Neon in de auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Arjan
Infopolitie Gast

Neon in de auto

Bericht door Arjan » 27 apr 2005, 12:55

Heren en dames,

Ook ik heb een vraag en heb helaas al verschillende antwoorden gehad.. dus daar kan ik niets mee..

Ik heb ook wat neon IN mijn auto (dus niet eronder) nou was ik zaterdag op de opening van de N348 en daar was een collega van jullie.

Hmm trouwens was nog een vriendelijke ook, beetje jammer van het merk waar die in reed maar goed ;)

Maar hij zei dat als de neon niet naar buiten gericht was dat neon in de auto gewoon mocht. Nou had ik het een tijdje daarvoor ook al gevraagd aan een andere agent en die zei weer nee mag niet...

Maar ook al zit de neon in de auto het licht zie je buiten.. maar is niet naar buiten gericht..

Wie kan mij nu een eenduidig antwoord geven.. en let op ik wil dit graag van de site af kopieeren (als het mag) en dit meenemen voorals ik toch wordt aangehouden daarvoor...

Graag hoor ik van jullie.

mvg
Arjan

T-nus
Infopolitie Gast

Bericht door T-nus » 27 apr 2005, 13:42

Arjan,

Het antwoord is eigenlijk al gegeven. Je mag het aanwezig hebben in je auto, alleen mag het licht niet naar buiten stralen! Je zegt dat het van buitenaf wel te zien is, dus mi mag het niet.

Maar er zullen vast wel expers zijn op dit gebied, op dit forum. :wink:

Arjan
Infopolitie Gast

Bericht door Arjan » 27 apr 2005, 15:23

Hmm ja ok maar de straling van de lampen staan anders. Maar als je rochting de wagen kijkt zie je het natuurlijk wel.. ook al straalt het niet naar buiten...

Die agent in deventer heeft gekeken en zag geen probleem.. maar ja ik wil het eerst 100% zeker weten voordat ik ze aanzet...

Het ziet er gewoon leuk uit, vooral nu ik een compleet motorblok achterin heb liggen ;)

En de buizen zelf zie je niet zitten...

Kale
Blijvertje
Blijvertje
Roepnaam: Nieuwe.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Bericht door Kale » 27 apr 2005, 15:49

Artikel 5.2.65

Personenauto's mogen, onverminderd het in de artikelen 29 en 30 van het RVV 1990 bepaalde inzake zwaai- en knipperlichten, niet zijn voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.2.51 en 5.2.57 is voorgeschreven of toegestaan.
Volgens mij zou dit het antwoord moeten zijn. Maar ook ik zit er wel eens naast natuurlijk :wink:

groetjes Kale :wink:
Zeuren is als een schommelstoel, het geeft je iets te doen maar je komt niet vooruit.

Kale@infopolitie.nl

k a
Infopolitie Gast

Bericht door k a » 27 apr 2005, 15:59

geldt dit niet voor de buitenkant?
TS had het over de binnenkant, ik weet niet of dit verschil uitmaakt....

arjan
Infopolitie Gast

Bericht door arjan » 27 apr 2005, 15:59

hoi kale,

maar waar slaat dat "gericht zijn naar buiten" dan op?

dat impliceerd dat het wel zou mogen.. en dat dat artikel waar jij mee komt is dat niet voor aan of onder de auto..??

gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Bericht door gvdbor » 27 apr 2005, 16:52

Het gaat er inderdaad over naar buiten gericht. Als je dus een interieurlampje aan hebt dan zou dat volgens Kale ook niet mogen want dat lampje wordt niet genoemd in het voertuigreglement.

Kale
Blijvertje
Blijvertje
Roepnaam: Nieuwe.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Bericht door Kale » 27 apr 2005, 18:42

Zoals ik al eerder vermelde, ik zit er ook wel eens naast. Ik weet anders ook zo snel niet waar ik het moet zoeken.

groetjes Kale :wink:
Zeuren is als een schommelstoel, het geeft je iets te doen maar je komt niet vooruit.

Kale@infopolitie.nl

TheLightEd
Infopolitie Gast

Bericht door TheLightEd » 28 apr 2005, 00:27

Zolang het niet zichtbaar is zal het geen probleem zijn, het 's nachts rijden met de interieurverlichting aan is dus verboden?

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 28 apr 2005, 01:24

Ik meen dat TS of Mofkap dit ook al eens hebben behandeld...

Maar het is inderdaad zo dat het als 'interieurverlichting' uiteraard is toegestaan... Het moet dan natuurlijk wel interieurverlichting zijn en niet zodanig naar buiten stralen dat het lijkt alsof er een ufo aan het landen is...Die toevallig ook nog voorzien is van koplampen, remlichten en richtingaanwijzers...

Waar ligt de grens? Dat is, in mijn ogen, niet 'keihard' aan te geven...meer een kwestie van buiten de auto gaan staan en checken welk soort verlichting daadwerkelijk overheerst... :wink:

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

arjan
Infopolitie Gast

Bericht door arjan » 28 apr 2005, 12:09

ehm maar ik als gewone burger weet nu niet hoe en wat... en jullie dus ook niet 100% zeker.

Maar dan verander ik de vraag wel iets..

Wat zouden jullie doen? zouden jullie een boete geven of niet?

Ik zal kijken of ik een digicam kan lenen en een foto kan maken...

Gesloten