Verzoek aan de officier van justitie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Spijkers
Infopolitie Gast

Verzoek aan de officier van justitie

Bericht door Spijkers » 28 apr 2005, 19:58

In december is de fiets van mijn vrouw gestolen. Onlangs is deze fiets bij iemand aangetroffen en staat inmiddels op het politieburo. Diegene die de fiets had, wil geen afstand tekenen. Ook is er een boete uitgedeeld voor heling (die waarschijnlijk niet betaald wordt en men voor de politierechter zal moeten verschijnen) Ik heb hat advies gehad om een verzoek te schrijven aan de off van justitie om de fiets terug te krijgen. Mijn vraag is of iemand een voorbeeld heeft van een dergelijk verzoek.
Indien mogelijk dit verzoek e-mailen naar spijkers@hccnet.nl

Bij voorbaat dank

Beamer
Infopolitie Gast

Bericht door Beamer » 28 apr 2005, 20:53

Is het jou bekend hoe degene, bij wie de fiets in beslag genomen werd, aan die fiets is gekomen?

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 28 apr 2005, 23:41

L.S,

Gaarne vraag ik uw aandacht voor het volgende. Op ... is mijn fiets gestolen.

Ik heb van dit feit op ... aangifte gedaan bij de Regiopolitie .... onder proces-verbaalnummer ... .

Ik heb van de Regiopolitie ... vernomen dat mijn fiets op ... is aangetroffen bij een persoon die mijn fiets vermoedelijk door heling heeft verkregen.

Ik heb van de politie begrepen dat mijn fiets niet kan worden vrijgegeven omdat de verdachte geen afstand van die fiets wil doen.

Ik verzoek u daarom de fiets aan mij terug te geven door toepassing van artikel 116 lid 3 Wetboek van Strafvordering danwel mij als bewaarder van de fiets aan te stellen door toepassing van artikel 116 lid 4 Wetboek van Strafvordering.

Ik hoop spoedig van u te mogen vernemen.

Hoogachtend,

Spijkers.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Gesloten