Hoef je alleen maar hoogste pv te betalen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
jo
Infopolitie Gast

Hoef je alleen maar hoogste pv te betalen?

Bericht door jo » 25 apr 2005, 19:31

Hoi,
Ik ben laatst aangehouden voor het bellen in de auto(€140).
Bovendien had ik geen gordel om(€45).
En als klap op de vuurpijl had ik ook nog eens te veel gedronken, iets dat ik normaal nooit doe maar nu stom genoeg wel.
Op het werk vertelde me een rijschoolhouder dat je normaal gesproken bij meerdere boete's je alleen de hoogste boete krijgt opgelegd.
Mijn vraag is in hoevere dit klopt en of de boete die ik krijg voor te veel drinken hier ook bij telt?

P.S. Ik weet net zo goed als ieder ander dat ik ontzettend stom en onverantwoord ben geweest door met alcohol achter het stuur te gaan zitten, en dat bellen en geen gordel dragen ook terrecht wordt beboet.

T-nus
Infopolitie Gast

Bericht door T-nus » 25 apr 2005, 19:33

Beste Jo,

Als de betreffende ambtenaar jou niet heeft gezegd dat hij een van de boetes zou laten zitten, zul je gewoon voor alle boetes moeten betalen.
Dus niet alleen de hoogste boete. :wink:

Bert
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Fijne vent
Geslacht:
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door Bert » 25 apr 2005, 19:38

Je krijgt ze tenslotte niet voor niets !!

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Verjaardag
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 25 apr 2005, 20:00

Het misverstand is wellicht het feit dat er maximaal 3 'kleine verkeersboete's' tegelijk mogen worden opgelegd. Alleen betreft het rijden onder invloed een misdrijf en telt dat hier sowieso niet voor mee... :wink:

Wat was trouwens de uitslag van de ademanalyse?

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast » 26 apr 2005, 23:14

415 ugle, ben eigenlijk zeer benieuwd wat voor een boete ik hier voor kan verwachten.
Was voor mij zonder meer de eerste keer.
Verder nooit in aanraking met politie geweest buiten pv voor te hard rijden, en dat was nog in guldens.
Misschien hebben jullie een indicatie van pv.

andre
Infopolitie Gast

Bericht door andre » 27 apr 2005, 00:10

Anonymous schreef:415 ugle, ben eigenlijk zeer benieuwd wat voor een boete ik hier voor kan verwachten.
Was voor mij zonder meer de eerste keer.
Verder nooit in aanraking met politie geweest buiten pv voor te hard rijden, en dat was nog in guldens.
Misschien hebben jullie een indicatie van pv.
Dat is niet vooraf te zeggen. Dat bepaald de OvJ afhankelijk van uw verleden. Wilt u meer weten? Kijk dan eens op
http://infopolitie.nl/verkeer/diverse/alcohol.php

Mohaa
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Bericht door Mohaa » 27 apr 2005, 21:28

Is het niet zo dat bij een aanrijding of en misdrijf de wet mulder niet meer opgaat??
Dus dat be. nu een pv krijgt waar ook de overtredingen instaat zodat de ovj dit in 1 X gaat afhandelen?

want ik heb zelf zo iets gehad. meerdere overtredingen samengevat in een pv en laat de Ovj maar beslissen.
Ik weet dit echter niet zeker maar heb het pv ook nooit terug gehad, ter correctie.

rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door rich » 27 apr 2005, 21:44

Nee, dat is niet zo.

Je kan iemand best een bon geven op het moment dat hij een midrijf heeft gepleegd.
In sommige gevallen, als de zaken een wat nauwere relatie hebben dan verwerk ik het wel in 1 PV maar anders is het gewoon een muldertje.

Ik heb er nog geen 1 terug gehad. Op zich logisch want de regel is dat je niet Muldert bij schade of letsel.

Laatst had een collega hier een gesprekje over met de OVJ nadat hij een meningsverschil had met een HOVJ.

Hij ziet een bromfietser door rood rijden. De bromfietser heeft hem niet door en rijdt vrolijk verder. De collega wil hem bekeuren en maar de bromfietser glijdt onderuit nadat hij een stuur correctie moest maken teneinde een aanrijding te voorkomen met een ander voertuig. Dit betrof een situatie waarin PV opgemaakt moest worden.

Het rode licht had niets met de aanrijding te maken en kon gewoon gemulderd worden. De aanrijding stond op zichzelf.

Dus dan heb je ook een bon en een tik PV.
met een vriendelijke groet, Rich

Kijk ook eens op http://www.zakboekenpolitie.com en http://www.subingym.nl

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.

Bert
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Bert » 27 apr 2005, 21:50

Die agent had gelijk, je mag nu eenmaal niet door rood rijden. Maar een beethe zielig vind ik het wel. Iemand die op z'n bek gaat ook nog verblijden met een PV. Een waarschuwing zou ik beter op z'n plaats hebben gevonden. Maar ja, ik ben natuurlijk ook maar een burger.

rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door rich » 27 apr 2005, 21:55

Die bromfietser rijdt eerst door rood en dat gaat goed.

300 meter verderop verleent hij geen voorrang en hij krijgt een klapper.

Ik zie niet in waarom die collega zou moeten waarschuwen. Die persoon toont alleen zelf wel heel duidelijk aan dat zijn rijgedrag niet veilig is.
met een vriendelijke groet, Rich

Kijk ook eens op http://www.zakboekenpolitie.com en http://www.subingym.nl

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.

andre
Infopolitie Gast

Bericht door andre » 27 apr 2005, 21:55

Bert schreef:Die agent had gelijk, je mag nu eenmaal niet door rood rijden. Maar een beethe zielig vind ik het wel. Iemand die op z'n bek gaat ook nog verblijden met een PV. Een waarschuwing zou ik beter op z'n plaats hebben gevonden. Maar ja, ik ben natuurlijk ook maar een burger.
De tijd van waarschuwen is voorbij. En ik mag dan ook wel een domme burger zijn, maar als je een fout maakt moet je de concequenties ook dragen. Soms wel een dure, maar dan let je de volgende keer ook beter op.

Bert
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Bert » 27 apr 2005, 22:08

Gelukkig maar dat niet iedereen dezelfde mening heeft. Ik vind het in ieder geval een beetje kinderachtig. En ik ben het eens dat de tijd van waarschuwen voor een groot gedeelte over is. Maar als we het hebben over een een negatief beeld van de politie, kan ik me dat met dit soort acties goed voorstellen. En we moeten respect voor elkaar hebben ? Nou, dat dwing je af, vind ik. Maar dan niet op zo'n manier.

gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Bericht door gvdbor » 27 apr 2005, 22:12

Bert schreef: Maar als we het hebben over een een negatief beeld van de politie, kan ik me dat met dit soort acties goed voorstellen. En we moeten respect voor elkaar hebben ? Nou, dat dwing je af, vind ik. Maar dan niet op zo'n manier.
Het spijt me wel maar ik vind deze redenering grenzen aan flauwekul.

Als we respect willen hebben door niet te bekeuren is dat heel simpel.
En als we door aso's in het verkeer te bekeuren een negatief beeld over onszelf afroepen dan kan mij dat beeld niet negatief genoeg zijn.

Bert
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Bert » 27 apr 2005, 22:16

gvdbor schreef:
Bert schreef: Maar als we het hebben over een een negatief beeld van de politie, kan ik me dat met dit soort acties goed voorstellen. En we moeten respect voor elkaar hebben ? Nou, dat dwing je af, vind ik. Maar dan niet op zo'n manier.
Het spijt me wel maar ik vind deze redenering grenzen aan flauwekul.

Als we respect willen hebben door niet te bekeuren is dat heel simpel.
En als we door aso's in het verkeer te bekeuren een negatief beeld over onszelf afroepen dan kan mij dat beeld niet negatief genoeg zijn.
Best jammer dat jullie zo goed zijn in het vredraaiien van woorden van anderen. Maar dat zal wel met het vak te maken hebben.

Ik heb NIET gezegd dat er niet bekeurd moet worden. Bekeuren is absoluut noodzakelijk. Dat blijkt ook uit de cijfers. Ik vind in een geval als hierboven dat het wat kinderachtig is. In DIT geval zou zou je van mij meer respect hebben gekregen als de agent niet had bekeurd.

gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Bericht door gvdbor » 27 apr 2005, 22:22

Ik verdraai geen woorden. Je leest alleen wat je wil lezen en niet wat ik schrijf:

Ik zeg nergens dat jij zegt dat we niet zouden mogen bekeuren.
Ik leg alleen de link naar het al dan niet bekeuren en het al dan niet respect krijgen.

Ik vind het overigens een tamelijjk ernstige aantijging te veronderstellen dat wij (lees politie) woorden van anderen verdraaien, ben ik eigenlijk niet zo van gecharmeerd.

Gesloten