huifkar

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
speed
Infopolitie Gast

huifkar

Bericht door speed » 02 mei 2005, 23:39

Wat ik wil weten of een tractor een daarvoor ingerichte aanhanger mag trekken met 10 personen dus in principe een huifkar met wat meer paardenkrachten. :wink:

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 02 mei 2005, 23:46

Nee, sinds 1 mei 2005 niet meer.

Het vervoeren van personen in of op aanhangers achter motorvoertuigen of bromfietsen is sinds 1 mei 2005 verboden (Staatsblad 2005, 198). Ook mogen dan geen personen meer worden vervoerd in open en gesloten laadruimten van deze voertuigen. De maatregelen zijn genomen om de verkeersveiligheid te bevorderen. De tekst uit het Staatsblad vindt u op overheid.nl onder officiële publicaties. De wijzigingen worden opgenomen in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV).

Hulpdiensten
Diverse hulpdiensten waarvoor het noodzakelijk kan zijn personen te vervoeren in de laadruimte vallen niet onder deze regeling.

Uitzonderingen
Er zijn ook uitzonderingen op de regel. Zo wordt bijvoorbeeld een uitzondering gemaakt voor vervoer van personen in de daarvoor ingerichte ruimte in een ambulance, dierenambulance of voertuig voor rolstoelvervoer. Voor evenementen en optochten is in de meeste gevallen een gemeentelijke vergunning nodig. Wanneer dat niet het geval is moet voor ieder voertuig een ontheffing aangevraagd worden.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 03 mei 2005, 08:16

De datum wist ik nog niet... :shock:

Thanks! :wink:

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

gelderblom
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contacteer:

Bericht door gelderblom » 03 mei 2005, 22:30

RVV1990
31. Vervoer van personen in of op aanhangwagens en in laadruimten

Artikel 61b
1. Het is verboden personen te vervoeren in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets.
2. Het eerste lid is niet van toepassing:
a. op het vervoer van personen in de laadruimte van een ambulance, dierenambulance, of voertuig dat blijkens een aantekening op het kentekenbewijs speciaal is uitgerust voor rolstoelvervoer;
b. op het vervoer van personen in de laadruimte van motorvoertuigen ten dienste van politie en brandweer en van andere door Onze Minister aangewezen hulpverleningsdiensten;
c. op het vervoer van een persoon op de bestuurderszitplaats in een motorvoertuig of op een bromfiets op meer dan twee wielen die door een ander motorvoertuig of een andere bromfiets op meer dan twee wielen wordt voortgetrokken en op het vervoer van passagiers van het getrokken voertuig als hier bedoeld, voor wie geen zitplaats in het trekkende voertuig als hier bedoeld beschikbaar is;
d. in het geval het vervoer van personen geschiedt in het kader van een evenement of optocht waarvoor een vergunning op grond van een gemeentelijke verordening is afgegeven.

andre
Infopolitie Gast

Bericht door andre » 03 mei 2005, 22:33

Kijk hier heb ik wat aan. Ik print dit artikel gelijk even uit en plak het in mijn zakboekje.

Bedankt Gelderblom

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast » 03 mei 2005, 22:54

:wink: ok tnx mensen voor de reactie.

Gesloten