Hoef je alleen maar hoogste pv te betalen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Bert
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Fijne vent
Geslacht:
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door Bert » 27 apr 2005, 22:31

Nou ik lees prima wat jij schrijft. Alleen schrijf ik dingen met betrekking tot één voorbeeld. Jij gaat mijn opmerking dan meteen doortrekken naar alle aso's op de weg. Dat vind ik verdraaiien van woorden. En in ieder geval het verdraaiien van mijn bedoeling.

En op dit punt, bij dit voorbeeld, had die agent van mij een hoop respect gekregen als hij de bromfietser niet bekeurd had. En ik denk dat meer burgers er zo over denken. Hij was immers al met zijn neus op de feiten gedrukt.

Het spijt mij dat jij dit een tamelijk enstige aantijging vind. En dat je daar niet van gecharmeerd bent kan ik begrijpen. Maar ik neem aan dat je ook zult begrijpen dat ik er niet van gecharmeerd bent dat mijn woorden, of bedoeling, verdraait worden.

Maar je hebt gelijk. De tweede zin had ik beter achterwegen kunnen laten. Laten we het maar "het heetst van de strijd" noemen. Excuus.

rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door rich » 28 apr 2005, 13:45

En op dit punt, bij dit voorbeeld, had die agent van mij een hoop respect gekregen als hij de bromfietser niet bekeurd had. En ik denk dat meer burgers er zo over denken. Hij was immers al met zijn neus op de feiten gedrukt.
Had die jongen die bon gekregen als hij netjes was blijven wachten voor het rode verkeerslicht? Nee zal daarop het antwoord zijn.

Twee minuten later blundert hij weer maar nu met meer gevolgen, een aanrijding.

Driekwart van de samenleving klaagt over de overlast veroorzaakt door brom en snorfietsen en dat moet aangepakt worden.

In deze kreeg hij een aanrijdings PV aan zijn broek en een bon voor het rode licht. Dat rode licht was al de reden waarom hij staande gehouden zou worden dus ik zie niet in waarom hij die bon niet zou krijgen. Het is niet aan de politie om recht te spreken. Als die mijnheer medelijden wil dan kan hij in bezwaar gaan tegen die bon en dan mag hij zijn visie uitleggen.

Dat gedoe over respect gaat nergens over. Ik zit nu een paar jaar op straat en ik word gewoon met respect behandeld en ik behandel de mensen ook met respect maar ik doe wel mijn werk.

In deze situatie zou ik er net zo makkelijk nog een bon bij hebben gegeven als er andere zaken waren vastgesteld.

Dit soort dingen komen zo vaak voor. Als iemand met een bakkie op door rood rijdt dan krijgt hij buiten een PV ook gewoon dat muldertje mee. Dat is niet mijn schuld want die persoon besluit zelf door het rode licht te rijden.
met een vriendelijke groet, Rich

Kijk ook eens op http://www.zakboekenpolitie.com en http://www.subingym.nl

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.

Bert
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Fijne vent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Bert » 28 apr 2005, 16:57

Het is mij duidelijk dat er geen begrip is voor mijn standpunt. Erg jammer. Dat begrip is er van mijn kant best wel. Maar dat is niet anders. Wij zullen het over deze zaak niet eens worden. Maar ook dat maakt niet uit. Gelukkig is niet iedereen het met elkaar eens. Anders zou het wel erg saai worden.

Als ik de on-topic conclusie mag stellen: Je moet altijd al je boetes die je krijgt betalen. (want daar hing het topic tenslotte over)

Gesloten