Bedrijventerrein of woonwijk

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Esmeralda
Infopolitie Gast

Bedrijventerrein of woonwijk

Bericht door Esmeralda » 02 mei 2005, 12:59

Beste mensen, weet iemand of er regels zijn om in een woonwijk een opslagplaats te hebben voor een eigen bedrijf.
Het gaat om een achtertuin, in een rijtjeswoning, waar door de bewoner die een eigen Zonweringen/kozijnenbedrijf probeert te runnen, allerlei kozijnen, bakken, lange ijzeren balken, ladders e.d. in de tuin, tegen en langs de schuttingen aan beider buur-tuinen, en op het schuurdak heeft liggen.
Ik vraag me af of daar regels voor zijn om in een woonwijk een tuin en alles wat daar omheen ligt als 'bedrijven'opslagplaats te gebruiken.

Echt last heeft de buurt er, denk ik, niet van. Ikzelf heb al eens een lange ijzeren balk van mijn schuurdak richting die van hem geduwd, maar het is een rotgezicht. Dan staat er weer twee weken een ladder tegen de schuur omhoog, dan steekt er weer een 'zonweringbak' boven de schutting uit, maandenlang hangen er ijzeren palen tegen een coniferenhaag aan.
Nieuw in de verpakking zijnde zonweringen liggen de hele winter dwars door de tuin heen....
Kortom, als de buren in dat 'bedrijventerrein' kijken in het midden van een rijtjeswoning is dat best een storend gezicht.

Mijn vraag is of dat mag in een woonwijk? Of zijn daar regels voor dat je niet een opslag voor je eigen bedrijf mag hebben in/bij een privéwoning?

Walter
Infopolitie Gast

Bericht door Walter » 02 mei 2005, 13:17

raadpleeg de APV van je gemeente. daarin zijn zulke zaken geregeld, ALS ze geregeld zijn.

en als het huurwoningen zijn, zou ik eens bij de verhuurder informeren. vaak staat er in een huurcontract ook iets over het verzorgen van je tuin.

andre
Infopolitie Gast

Bericht door andre » 02 mei 2005, 13:56

Dat is afhankelijk van wat er in het bestemmingsplan staat voor die lokatie. Informeer eens bij de gemeente.

Walter
Infopolitie Gast

Bericht door Walter » 02 mei 2005, 14:33

andre schreef:Dat is afhankelijk van wat er in het bestemmingsplan staat voor die lokatie. Informeer eens bij de gemeente.
Het bestemmingsplan zal wel wonen zijn, want anders hadden er niet zoveel huizen gestaan. Maar het zou idd kunnen dat er op bepaalde panden een bedrijfsbestemming zou kunnen zitten. Al acht ik die kan klein gezien het een rijtjeswoning is.

Interessant is echter, waar heeft de buurman zijn vestigingsadres voor de zaak? Zou ie uberhaupt bij KvK bekend zijn? En als zijn vestigingsadres elders is en hij de tuin gebruikt als tijdelijke (ruim begrip) opslag voor een deel van zijn voorraad gaat de bestemming ook al niet meer op.

Ik gok erop dat de APV voorziet in het aanzicht des straats en het daarbij behorende woongenot.

Zoals je vaak in een APV ziet staan: het mag niet de goede naam en het aanzien des gemeenten schaden

En ik ben geneigd te zeggen dat dat hier wel het geval is.

Miosschien horen we wel eens wat de poster gedaan heeft en wat de bevindingen waren.

Esmeralda
Infopolitie Gast

Bericht door Esmeralda » 02 mei 2005, 15:17

andre schreef:Dat is afhankelijk van wat er in het bestemmingsplan staat voor die lokatie. Informeer eens bij de gemeente.
Het bestemmingsplan zal wel wonen zijn, want anders hadden er niet zoveel huizen gestaan. Maar het zou inderdaad kunnen dat er op bepaalde panden een bedrijfsbestemming zou kunnen zitten. Al acht ik die kan klein gezien het een rijtjeswoning is.

Interessant is echter, waar heeft de buurman zijn vestigingsadres voor de zaak? Zou ie uberhaupt bij KvK bekend zijn? En als zijn vestigingsadres elders is en hij de tuin gebruikt als tijdelijke (ruim begrip) opslag voor een deel van zijn voorraad gaat de bestemming ook al niet meer op.

Ik gok erop dat de APV voorziet in het aanzicht des straats en het daarbij behorende woongenot.

Zoals je vaak in een APV ziet staan: het mag niet de goede naam en het aanzien des gemeenten schaden

En ik ben geneigd te zeggen dat dat hier wel het geval is.

Volgens zijn website heeft hij zijn vestigingsadres gewoon in hetzelfde rijtjeshuis, welke trouwens koopwoningen zijn.
Daar staat wel een KvK nummer, dacht ik, maar het is een 'sjacheraar' die toch al meent boven de wet te staan.

Maar als ik het goed begrijp, zou een tuin niet als opslagruimte (tijdelijk voor maanden en maanden) gebruikt mogen worden?
Ik zal dat ook wel eens navragen bij de Gemeente, maar dat duurt soms zo lang. Jullie hebben daar ook kijk op, en ik kan er vaak wat mee!

Walter
Infopolitie Gast

Bericht door Walter » 02 mei 2005, 15:22

Esmeralda schreef:Maar als ik het goed begrijp, zou een tuin niet als opslagruimte (tijdelijk voor maanden en maanden) gebruikt mogen worden?
Ik zal dat ook wel eens navragen bij de Gemeente, maar dat duurt soms zo lang. Jullie hebben daar ook kijk op, en ik kan er vaak wat mee!
Je moet gewoon even de APV erbij zoeken of informeren bij je gemeente. Dat is toch in een paar minuten geregeld zou ik denken. De APV is zo op te vragen en een ambtenaar kan je het antwoord toch zo geven?

En of 'wij' er meer kijk op hebben: het is wel een oneigenlijke taak van de politie in dit geval, want het neigt in de civiele hoek te gaan zitten en daar zal van bestuurswege tegen opgetreden moeten worden.

Was het nou een vrachtauto geweest bibeko en zou dat in strijd zijn met de bepalingen uit de APV, ja, dan was het een ander verhaal.

Esmeralda
Infopolitie Gast

Bericht door Esmeralda » 02 mei 2005, 15:32

Okay Walter, het is duidelijk, ik zal de Gemeente wel vragen, maar eerst dringender zaken afhandelen; de afgekeurde auto's die aan de voorkant van het huis staan (zie elders in dit forum "Controle op afgekeurde auto's")

Dat is echter wel een probleem, mijn huis hoef ik (nog) niet te verkopen, als het straks zover is, dan zal ik contact opnemen met de Gemeente. want een huis met roestbakken voor de deur, raamkozijnen,en andere bedrijfsopslag-rommel in een tuin is niet echt bevordelijk voor de verkoop van je huis. Had niet iemand het over het aanzien van een wijk? (en dus ook huis??).

Dat je dat allemaal kunt krijgen van één buurman, het is om wanhopig van te worden.

Maar in ieder geval bedankt!

Esmeralda
Infopolitie Gast

Bericht door Esmeralda » 02 mei 2005, 16:06

Is het mogelijk om genoemde website vermelding te verwijderen?
Geen zin in wraakacties om die zooi in die tuin terwijl de afgekeurde auto's nog niet eens verwijderd zijn bij ons in de straat.
Alvast bedankt voor de te nemen moeite!!

The One
Superlid
Superlid
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 49
Contacteer:

Bericht door The One » 02 mei 2005, 16:09

Esmeralda,

Over welke gemeente hebben we het?
Hebben ze misschien ook een toezicht afdeling?

The One

The One
Superlid
Superlid
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 49
Contacteer:

Bericht door The One » 02 mei 2005, 16:16

Het college van burgemeester en wethouders is belast met het toezicht op de naleving van de milieuwetgeving. Eenieder mag het college verzoeken handhavend op te treden in geval de milieuregels en/of -voorschriften worden overtreden.

Levering

Op een verzoek tot handhaving moet door het bevoegd gezag binnen vier weken worden gereageerd.

Kosten
Er zijn geen kosten aan verbonden.
Resultaat
Naleving voorschrift(en)
Levertijd
Maximaal vier weken.
Tips

Een verzoek om handhaving moet schriftelijk worden ingediend en duidelijk zijn gemotiveerd. Het verzoek om handhaving dient te worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders.

Wetgeving
» Wet Milieubeheer, Algemene Plaatselijke Verordening
» Wet Milieubeheer, Inrichtingen- en vergunningenbesluit Milieubeheer
» Wet Milieubeheer, Wet Bodembescherming
» Wet Milieubeheer, Wet Verontreiniging Oppervlaktewater
Heb je hier wat aan? Dit komt uit de gemeentepagina van de veroorzaker.

The One
Laatst gewijzigd door The One op 02 mei 2005, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Esmeralda
Infopolitie Gast

Bericht door Esmeralda » 02 mei 2005, 16:16

Gemeente Neder-Betuwe

Esmeralda
Infopolitie Gast

Bericht door Esmeralda » 02 mei 2005, 16:20

The One,
(mooie nickname, hoor!)
Aan die informatie heb ik denk ik wel iets, maar zoals je kunt lezen in eerdere antwoorden, ga ik eerst maar aan de gang met die afgekeurde vier auto's bij de Gemeente (twee ervan kunnen/moeten weg, wordt nooit mee gereden) voordat ik ze nog meer lastig val over een bedrijventerrein in onze wijk.

The One, vriendelijk dank voor het meedenken!

Groet,
Esmeralda

Esmeralda
Infopolitie Gast

Bericht door Esmeralda » 02 mei 2005, 18:38

Als de 'vertrouwelijke' zaken van deze site direct verwijderd worden, zoals kentekens, wil diegene dan a.u.b. ook de website naam verwijderen, zie 15.17 uur; Esmeralda

Dank u wel !!

rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door rich » 02 mei 2005, 18:51

Your wish..... ;)
met een vriendelijke groet, Rich

Kijk ook eens op http://www.zakboekenpolitie.com en http://www.subingym.nl

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.

Gesloten