identiteitskaart

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
poekie
Infopolitie Gast

identiteitskaart

Bericht door poekie » 30 apr 2005, 19:24

Ik ga maandag naar Spanje op vakantie,ik kan echter mijn identiteitskaart nergens vinden.Deze is waarschijnlijk met het opruimen verdwenen.Ik heb wel een goede kleurenkopie én mijn originele rijbewijs.
Kan ik naar Spanje afreizen of wat moet ik anders doen.[/b]

sunwave
Infopolitie Gast

Bericht door sunwave » 30 apr 2005, 19:27

Er is zeg ik zo uit m'n hoofd de mogelijk om een vervangend legitimatiebewijs/paspoort aan te vragen op schiphol. Dan krijg je een tijdelijk document wat geld als legitimatiebewijs/paspoort. Maar hoe dit precies gaat kan ik zo niet zeggen.

sunwave
Infopolitie Gast

Bericht door sunwave » 30 apr 2005, 19:28

Ik ben even gaan zoeken op http://www.schiphol.nl en vond daar het volgende over nooddocumenten:

klik hier

poekie
Infopolitie Gast

spanje reis

Bericht door poekie » 01 mei 2005, 09:29

sunwave schreef:Er is zeg ik zo uit m'n hoofd de mogelijk om een vervangend legitimatiebewijs/paspoort aan te vragen op schiphol. Dan krijg je een tijdelijk document wat geld als legitimatiebewijs/paspoort. Maar hoe dit precies gaat kan ik zo niet zeggen.
Ik ga met de bus .Vorig jaar is er geen controle geweest en ik verwacht ook geen controle.Als ik alsnog met een document kan afreizen zonder enige angst is dat fijner.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Re: spanje reis

Bericht door SWAT » 01 mei 2005, 22:56

poekie schreef:
sunwave schreef:Er is zeg ik zo uit m'n hoofd de mogelijk om een vervangend legitimatiebewijs/paspoort aan te vragen op schiphol. Dan krijg je een tijdelijk document wat geld als legitimatiebewijs/paspoort. Maar hoe dit precies gaat kan ik zo niet zeggen.
Ik ga met de bus .Vorig jaar is er geen controle geweest en ik verwacht ook geen controle.Als ik alsnog met een document kan afreizen zonder enige angst is dat fijner.
Het document is er niet alleen om je bij de grens te identificeren. Ook de hoteleigenaar kan inzage verlangen. Ook de politie in Spanje kan om identificatie vragen. De Guardia Civil is net erg gecharmeerd als je je niet kan identificeren en het kan een abrupt einde van je vakantie betekenen en een verblijf van onbekende duur in een aanmerkelijk goedkoper "hotel".

Gesloten