Een vraag over internetoplichting

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Miss Marple
Infopolitie Gast

Een vraag over internetoplichting

Bericht door Miss Marple » 28 apr 2005, 17:46

Ik kan het echt niet meer allemaal opschrijven, maar ik heb een vraag en daarbij verwijs ik U naar http://www.internetoplichting.nl Forum Oplichters gesignaleerd,handel in gestolen buitenboordmotoren en http://www.opgelicht.nl zelfde forum, zelfde onderwerp. En gewoon als simpele Nederlandse inwoner: Wat is hierop uw antwoord??. Mvg MM

Maaike
Superlid
Superlid
Roepnaam: Maaike
Twitter: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Maaike » 28 apr 2005, 18:46

Het gaat over dit stukje op internetoplichting. Voor diegene die hier een passend antwoord op weten :roll:

rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door rich » 28 apr 2005, 18:58

Stukje gelezen maar wat is de vraag?
met een vriendelijke groet, Rich

Kijk ook eens op http://www.zakboekenpolitie.com en http://www.subingym.nl

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.

Maaike
Superlid
Superlid
Roepnaam: Maaike
Twitter: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Maaike » 28 apr 2005, 19:00

rich schreef:Stukje gelezen maar wat is de vraag?
Wat wij hier van vinden :wink:

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door ThunderSTreak » 28 apr 2005, 19:03

Van internetfraude? Schandalig! Meteen aangifte doen als het je overkomt en jezelf maximaal indekken tegen het feit dat je erin trapt! Kortom, boter bij de vis.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

Miss_Marple
Infopolitie Gast

Bericht door Miss_Marple » 28 apr 2005, 19:27

De vraag is overgeheveld naar http://www.opgelicht.nl. En ik vraag me werkelijk af, waar dit allemaal op slaat. Mvg MM

rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door rich » 28 apr 2005, 19:34

Heb je dan even een directe link want ik heb denk dat er op die site nog wel wat meer te vinden is.

Als je de zoekfunctie gebruikt op het forum dan kom je ook al wat onderwerpen tegen die betrekking hebben op eventuele oplichting.

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.

Miss_Marple
Infopolitie Gast

Bericht door Miss_Marple » 28 apr 2005, 19:34

Sorry ik heb iets fout gedaan. Mijn ekskuses hiervoor. Mijn vraag was het volgende: Ik heb een topic geopend op http://www.internetoplichting.nl Forum: Oplichter Gesignaleerd, handelaar in gestolen buitenboordmotoren, dat werd gesloten. Op advies van een forumlid, heb ik het topic met verwijzingen naar http://www.internetopgelichting.nl overgeheveld naar opgelicht.net. zelfde forum zelfde titel/onderwerp. Alles is bij justitie bekend en ze doen tot nu toe niks. Mijn vraag was dus, hoe is zoiets mogelijk. Mvg MM

Miss_Marple
Infopolitie Gast

Bericht door Miss_Marple » 28 apr 2005, 19:43

Ik ben helemaal van streek omdat ik niet thuis ben in deze dingen.
Eerste topic: http://www.internetoplichting.nl: Oplichters gesignaleerd:topic handel in gestolen buitenboordmotoren. (pagina 3 topic gesloten)
Tweede topic: http://www.opgelicht.net: Oplichters Gesignaleerd: topic handel in gestolen buitenboordmotoren.

Sorry,sorry sorry, maar ik raak helemaal in de war van al die sites. Mvg MM

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 28 apr 2005, 23:55

Ik heb een en ander gelezen maar heb nu nog geen idee waar het over gaat.
Als er geweigerd wordt een aangifte op te nemen dan kan daarover bij de betreffende korpsbeheerder over worden geklaagd.
Ook kan schriftelijk aangifte worden gedaan bij de hoofdofficier van justitie van het betreffende arrondissement.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Walter
Infopolitie Gast

Bericht door Walter » 29 apr 2005, 01:52

Wel geinig die site om eens te kijken. Maar ook niet te lang want ik ben vrij...;-)

Wat deze poster volgens mij wil, is dat er direct actie wordt ondernomen. Helaas werkt dat in ons rechtssysteem nou eenmaal niet zo en zal er eerst eea aan vooraf moeten gaan voor een zaak behandeld wordt.

Marple schrijft op de site dat aangifte niet lukte ivm te weinig gegevens. De aangifte zou via de site kunnen worden gedaan. Er wordt gelinkt naar: http://www.etfinga.com/

Deze site ken ik wel en volgens mij geldt het doen van aangifte maar voor een klein aantal gemeenten en zeer zeker niet voor alle korpsen en al helemaal niet voor alle strafbare feiten.

Voorbeeld: in Frl werkt men ook met deze site maar slechts voor een klein aantal gemeenten die op 1 hand te tellen zijn. Duis waar de link opslaat dat je daar aangifte kan doen van alles en overal, lijkt me dus alles behalve de waarheid.

Mogelijk dat em daar em knijp in zit van de reden van het posten van Marple. De voorlichting die hij of zij gekregen heeft over het doen van aangifte is onjuist. Doe gewoon aangifte op een bureau, neem de gegevens mee die je hebt en er wordt zeker wat van op papier gezet.

Enne...LEADER, of zoals je hier heet PAUL3, ik zou die link op je site verwijderen aangezien het lang niet overal werkt, niet betrouwbaar is dat het aankomt en zo hebben benadeelden alleen maar werk van werk want ze stoppen er tijd en energie in, en mogen vervolgens het hele verhaal waarschijnlijk nog een keer doen.

Enne Marple....helaas ben je 1 van de vele slachtoffers en sta je dus niet alleen. Maar begrijp aub dat dit voor jou een erg iets is wat je heel erg dwarszit en voor jou de hoogste prio heeft. Voor de politie is het helaas een melding van 13 in een dozijn, en liggen de prioriteiten anders. Gevoelsmatig zal dat even slikken zijn voor je.

Miss_Marple
Infopolitie Gast

Bericht door Miss_Marple » 29 apr 2005, 10:52

Na de babylonische spraakverwarringen van gisteren reageer ik toch ff.
op Walterfrl:

A. Er zijn genoeg slachtoffers, want ik noem je er al zo in de driehonderd op die al bij justie geregistreerd staan uit deze regio.

B. Je kunt niet zomaar naar de politie, hetzij via de "achterdeur", want uiteindelijk woon je ook ergens he.

Als binnen een denkbeeldige straal van pakweg 1 tot 5 km in de je regio gekonfronteerd wordt met de meest mogelijke uiteenlopende vormen van criminaliteit, waar zelfs al doden bij zijn gevallen, steeds geconfronteerd wordt -hetzij in de wandelgangen, hetzij door hemzelf aangegeven- met bijvoorbeeld een bepaalde naam, in dit geval Dhr. die ik noemde in mijn topic en eigenlijk (justitie gaf me notabene zelf het advies om het eens op te schrijven) met het oog op de toch al drukke werkzaamheden van agenten/recherche hun de feiten op een presenteerblaadje voorlegd, zodat een gemiddelde leerling van een adm. mbo-opleiding, na 10 min. achter een pc gezeten te hebben en een vonnis leest, waarvoor een HB nog moet dienen gelijk bewaarheid wordt in de tenlastelegging zoals genoemd in 1 van het vonnis: "met het oogmerk zich en/of anderen wederechtelijk te bevoordelen door het aannemen van een valse naam en/of van een valse hoedanigheid en/of door een of meer listige kunstgrepen en/of door een samenweefsel van verdichtsels ... enz.", en justitie is op de hoogte, dan vraag ik mij af waarom een officier van justitie nog in HB gaat.

Los van de er nog bij komende feiten, hier nog niet eens genoemd. En dan zou je als "wetende" burger niet naar justitie kunnen, want men kan je uiteindelijk niet beschermen, hetzij dat je doet via de "achterdeur" van justitie en als je dan, met het oog op het feit dat het lijkt alsof je je in het epicentrum van een golf van criminaliteit zit, een busje pepperspray (in Aken vlak over de grens te koop voor 2 euro vijftig) ter verdediging van je zelf aanschaft een procesverbaal+strafblad krijgt van heb ik jou daar. En om bovenstaande allemaal te kunnen bekostigen, zullen toch heel wat procesverbalen voor niet aanwezige fietsbellen of kapotte lampen aan burgers worden opgemaakt.

Sorry hoor maar ik beschouw me niet als 13 in en dozijn maar gewoon een Nederlands Staatsburger, en iedereen die in dit land woont met inbegrip van buitenlanders, moet zich toch veilig kunnen voelen en denken als er iets is, dan kun je naar de Politie en dan komt het wel goed.
Ik ga mezelf dan toch maar beschouwen als een onnozel wicht, met het verstand van een bevroren goudvis, als in mijn kleine wereldje dit al normaal moet worden gevonden zonder dat er iets aan gedaan wordt, dan zet ik geen Kamerdebat meer op, en zorg in mijn eigen plekkie van de wereld, en dat het daar veilig en beschermd is en voor de rest dan maar ieder voor zich en God voor ons allen.

En zou iets gebeuren, dan keer ik maar mijn andere wang toe, en moet ik maar hopen dat als ik een goeie lel krijg, van een of andere crimineel of typje met aan anti-sociale persoonlijkheidsstoornis, dat het dan maar afgelopen is, want stel je voor je raakt hier overspannen van of bijv. in een rolstoel. Kom je in de WAO ook nog (ook al gen prettig vooruitzicht) en Slachtofferhulp daar hoef je niet op te rekenen.

Conclusie: Nederland is een paradijs voor criminelen en dat weten die figuren zelf maar al te goed. Miss Marple

Walter
Infopolitie Gast

Bericht door Walter » 29 apr 2005, 11:26

Miss_Marple schreef:Na de babylonische spraakverwarringen van gisteren reageer ik toch even.
op Walterfrl:
A. Er zijn genoeg slachtoffers, want ik noem je er al zo in de driehonderd op die al bij justie geregistreerd staan uit deze regio.
Dan zou je er vanuit mogen gaan dat het ook bij de politie bekend is. En dat zij, mogelijk zonder dat jij het merkt, toch wel met de zaak bezig zijn. Alleen onze wetgeving zit soms zo complex in elkaar dat onze eigen regels het ons soms onwijs moeilijk maken.
B. Je kunt niet zomaar naar de politie, hetzij via de "achterdeur", want uiteindelijk woon je ook ergens he.
Deze opmerking snap ik niet helemaal. Waar doel je op of wat wil je duidelijk maken? Je kan eenmaal bij elk politiebureau binnenlopen en aangifte doen van hetgeen jou is overkomen. Bedenk echter wel dat je met bewijzen zult moeten komen en dat er meer aangiften tegen 1 persoon moeten zijn. Want in de 1 op 1 situatie maak je verdomd weinig kans op een zaak.
Als binnen een denkbeeldige straal van pakweg 1 tot 5 km in de je regio gekonfronteerd wordt met de meest mogelijke uiteenlopende vormen van criminaliteit, waar zelfs al doden bij zijn gevallen, steeds geconfronteerd wordt -hetzij in de wandelgangen, hetzij door hemzelf aangegeven- met bijvoorbeeld een bepaalde naam, in dit geval Dhr. die ik noemde in mijn topic en eigenlijk (justitie gaf me notabene zelf het advies om het eens op te schrijven) met het oog op de toch al drukke werkzaamheden van agenten/recherche hun de feiten op een presenteerblaadje voorlegd, zodat een gemiddelde leerling van een adm. mbo-opleiding, na 10 min. achter een pc gezeten te hebben en een vonnis leest, waarvoor een HB nog moet dienen gelijk bewaarheid wordt in de tenlastelegging zoals genoemd in 1 van het vonnis: "met het oogmerk zich en/of anderen wederechtelijk te bevoordelen door het aannemen van een valse naam en/of van een valse hoedanigheid en/of door een of meer listige kunstgrepen en/of door een samenweefsel van verdichtsels ... enz.", en justitie is op de hoogte, dan vraag ik mij af waarom een officier van justitie nog in HB gaat.
Zoals ik zei: het van horen zeggen is niet voldoende. Zelfs niet als het van de verdachte zelf is. Het zal aankomen op tastbare bewijzen waar justitie mee uit de voeten kan. Alleen een getuigenverklaring zonder bewijzen of de verklaring van de verdachte alleen zou nou eenmaal niet voldoende. Weer die regels. 1 op 1 of eigen verklaring: sepot. (99% kans op)
Los van de er nog bij komende feiten, hier nog niet eens genoemd. En dan zou je als "wetende" burger niet naar justitie kunnen, want men kan je uiteindelijk niet beschermen, hetzij dat je doet via de "achterdeur" van justitie en als je dan, met het oog op het feit dat het lijkt alsof je je in het epicentrum van een golf van criminaliteit zit, een busje pepperspray (in Aken vlak over de grens te koop voor 2 euro vijftig) ter verdediging van je zelf aanschaft een procesverbaal+strafblad krijgt van heb ik jou daar.
Tsja....als die pepper wordt aangetroffen ben je het bokje. Dat is dan het bewijs. Het bewijs dat je met alleen informatie verschaffing niet hebt. Tenzij, en daar gaan we weer er meerdere steunverklaringen zijn en/of tastbaar bewijs. Eentoning..sorry.
En om bovenstaande allemaal te kunnen bekostigen, zullen toch heel wat procesverbalen voor niet aanwezige fietsbellen of kapotte lampen aan burgers worden opgemaakt.
En hier komen we bij de kern: frustraties. Mogelijk als gevolg van een eigen ervaring danwel een loze opmerking om iets duidelijk te maken. Dat weet ik dus niet. Maar hoe moeilijk ook, hoe gefrustreerd ook, zie dingen los van elkaar.
Sorry hoor maar ik beschouw me niet als 13 in en dozijn maar gewoon een Nederlands Staatsburger, en iedereen die in dit land woont met inbegrip van buitenlanders, moet zich toch veilig kunnen voelen en denken als er iets is, dan kun je naar de Politie en dan komt het wel goed.
Tsja....ieder individue is een geval apart. Dat weet ik ook wel. Maar beschouw jezelf als mens niet als 13 in een dozijn maar wel als slo in dit geval. Daarvan zijn er wel degelijk 13 in een dozijn. En dat voelt misschien tekort gedaan, maar het is wel een feit. Ook de politie moet reeel zijn en dat betekent nou eenmaal dat niet iedereen tevreden gesteld kan worden. Al is dat natuurlijk wel wenselijk en een streven van menig diender.
Ik ga mezelf dan toch maar beschouwen als een onnozel wicht, met het verstand van een bevroren goudvis, als in mijn kleine wereldje dit al normaal moet worden gevonden zonder dat er iets aan gedaan wordt, dan zet ik geen Kamerdebat meer op, en zorg in mijn eigen plekkie van de wereld, en dat het daar veilig en beschermd is en voor de rest dan maar ieder voor zich en God voor ons allen.
Vragen we ons allemaal niet soms af in wat voor maatschappij we leven? En geloof me, menig diender die zelf slo geweest is van het één of ander voelt zich soms net zoals jij, want ook voor de diender geldt in dat geval: jammer van je fiets, maar verwacht geen actieve rol van de politie in de opsporing van je fiets. Dus.....
Conclusie: Nederland is een paradijs voor criminelen en dat weten die figuren zelf maar al te goed. Miss Marple
Ik zal de laatste zijn die dat geheel tegen gaat spreken al denk ik dat we bij de politie best goed bezig zijn met bepaalde zaken. Alleen worden we geremd door regels, politiek en dus is het weer te herleiden naar een centenkwestie. De politie wil ook wel meer dan. Maar meer doen betekent meer mensen nodig en dus geld....en daar zit em nou net het probleem.

En een bonnetje meer of minder verandert daar echt niks aan. Een politieke beslissing wel. Alleen daar heeft niemand echt invloed op.

Miss_marple
Infopolitie Gast

Bericht door Miss_marple » 29 apr 2005, 13:41

Jij hebt ook gelijk hoor en ik ben de laatste die dat zal aanvechten. En ik denk dat het er vast wel aan ligt omdat ik dit specifieke onderwerp, waar ik "middenin" zit vanuit een andere invalshoek bekijk dan jou.
En voor zover er sprake is van frustratie, is het goed dat er zoveel fora zijn waar je dat kwijt kunt. Dus ik besef heus wel dat ik niet de enige ben die zich machteloos voelt mbt dergelijke zaken. En dat zal ook wel gelden voor medewerkers/personeel in dienst van justitie.

Maar mbt. dat getuigen, daar ben ik het in dit geval volstrekt met je oneens, maar het heeft geen zin om hier nu op in te gaan, al klopt jouw stelling theoretisch wel, hoewel de werkelijkheid anders is. Want ik dacht voorheen ook net zoals jij en dat zo keurig omschreef.Maar als je weet dat getuigen gelogen hebben omwille van hun "image" voor de buitenwereld (sorry voor de opmerking maar dit is geen tokkie uit een probleemwijk waar je dat van kunt verwachten) en je komt daar achter dat vind ik volstrekt verfoeilijk. Maar helaas zit het systeem zo in elkaar, dat al spreken getuigen niet de waarheid, als je een goed l*lverhaal hebt je door de mazen van de wet kunt heen kruipen in Nederland.
Laten we het er dan maar op houden dat dat een kwestie van "geweten" is van de desbetreffende getuige(n), al valt het dan mi. techinisch bezien onder meineed.

Die pepper is allang vergeten en betaald, muv. het opgelopen Strafblad, en was maar gewoon een opmerking.

Maar als je als simpel mens strafbare feiten kunt bewijzen, en aantonen dat de rechtsgang verstoord is en je kunt er niks mee, dan is dat niet frustrerend maar volksverlakkerij.

Als ik op al die fora zie wat mensen zelf bij elkaar sprokkelen en trachten en kunnen bewijzen, met behulp van Moderators, en in veel gevallen toch niks kunnen, dan vind ik dat gewoon triest.

Ik hou er over op en sluit me aan bij de woorden van Dhr. B.M.: "bewijs het maar".
En aangezien ik dat heb kunnen doen (ook al doet er niemand misschien iets mee) is het goed zo.
Mvg Miss Marple.

rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door rich » 29 apr 2005, 14:40

Mi is er ook genoeg over gesproken.

Kort samengevat:
- Als er sprake is van een strafbaar feit dan kan daarvan aangifte worden gedaan.
- Deze zaken hebben geen hoge prioriteit op dit moment dus het oppakken van een dergelijke zaak kan wat langer duren.

Voorts is alleen maar het advies te geven dat men heel goed moet oppassen met het aanschaffen van goederen die op dergelijke sites worden aangeboden en dat als men iets niet vertrouwt, men beter niet in zee kan gaan met die persoon.

rich@infopolitie.nl

Gesloten