waarom zijn wij altijd de klos bij de Politie.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Marijn
Infopolitie Gast

Bericht door Marijn » 27 apr 2005, 14:14

wat aanhoudingen met de auto ben ik best te spreken over de politie, wat dat betreft ben ik er wel positief over.
3 keer aangehouden in 3 jaar.
1 keer met een golf 1 die ze hadden nagetrokken en volgens hun gegevens een andere kleur zou moeten hebben, toen hebben ze me aan de kantgezet voor controle. Goed werk!!
1 keer voor een algemene controle op de wapen en munitie wet. het enige wat ik toen raar vond is dat er niet naar mijn papieren werd gevraagd, alleen de auto werd gecontroleerd op messen, steekvoorwerpen, pistolen en dergelijke en dat alle 9 agenten/-s opkeken toen ik weer wegreed omdat de golf 1 13 cm verlaagd is en over de stoepschraapte
1 keer bij een algehele controle moest ik aan de kant omdat die agent het wel een leuke auto vond en vroeger golf 1 gti had gereden, na een kwartier zonder controle van papieren ben ik na een gezellig praatje weer vertrokken.

waar ik me wel aan erger zijn die smerige verbloemingen van flitsen en laser-en. daarmee bedoel ik: vuilnisbakken, aanhangers, auto's met pech achter bomen gaan staan.
als je controleert doe dat dan op een manier zoals ik laatst zag, open en bloot met een lasergun. auto en motor goedzichtbaar, in fel uniform. dan worden er toch nog genoeg auto's aan de kant gezet, maar tenminste niet op zo'n achterbakse manier.

Dusty
Deskundige
Deskundige
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Dusty » 27 apr 2005, 20:18

Marijn schreef: waar ik me wel aan erger zijn die smerige verbloemingen van flitsen en laser-en. daarmee bedoel ik: vuilnisbakken, aanhangers, auto's met pech achter bomen gaan staan.
als je controleert doe dat dan op een manier zoals ik laatst zag, open en bloot met een lasergun. auto en motor goedzichtbaar, in fel uniform. dan worden er toch nog genoeg auto's aan de kant gezet, maar tenminste niet op zo'n achterbakse manier.
@Marijn: je begint in ieder geval positief! :thumleft:

Nee, hoor van mij mogen ze dat gerust op die manier doen of juist op die manier!
Dan is er tenminste ook nog eens een goede kans, dat mensen die steeds BEWUST te hard rijden ook eens goed aan de beurt zijn.......... 8)
Over het algemeen genomen let dit type bestuurder toch al extra op, omdat ze duvels goed weten dat ze express te hard rijden.
Het enige wat 'ze' niet zouden moeten doen is vrij kort achter een nieuwe maximumsnelheid; zoals bij het binnenrijden van de bebouwde kom.

Daarnaast is het ook zaak om de opvallende controles te blijven doen, zodat de weggebruiker ziet dat er gecontroleerd wordt........
Als ik het goed heb, dan zou Gijs (één van de moderatoren) nog eens een proefje uithalen met opvallende en onopvallende laserguncontrole op dezelfde plek, om eens uit te proberen of er opmerkelijke verschillen te zien zijn in het aantal overtreders.

gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Bericht door gvdbor » 27 apr 2005, 22:07

Ik heb het proefje niet speciaal zo uitgevoerd maar mijn ervaring is wel dat je de echte er nog steeds uithaalt in opvallende kleding/controle.

Gesloten