vraag boete

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast
Infopolitie Gast

vraag boete

Bericht door Gast » 03 mei 2005, 22:22

Op 8 maart heb ik een overtreding begaan in de hoogstraat in brussel.

Beschuldiging was:
voetganger niet over gelaten aan oversteekplaats ter hoogte van nr 155
+ snelheid niet geregeld.

Ze hebben me niet tegen gehouden..pas de 22ste maart hebbek iets gehad.

Nu is er op nr 155 is geen oversteekplaats, en was er toen ook geen voetganger. Mijn snelheid was matig:40/uur want had een ophaling 150m verder.

Ik krijg dus zo e blad in de bus(allé via het werk) waar ge da zo allemaal kunt opschrijvan akkoord/niet akkoord.

Heb geschreven van niet akkoord, geen oversteekplaats ter hoogte van nr 155 wel op nr 157(MAAR ligt 1straat tss + winkel)
voor minelijke schikking heb ik JA gezet MAAR dat ik niet in fout ben mits er geen oversteek plaats is op nr 155.

Ze hebben helemaal geen bewijs ervan, t'is gewoon hun woord tov het mijne. Dit kan toch niet?

Vandaag blad in de bus een boete/overschrijving van maar liefst €345,- ja jullie lezen goed €345,-

Ik ga dit niet betalen want ben in mijn recht.

Wat kan ik doen???

Merci op voorhand

andre
Infopolitie Gast

Re: vraag boete DRINGEND

Bericht door andre » 03 mei 2005, 22:25

Ik kan hier helaas geen antwoord opgeven, want ik ben niet op de hoogte van de wetgeving bij onze Zuiderburen

Walter
Infopolitie Gast

Bericht door Walter » 03 mei 2005, 22:27

Ik ken de belgische wetgeving niet maar neem aan dat het woord van een rijkswachter net als bij ons in Nederland voldoende is. Het bewijs dus.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 03 mei 2005, 22:30

Inderdaad. En je zegt dat je in je recht staat, omdat er bij nr 157 een voetgangersoversteekplaats is en niet bij nr 155... Dat scheelt 1 huis :shock:

Dat zal geen argument zijn waar men van onder de indruk is... Ik denk dat je met betere argumenten moet komen... en de belofte/eed van een belgische politieman zal toch wel de doorslag geven...

Maar de boete is inderdaad niet misselijk... :shock:

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast » 03 mei 2005, 22:44

inderdaad, boete is niet mis....

ok een agent geloven ze ook, maar ne flik kan zeggen wat hij wilt, waar of niet.?

bestaat er ook een verkeers/politieforum in belgië?

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast » 03 mei 2005, 23:03

zijlvaart67 schreef:Inderdaad. En je zegt dat je in je recht staat, omdat er bij nr 157 een voetgangersoversteekplaats is en niet bij nr 155... Dat scheelt 1 huis :shock:

Dat zal geen argument zijn waar men van onder de indruk is... Ik denk dat je met betere argumenten moet komen... en de belofte/eed van een belgische politieman zal toch wel de doorslag geven...

Maar de boete is inderdaad niet misselijk... :shock:
tss nr 155 en nr 157 is er 1 huis + een straat... dusja, t'is ni da et naast elkaar ligt hé. En zeggen ter hoogte van het huisnr is terhoogte van da nr zelf..geen ander nr.

En mijn snleheid hebben ze niet gemeten kunnen dat niet wteen hoe snel ik reed..ik reed 40km/uur maar in 2de, dus beetje meer lawaai..maar ze hebben geen bewijs ertegen..

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 03 mei 2005, 23:15

Ik begrijp het...

Alleen in Nederland zegt men dan 'simpelweg' dat zoiets de overtreding niet minder strafbaar maakt...Of het nou aan het begin of aan het einde van de straat plaatsvindt, of dat een nr verkeerd is, maakt hier verder niets uit...

Maar goed, als je gaat zoeken naar een passend belgisch forum, vindt je wellicht een veel beter antwoord dan wij ooit kunnen geven...

Succes in ieder geval. :wink:

ps: De nederlandse justitie is zo vriendelijk om, in Belgie opgelopen boete's, voor hun buitenlandse collega's te innen... Ik vrees dus dat je niet onder de boete uitkomt door Belgie simpelweg te vermijden...

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

DaV
Infopolitie Gast

Bericht door DaV » 03 mei 2005, 23:27

ps: De nederlandse justitie is zo vriendelijk om, in Belgie opgelopen boete's, voor hun buitenlandse collega's te innen... Ik vrees dus dat je niet onder de boete uitkomt door Belgie simpelweg te vermijden...
Volgens mij woont deze 'gast' in België.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 03 mei 2005, 23:29

Ik denk dat je gelijk hebt... :shock:

Ik ben echt nog niet klaar voor europese eenwording... :P :P :P

andre
Infopolitie Gast

Bericht door andre » 04 mei 2005, 00:33

Wie is dat wel :evil:

Gesloten