vakantie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
bart.
Infopolitie Gast

vakantie

Bericht door bart. » 26 apr 2005, 12:48

weten jullie een beetje wanner en hoelang je vakantie heb als je in de politie opleiding zit(start in augustus)? dit vroeg ik me eigenlijk af.

bedankt!!!

Krabsalade
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Roepnaam: Koen
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Krabsalade » 26 apr 2005, 12:52

Ik geloof dat je in de zomer "slechts" drie of vier weken hebt. Wel even wennen dus als je de middelbare schoolvakanties gewend bent. Maar dat heb je er ongetwijfeld voor over. Ik in ieder geval wel!!!
Even the smallest person can change the course of the future!

b
Infopolitie Gast

Bericht door b » 26 apr 2005, 12:54

dus krijg je bv ook met kerst een week ofzow als de gemiddelde scholen vakantie hebben?

Krabsalade
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Roepnaam: Koen
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Krabsalade » 26 apr 2005, 14:57

Ik weet hier ook niet echt veel van, dus je zal even moeten wachten tot de "experts" je een antwoord geven. Wel ben je de helft van je opleiding aan het werk op straat, en dat zal ook in de kerstvakantie of met oud en nieuw het geval kunnen zijn lijkt me. Ik weet dat in de regio Gelderland-zuid de zomervakantie een week korter is omdat alle aspiranten dan ingezet worden tijdens de Nijmeegse vierdaagse. Ga er dus niet van uit dat je vrij hebt tijdens de "Gewone" vakanties.

Misschien weet ik hier toch het een en ander van 8)
Even the smallest person can change the course of the future!

Sjojs
Infopolitie Gast

Bericht door Sjojs » 26 apr 2005, 16:08

Je krijgt jaarlijks 156 vakantieuren. Iets meer voor bepaalde leeftijdscategorieën. De meeste korpsen geven er de voorkeur aan als je in ieder geval 4 weken opneemt in de periode dat de school gesloten is, zo'n beetje half juli t/m half augustus.
Je hebt dus verder geen schoolvakanties. Het opnemen van verlof in schoolperiodes ligt moelijk (in Apeldoorn in ieder geval), men heeft liever dat je dat in je werkkwartiel doet. Dan kan het vaak niet door de preoves die je moet doen....
Enneh.... vrij met kerst / oud en nieuw en meer van dit soort dagen is zodra je aan de opleiding begint niet meer vanzelf spreken, maar 'gewoon' afhankelijk van je werkrooster. Als je rond de kerst op school zit heb je mazzel, dan ben je wel een paar dagen vrij.

Roberto
Infopolitie Gast

Bericht door Roberto » 26 apr 2005, 20:19

Je weet voordat je begint aan de Politieopleiding wanneer je zomervakantie hebt en ook de duur van de vakantie.

b.
Infopolitie Gast

Bericht door b. » 26 apr 2005, 20:36

hoe lang duurt een gewone schooldag bij de politie eigenlijk dan ?van hoe laat tot hoelaat zeg maar..

Woutb
Infopolitie Gast

Bericht door Woutb » 26 apr 2005, 20:37

Dat verschilt per niveau, per periode en per dag. Net zoals op school krijg je een rooster, maar je zult meestal ook dingen buiten het rooster moeten doen. Daarna loop je meteen een soort van stage, om en om 3 maanden leren en werken.

T-nus
Infopolitie Gast

Bericht door T-nus » 26 apr 2005, 22:11

Tijdens de stageperioden is dit niet te zeggen, daar zul je gewoon onregelmatige diensten draaien.
Op school zijn de dagen meestal wel van 8.00-17.00 of 9.00-18.00. In ieder geval ongeveer bovengenoemde tijden. Maar het komt ook wel eens voor dat je eerder naar huis kunt en soms zul je ook na school thuis wat werk moeten doen.

Mohaa
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Bericht door Mohaa » 26 apr 2005, 22:24

Bij ons is het zo vier weken in Juli/agustus achter elkaar.
Daarvoor hebben wij twee weken, zogeheten, bufferweken.
Dit is voor lessen die je gemist heb of waar je extra uitleg over wil.
Maar dit is het systeem van Amsterdam( nu ga ik iets fouts zeggen) "Ik neem aan" dat dit ook zo is bij de andere scholen.
Wij kunnen dus niet zelf bepalen wanneer wij pressies vakantie hebben. Dit is na tellen en je weet het. Jij moet dus een jaar wachten.

micheere
Infopolitie Gast

Bericht door micheere » 29 apr 2005, 00:52

Als ik het goed begrijp is een weekje wintersport tijdens de opleiding dus niet mogelijk. Of kan dit in overleg wel geregeld worden? Wintersport is namelijk veruit mijn favoriete vakantie, ben al 5 jaar niet meer op zomervakantie geweest.
Op zich weet ik wel een oplossing voor mijn probleem: gletsjer-skien in de zomer...

Michael Heere

Gesloten