wanneer mag je nu je kenteken veranderen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
silbertje
Infopolitie Gast

wanneer mag je nu je kenteken veranderen

Bericht door silbertje » 05 mei 2005, 19:19

mijn vraag is wanneer mag je nu je kenteken plaat veranderen door een kentekenplaat van je autoclub?

Guido
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Roepnaam: toffe gast
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contacteer:

Re: wanneer mag je nu je kenteken veranderen

Bericht door Guido » 05 mei 2005, 19:29

silbertje schreef:mijn vraag is wanneer mag je nu je kenteken plaat veranderen door een kentekenplaat van je autoclub?
mag HELEMAAL niet
je mag wel een kentekenplaat HOUDER veranderen

Walter
Infopolitie Gast

Bericht door Walter » 05 mei 2005, 19:33

Als je je auto niet meer op de openbare weg verplaatst lijkt het mij dat het wel mag. Maar of ik het bij het juiste eind heb weet ik dus niet.

Guido
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Guido » 05 mei 2005, 19:38

artikel 5, kentekenreglement

Artikel 5. Kentekenplaat

1. Het kenteken wordt aangebracht op een plaat die behoort tot een door de Dienst Wegverkeer goedgekeurde soort.
Guido

Guido
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Guido » 05 mei 2005, 19:42

Kentekenplaat voor personenauto’s en bedrijfswagens
De nieuwe kentekenplaat voor voertuigen is voorzien van het EU-symbool met daarin het NL-teken opgenomen in de folie. De afmeting en de kleur van de achtergrond zijn niet gewijzigd. De afmeting blijft 52 bij 11 centimeter. Per voertuig mogen niet meer dan twee kentekenplaten verstrekt worden. De kentekenplaten moeten volledig zichtbaar zijn. Er mogen dus geen koppelingen (trekhaken) of andere zaken het vrije zicht op de plaat belemmeren.
Guido

andre
Infopolitie Gast

Bericht door andre » 05 mei 2005, 19:57

Voor zover ik kan nagaan, is het toegestaan zolang het voortuig niet op de openbare weg komt. En volgens mij staat dat in Arikel 40, lid 4 van de wegenverkeerswet
Artikel 40.

1. Het kenteken dient behoorlijk zichtbaar op of aan het motorrijtuig of de aanhangwagen aanwezig te zijn.

2. Bij algemene maatregel van bestuur worden nadere regels vastgesteld omtrent de inrichting, het aanbrengen en de verlichting van het kenteken en worden regels vastgesteld omtrent de kentekenplaat en de onderdelen daarvan, alsmede de daarop aan te brengen merken.

3. Bij ministeriële regeling worden nadere regels vastgesteld ter uitvoering van het bepaalde krachtens het tweede lid.

4. Voor overtreding van het eerste lid dan wel het bepaalde krachtens het tweede of derde lid zijn aansprakelijk:

a. voor zover het betreft een motorrijtuig, de eigenaar of houder die het motorrijtuig op de weg laat staan of daarmee over de weg laat rijden, alsmede in het geval dat met dat motorrijtuig over de weg wordt gereden, de bestuurder, en

b. voor zover het betreft een aanhangwagen, de eigenaar of houder die de aanhangwagen op de weg laat staan of deze met een motorrijtuig over de weg laat voortbewegen, alsmede in het geval dat de aanhangwagen met een motorrijtuig over de weg wordt voortbewogen, de bestuurder van dat motorrijtuig.

Walter
Infopolitie Gast

Bericht door Walter » 05 mei 2005, 20:01

andre schreef:Voor zover ik kan nagaan, is het toegestaan zolang het voortuig niet op de openbare weg komt. En volgens mij staat dat in Arikel 40, lid 4 van de wegenverkeerswet
Artikel 40.

1. Het kenteken dient behoorlijk zichtbaar op of aan het motorrijtuig of de aanhangwagen aanwezig te zijn.

2. Bij algemene maatregel van bestuur worden nadere regels vastgesteld omtrent de inrichting, het aanbrengen en de verlichting van het kenteken en worden regels vastgesteld omtrent de kentekenplaat en de onderdelen daarvan, alsmede de daarop aan te brengen merken.

3. Bij ministeriële regeling worden nadere regels vastgesteld ter uitvoering van het bepaalde krachtens het tweede lid.

4. Voor overtreding van het eerste lid dan wel het bepaalde krachtens het tweede of derde lid zijn aansprakelijk:

a. voor zover het betreft een motorrijtuig, de eigenaar of houder die het motorrijtuig op de weg laat staan of daarmee over de weg laat rijden, alsmede in het geval dat met dat motorrijtuig over de weg wordt gereden, de bestuurder, en

b. voor zover het betreft een aanhangwagen, de eigenaar of houder die de aanhangwagen op de weg laat staan of deze met een motorrijtuig over de weg laat voortbewegen, alsmede in het geval dat de aanhangwagen met een motorrijtuig over de weg wordt voortbewogen, de bestuurder van dat motorrijtuig.
wow - had ik toch gelijk.... :P

TheLightEd
Infopolitie Gast

Bericht door TheLightEd » 05 mei 2005, 23:51

Bel de krant, stop de persen, wereldnieuws!

Gesloten