waarom zijn wij altijd de klos bij de Politie.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Erwin
Infopolitie Gast

waarom zijn wij altijd de klos bij de Politie.

Bericht door Erwin » 18 apr 2005, 23:22

mijn vraag.
paar vrienden van mij en ik zelf hebben allemaal een golf type 3.
beetje verlacht, grote velgen.
maar wij worden altijd aangehouden. en wij kunnen niet hard rijden ofzo omdat er zoveel drempels zijn.

voorbeeltje
ik reed met mijn auto weg van de sportschool. na een tijdje kwam ik op de snelweg even invoegen en ja hoor er schuurde en auto langs die kei hard reed. en de politie halde mij van de weg af.

ik word er zo moe van, ze kunnen beter ouwe mensen van de weg halen die invoegen met 60 kilometer per uur.

GR Erwin

Walter
Infopolitie Gast

Bericht door Walter » 18 apr 2005, 23:40

Wijze woorden Erwin!

Een productieve bijdrage aan het forum is altijd welkom.

Of ben ik nu weer te cynisch?

;-)

Copper
Infopolitie Gast

Bericht door Copper » 18 apr 2005, 23:44

Beste Erwin,
Er zijn op de snelweg geen drempels!
Maar buiten dat; het feit dat jij met zo een opvallende auto vaak gecontroleerd wordt heeft te maken met de controle op de eigendom want zoals je zelf ook weet, dat soort auto's wordt ook vaak gestolen.
Je zou het ook op prijs stellen als jouw auto gestolen wordt en politie vervolgens je auto, door middel van al die vervelende controles, terugvindt!
BTW. rijden op de snelweg met een snelheid van 60 km/h is toegestaan-160km/h niet!

Bouwe1
Infopolitie Gast

Bericht door Bouwe1 » 18 apr 2005, 23:46

Copper,

Helaas is het rijden met 60 op de snelweg toegestaan. (file, mist, sneeuwval.

Maar desalniettemin is 60 in mijn ogen over het algemeen levensgevaarlijk ;-)

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast » 18 apr 2005, 23:57

copper

je bent toch gek als je met 60 kilometer per uur op de snelweg gaat rijden.
tjah wat je zei over gestolen auto's, elke auto kan gestolen zijn.
goede alarm in je auto dat helpt.

bedankt voor je commentaar.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Frans » 19 apr 2005, 00:00

Volgens mij heb je een beetje het gevoel dat we aan het zoeken zijn ???

Ik kan je uit de droom helpen, we zoeken niet, maar vinden de door jouw beschreven soort auto's wel heeeeeeel erg vaak.....

Ik wed dat, als je morgen een beige Skoda koopt dat het dan een stuk minder zal zijn.....:-D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Martijn
Infopolitie Gast

Bericht door Martijn » 19 apr 2005, 00:06

Als je 60 rijd op de snelweg, kun je heeeeeel snel een 5je aan je broek hebben.

Copper
Infopolitie Gast

Bericht door Copper » 19 apr 2005, 00:09

60km/h op de snelweg, buiten noodzaak door de weersomstandigheden, kan inderdaad gevaarlijke situaties veroorzaken; mee eens maar toch heeft de wetgeverdaar over nagedacht he????????
! Zelf begreep ik ook niet waarom dat toegstaan is; in sommige? landen is minimum 80km/h!
Wat diefstal betreft, zoals Frans al zei, een Skoda wordt niet zo vaak gestolen!

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 19 apr 2005, 07:52

De politie gaat uiteraard ook op zoek naar z'n klanten...en als je die (ervaringsgewijs) het meeste tegenkomt in verlaagde Golfjes met folie op de ramen, lm-velgen, brulpijpen ed, controleer je die het meeste... Heel simpel...

Alcoholcontrole's doe je ook niet op maandag tussen de middag...

Gewoon een kwestie van feiten... Dergelijke auto's trekken gewoon foute type's aan (of andersom) en daar moeten de goedwillende eigenaren onder 'lijden', inderdaad... maar dat is niet anders.... Iedereen wordt nou eenmaal, in eerste aanleg, op 'uiterlijk' en 'gedrag' beoordeeld, dat zal nooit veranderen...

Of Frans z'n goede raad opvolgen. Schaf een nette Skoda aan, koop een pak met een mooie stropdas en je hebt veel minder 'last' van de politie... :wink:

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 19 apr 2005, 08:55

Venzent schreef:Ik wou dat ik een Golf 3 had, dan lette de politie er tenminste op :D
:lol: :lol: :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast » 19 apr 2005, 10:44

tjah er zijn leuke scoda's zeker weten maar jah. ik heb nu een Usa golf type 3. ik word minstens 1 of 2 gecontroleerd in de 2 weken. ik kijk nu eerst goed rond. en als ik geen politie zie ga ik pas rijden.

maar ik ben nu zo bekent op een goede manier dat ik laatst op de koffie kon komen.
:roll:

maar ik word er wel moe van. eigenlijk moet je een sticker hebben met "je bent goedgekeurd" dan kan de politie zien dat je in orde bent.

GR Erwin

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 19 apr 2005, 10:47

Anonymous schreef:eigenlijk moet je een sticker hebben met "je bent goedgekeurd" dan kan de politie zien dat je in orde bent.

GR Erwin
Hmm, die stickers worden dan wel HEEL erg gewild. De BOB-sleutelhanger wil iedereen al, maar dna jatten ze je auto om die sticker er vervolgens af te kunnen peuteren..... Is dus ook geen optie.

Zie het maar als "beroepsrisico" Heb je een uniform aan, dan kijkt men altijd naar je....en als je in een mooie auto rijdt ook..... :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

foreverblue
Stamgast
Stamgast
Agent
Twitter: RA_Hendriks
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: waarom zijn wij altijd de klos bij de Politie.

Bericht door foreverblue » 19 apr 2005, 10:55

Erwin schreef:mijn vraag.
paar vrienden van mij en ik zelf hebben allemaal een golf type 3.
beetje verlacht, grote velgen.
maar wij worden altijd aangehouden. en wij kunnen niet hard rijden ofzo omdat er zoveel drempels zijn.

voorbeeltje
ik reed met mijn auto weg van de sportschool. na een tijdje kwam ik op de snelweg even invoegen en ja hoor er schuurde en auto langs die kei hard reed. en de politie halde mij van de weg af.

ik word er zo moe van, ze kunnen beter ouwe mensen van de weg halen die invoegen met 60 kilometer per uur.

GR Erwin
Men zegt altijd het soort auto iets over de eigenaar zegt. En als jij een uitgebouwde golf hebt met allerlei toeters en bellen eraan dan zegt dat gewoon iets over de eigenaar. Dat wil niet per definitie zeggen dat de eigenaar een racer is of wat dan ook, maar ik denk dat de ervaring van agenten wel uitwijst dat deze eigenaren eerder de fout in gaan dan de eigenaar van een nissan micraatje zonder aanpassingen :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Gesloten