Geld
Moderator: Moderatorteam
-
Diaantje TS
- Infopolitie Gast
Geld
Hallo,
Ik zal (proberen) in het kort uit te leggen wat ons is overkomen!
Wij hebben via marktplaats kaartjes gekocht voor een concert!
Geld overgemaakt en de verkoper zou op dat moment de kaarten versturen. Tot op de dag van vandaag hebben we niets ontvangen en
het concert is al een week geleden gehouden.
De verkoper beweerd de kaarten wel verstuurd te hebben, maar niet zoals wij hem hebben verzocht aangetekend.
Wij hebben zijn adres via internet achterhaald en ook zijn telefoonnummer. Het blijkt dat hij op de dag van het concert daar zelf aanwezig was, dus gewoon 150 euri in zijn zak heeft gestoken van ons!
Nu willen wij ons geld terug! Maarhij wil niets terug storten, want hij wil eerst de tpg post afwachten!
Op wat voorn manier kunnen wij hier actie op gaan ondernemen?
Kunnen we aangifte doen?
Alvast bedankt
Ik zal (proberen) in het kort uit te leggen wat ons is overkomen!
Wij hebben via marktplaats kaartjes gekocht voor een concert!
Geld overgemaakt en de verkoper zou op dat moment de kaarten versturen. Tot op de dag van vandaag hebben we niets ontvangen en
het concert is al een week geleden gehouden.
De verkoper beweerd de kaarten wel verstuurd te hebben, maar niet zoals wij hem hebben verzocht aangetekend.
Wij hebben zijn adres via internet achterhaald en ook zijn telefoonnummer. Het blijkt dat hij op de dag van het concert daar zelf aanwezig was, dus gewoon 150 euri in zijn zak heeft gestoken van ons!
Nu willen wij ons geld terug! Maarhij wil niets terug storten, want hij wil eerst de tpg post afwachten!
Op wat voorn manier kunnen wij hier actie op gaan ondernemen?
Kunnen we aangifte doen?
Alvast bedankt
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
- rai
- Geslacht:
Alleen zul je, niet negatief bedoeld, weinig kans maken, aangezien het een "civiele overeenkomst" is wat jullie gesloten hebben.
Om aangifte te kunnen doen voor bv. oplichting zul je bewijzen moeten hebben dat je ook daadwerkelijk opgelicht ben.
Zoals ik je verhaal nu lees is het jouw woord tegen het zijne, nm. jij zegt dat je geen kaartjes hebt ontvangen en hij schrijft dat hij ze wel verstuurd heeft, oftewel een soort van pad-stelling.
Je zou eens op opgelicht.nl ofzo kunnen kijken of er meer mensen zijn met soortgelijke dingen van die verkoper.
Is dat namelijk niet het geval en je bent de enige die "opgelicht" is door hem is de kans dat het tot een zaak komt eigenlijk nihil.
Om aangifte te kunnen doen voor bv. oplichting zul je bewijzen moeten hebben dat je ook daadwerkelijk opgelicht ben.
Zoals ik je verhaal nu lees is het jouw woord tegen het zijne, nm. jij zegt dat je geen kaartjes hebt ontvangen en hij schrijft dat hij ze wel verstuurd heeft, oftewel een soort van pad-stelling.
Je zou eens op opgelicht.nl ofzo kunnen kijken of er meer mensen zijn met soortgelijke dingen van die verkoper.
Is dat namelijk niet het geval en je bent de enige die "opgelicht" is door hem is de kans dat het tot een zaak komt eigenlijk nihil.
-
theo TS
- Infopolitie Gast
-
marian TS
- Infopolitie Gast
Zou als ik jou was even naar http://www.internetopgelicht.nl gaan en daar je verhaal doen. Wat ik uit de verhalen daar lees is er een verschil tussen civiel en ..... als er meer als 4/5 aangifte tegen 1 persoon word gedaan "moet"de politie er wel iets mee doen
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
Heb je dat hier gehoord en in de wet gelezen, of heb je dat op de door jou genoemde site gehoord ??? Zit namelijk een verschil in.marian schreef:Zou als ik jou was even naar http://www.internetopgelicht.nl gaan en daar je verhaal doen. Wat ik uit de verhalen daar lees is er een verschil tussen civiel en ..... als er meer als 4/5 aangifte tegen 1 persoon word gedaan "moet"de politie er wel iets mee doen
Al worden er 40.000 aangiftes gedaan over een civielrechtelijke aangelegenheid, dan nog is en blijft het civielrechtelijk, niet strafrechtelijk.....
En vooralsnog zie ik geen enkel strafbaar feit in heel het verhaal. Sterker nog, als meneer morgen de kaartjes opstuurt heb je geen enkele (!!!) poot om op te staan, zelfs niet civielrechtelijk......
-
marian TS
- Infopolitie Gast
Ik zou je willen adviseren toch even bij de politie binnen te lopen om je verhaal te doen. Ik kom de laatste tijd in ons registratiesysteem steeds meer aangiftes tegen waarbij toch steeds weer dezelfde "verkopers" boven komen drijven. De zaken worden opgespaard om dan in een keer toe te slaan.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.