder geval.

Alleen is de vraag of de achterruit inderdaad vrij was, want waarom zou die niet beslagen/nat van de regen kunnen zijn als het bij de rechterbuitenspiegel wel het geval is?
Gesloten