LED verlichting op of in auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Oscar
Infopolitie Gast

LED verlichting op of in auto

Ongelezen bericht door Oscar »

Hallo, vandaag heb ik in een grappige bui een nep antenne met een gekleurd ledje (7kleurtjes) gekocht maar eenmaal thuis vroeg ik me af of dit eigenlijk wel op een auto mag.. erop misschien niet, maar onder de achterruit?

En als dat allemaal niet mag, is het dan niet vreemd dat Halfords dat zo verkoopt zonder melding of iets dergelijks??

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Berichten: 3296
Lid sinds: 08 jun 2005, 21:26
Geslacht:
Contact:

Ongelezen bericht door mashi »

Zijn reeds meerdere topics over geweest.

Andere verlichting/lichten als toegestaan mag je niet voeren als je in je auto rijdt. Met andere woorden als jij op de openbare weg rijd mag de neonverlichting in de antenne niet branden anders kun je daarvoor een beschikking krijgen.

waarom wel verkocht? de bekende auto-shows/meetings.

mashi
Gebruikersavatar
Bert
Stamgast
Stamgast
Berichten: 810
Lid sinds: 04 dec 2004, 22:33
Roepnaam: Fijne vent
Locatie: Zoetermeer
Geslacht:
Leeftijd: 49
Contact:

Ongelezen bericht door Bert »

Je mag dergelijke lampen toch überhaupt niet in je auto hebben ? Brandend of niet.
Gebruikersavatar
mashi
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Berichten: 3296
Lid sinds: 08 jun 2005, 21:26
Geslacht:
Contact:

Ongelezen bericht door mashi »

Zwaailichten/-lampen worden apart genoemd in het RVV.

Daarnaast is in de schatskist een aantal uitgebreide discussies omtrent dit onderwerp te vinden. ook ik ben het licht gaan zien :idea:

Andere lichten/verlichting op je auto is alleen strafbaar indien brandend en de auto rijdend.

gr, mashi
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dank je voor jullie reacties, en uiteraard heb ik eerst door het forum gezocht. Maar daar (en op de rest van internet) vond ik alleen informatie over neon lichten en evt blauwe LEDs aan de onderkant. Over een klein gekleurd LEDje vond ik niks. En al helemaal niet of het wel of niet aan de binnenkant van je auto mag, je mag toch ook je binnenverlichting aan hebben staan? (toch?) Of een heldere display van je navigatie-systeem of radio?

En dan nog vind ik het vreemd dat Halfords dit zo verkoopt zonder dat daar iets publiekelijk van bekend is.. Misschien moet ik dat ANWB-blad maar eens schrijven ofzo.

Dank jullie!
Oscar
Gebruikersavatar
Guido
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Bij bijna alles wat de Halfords verkoopt aan zooi om je auto te vermeubelen staat op de site dat het niet toegestaan is op de openbare weg...
Gebruikersavatar
Bert
Stamgast
Stamgast
Berichten: 810
Lid sinds: 04 dec 2004, 22:33
Roepnaam: Fijne vent
Locatie: Zoetermeer
Geslacht:
Leeftijd: 49
Contact:

Ongelezen bericht door Bert »

Vaak staat er op de verpakking in hele kleine lettertjes "Only for show use".
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ok, ik heb net de verpakking nog eens bestudeerd en er staat niks over het gebruik op. Het is van AutoStyle dus via http://www.autostyle.nl heb ik eens gekeken, en daar vind ik alleen dit:
=====================
13. Zijn andere achterlichten/koplampen en/of knipperlichten toegestaan, of kan ik problemen verwachten bij de APK keuring?
Het is bij de wet toegestaan andere verlichtingunits op uw auto te monteren, mits deze zijn voorzien van een E-keurmerk. Betreffende alle andere verlichtingartikelen kan het voorkomen dat de auto niet goedgekeurd wordt bij een AKP keuring. Het is dan aan te raden de originele delen terug te monteren.
=====================

Maar dat gaat over "echte" verlichting, ik heb kleine decoratie. En ze hebben het over APK, niet eens over bekeuringen!

Maar what about binnenverlichting/PDA/autoradio?? Dat mag wel..
Gebruikersavatar
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 4808
Lid sinds: 31 mei 2003, 21:21
Locatie: Veluwe
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Anonymous schreef: Maar what about binnenverlichting/PDA/autoradio?? Dat mag wel..
dat zit aan de binnenkant en schijnt niet naar buiten.
Gesloten