Bekeuring?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Bandji01 TS
Infopolitie Gast

Bekeuring?

Ongelezen bericht door Bandji01 »

Hallo
Ik heb een vraagje ik heb een bekeuring gekregen voor over een doorgetrokken streep te rijden in Flevoland :?
Alleen op die dag en dat tijdstip verbleef ik met mijn hond en auto bij de dierenarts in Kesteren provincie Gelderland?
Ik heb gevraagd om de foto hiervan, die is er dus niet de overtreding is door een agent geconstateerd die heeft mijn kenteken opgeschreven :shock:
Ik laat deze zaak nu voor de kantonrechter komen en heb een verklaring van mijn dierenarts dat ik met hond en auto bij hem was die dag :)
Hoe schatten jullie mijn kansen in om dit te winnen, want ik ben dat echt niet geweest ik ken ook niemand daar in Flevoland :x
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

De kansen hangen grotendeels af van de verklring van de agent. Dat u bij de dierenarts was met hond en auto is absoluut niet relevant, het gaat er namelijk om waar de bekeurde auto was op het moment van bekeuren van verbalisant. Kennelijk heeft verbalisant geconstateerd dat die auto op dat moment in flevoland over een doorgetrokken streep reed. Ik denk dat u een goeie verklaring moet hebben wil de rechter gaan twijfelen aan de constatering van de agent......met alle respect denk ik zelfs een veel betere verklaring dan dat u bij de dierenarts was........

succes!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ahum :cry:

kan een agent bijv geen foutje maken met het noteren van het kenteken.

een ander cijfer of letter kan een wereld van verschil maken.

een agent is ook maar een mens en mensen maken fouten.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Uiteraard kan dat, alleen zult u met meer moeten komen dan uw verklaring dat u bij de dierenarts was die dag.

Immers: u bent de kentekenhouder, maar dat wil niet zeggen, dat u op die dag en dat tijdstip ook de bestuurder van de auto was. U kunt waarschijnlijk (via rekening dierenarts) als persoon aantonen dat u in Gelderland bent geweest, maar was uw auto toen ook in Gelderland of bevond deze zich met een andere bestuurder in Flevoland?

Mocht dat niet het geval zijn is het aan u om dat onomstotelijk aan te tonen. Een verklaring dat u uw auto nooit uitleent is daarbij niet voldoende.
Bandji TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bandji »

thijeleo schreef:Uiteraard kan dat, alleen zult u met meer moeten komen dan uw verklaring dat u bij de dierenarts was die dag.

Immers: u bent de kentekenhouder, maar dat wil niet zeggen, dat u op die dag en dat tijdstip ook de bestuurder van de auto was. U kunt waarschijnlijk (via rekening dierenarts) als persoon aantonen dat u in Gelderland bent geweest, maar was uw auto toen ook in Gelderland of bevond deze zich met een andere bestuurder in Flevoland?

Mocht dat niet het geval zijn is het aan u om dat onomstotelijk aan te tonen. Een verklaring dat u uw auto nooit uitleent is daarbij niet voldoende.
Mijn da heeft in zijn verklaring duidelijk geschreven dat ik en mijn auto dus bij hem waren op dit tijdstip, omdat mijn hond dus geopereerd werd :( Ik ga toch niet mijn auto uitlenen aan iemand als ik hem zelf nodig heb :?:
Nu ligt het allemaal bij de rechter dus ik wacht maar even af, ik hoop van de week bericht te krijgen dan laat ik het wel even weten hoe het afgelopen is :)
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Als de bekeuring op uw naam uitgeschreven was, zouden we klaar zijn. Het feit dat u zegt dat u de auto niet uit kon lenen is alleen niet helemaal dekkend denk ik. Dat kan iedereen wel zeggen. (niet dat ik u niet geloof, maar snapt u wat ik bedoel?)
Wie rent, bekent!
Bandji TS
Infopolitie Gast

The Scorpion schreef:Als de bekeuring op uw naam uitgeschreven was, zouden we klaar zijn. Het feit dat u zegt dat u de auto niet uit kon lenen is alleen niet helemaal dekkend denk ik. Dat kan iedereen wel zeggen. (niet dat ik u niet geloof, maar snapt u wat ik bedoel?)
Ja ik snap wat je bedoelt :D
Wordt afwachten wat de rechter zegt owh is morgen al :lol: ik zit te denken dat het woensdag is :D Dus als het goed is krijg ik morgen de uitslag :)
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

was u niet de dag ervoor bij de dierenarts? :wink: :lol:
Wie rent, bekent!
Bandji TS
Infopolitie Gast

Neeeeeeeeeeeeeeeee :lol: :lol: op maandag om 2 uur bij de da in Kesteren, en om kwart over 2 op de Laserweg in Lelystad :lol: Ik heb een snelle auto vindt u ook niet :lol: Had in die tijd dan wel erg veel bekeuringen moeten krijgen :lol: Maar oke we wachten morgen netjes af ben heel benieuwd :)
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

we lezen het wel, neem ik aan. toch?
Wie rent, bekent!
Bandji TS
Infopolitie Gast

The Scorpion schreef:we lezen het wel, neem ik aan. toch?
Natuurlijk :)
Bandji TS
Infopolitie Gast

De zaak is geseponeerd, noem je dat zo :lol:

In het kort komt het hierop neer :lol:

De rechter vindt voldoende bewezen dat ik met auto en hond op dat tijdstip bij de dierenarts was, en dus nooit in Lelystad kon zijn geweest :D
Dat ik de auto uitgeleend kon hebben vindt de rechter ook niet waarschijnlijk gezien het belang dat ik had om de auto zelf te gebruiken en het schrijven van de dierenarts dat ik met de bekeurde auto daar was :D
De rechter stelde dat er waarschijnlijk door de agent een verkeerd kenteken was genoteerd :)
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Da's mooi voor je.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Da's duidelijk en scheelt weer aardig in de kosten. :wink:

1 vraagje: Werd er ook nog opgemerkt dat men het eea nog bij de verbalisant heeft gecheckt of heeft men die moeite niet eens gedaan?

Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, maar toch...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

KaPiche
Stamgast
Inspecteur
Roepnaam: Papa
Geslacht:

Ongelezen bericht door KaPiche »

Zo zie je maar weer, voor mensen die denken dat in beroep gaan nutteloos is.

Als je het goed kan onderbouwen, met voor de rechter voldoende bewijs, kom je verder 8)
~Wegens gebrek aan personeel werken er bij de politie mensen, ze zijn zeldzaam dus behandel ze met respect~
Gesloten