Misschien moet je dit lezen als "is geweest" ten tijde van de overtreding. Want ik ga er van uit dat er bij het uitstappen geen overtreding meer is gemaakt.zijlvaart67 schreef:Je zegt het heel goed: 'was' en dat zou ik zelf ook denken.![]()
De HR zegt echter: 'is' en dat vindt ik toch opvallend...
autogordels
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
En dat is nou juist wel het geval...
Door het uitstappen op de eindbestemming (opengooien van het portier) is het misdrijf van art 6 WVW gepleegd en de verdachte is, op basis hiervan, gewoon nog als bestuurder aangemerkt... :shock:f
Maar volgens mij ging dit over gordels... Straks maar ff splitsen, vrees ik..
Door het uitstappen op de eindbestemming (opengooien van het portier) is het misdrijf van art 6 WVW gepleegd en de verdachte is, op basis hiervan, gewoon nog als bestuurder aangemerkt... :shock:f
Maar volgens mij ging dit over gordels... Straks maar ff splitsen, vrees ik..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Om nog meer verwarring te zaaien wordt in dit geval deze persoon als een deelnemer aan het verkeer aangemerkt.zijlvaart67 schreef:En dat is nou juist wel het geval...
Maar volgens mij ging dit over gordels... Straks maar even splitsen, vrees ik..
Artikel 6
Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59