Wat is de gemiddelde leeftijd voor de politie opleiding 3/4?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast
Infopolitie Gast

Wat is de gemiddelde leeftijd voor de politie opleiding 3/4?

Bericht door Gast » 06 apr 2005, 19:22

Hallo,

Ik heb onlangs een korpsgesprek gehad bij Hollands Midden en mag helaas niet verder deelnemen aan de selectie procedure. Tijdens het gesprek kwam naar voren, dat het jammer was dat ik nog geen 18 jaar ben ( ben ik wel wanneer de opleiding start ) en dat het makkelijker was geweest als ik 25 jaar was geweest. Ik moet het over 6 maanden nog maar eens proberen, kreeg ik als advies. Ik vraag me af, of er zowiezo 18 jarigen op de opleiding komen en of het zin heeft om nogmaals te solliciteren of dat ik beter een paar jaar kan wachten.

GR.

Beagle
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 41
Contacteer:

Bericht door Beagle » 06 apr 2005, 19:38

De meesten die bij mij in de groep zitten (ik begin 25 april a.s.) zijn tussen de 25 en 30. Maar misschien kun je je beter aanmelden dan kun je op het forum een hoop informatie over de opleiding e.d. vinden. Dit onderwerp is hier ook al behandeld. Veel succes

Maaike
Superlid
Superlid
Roepnaam: Maaike
Twitter: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Maaike » 06 apr 2005, 19:39

Je kan wel sollciteren als je 18 bent, maar men verlangt wel dat je binnen één jaar je rijbewijs haalt. (dat herinner ik me van de voorlichtingsavond)
Waarom zal je het over een half jaartje niet opnieuw proberen? Gewoon doen :wink:

Mohaa
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Bericht door Mohaa » 07 apr 2005, 17:50

Bij ons (NHN) is het zo je mag 17 jaar zijn maar je moet binne 2 jaar je rijbewijs halen dit vanwege de rijopleiding BROA.
Bij mij in de klas begon iemand die was echt nog net geen 18 en deed mee de oudste bij ons in de klas is 42.
Dus ja....... het gemiddelde?

Beamer
Infopolitie Gast

leeftijd

Bericht door Beamer » 09 apr 2005, 00:13

18-jarigen (en eventueel 17-jarigen) kunnen tot de opleiding worden toegelaten.
Vaak is het zo dat regio's kijken naar de huidige leeftijdsverdeling in hun korps en dat ze aan de hand daarvan voorkeur hebben voor aspiranten van een bepaalde leeftijd, bijvoorbeeld 25-jarigen. Dat doen ze om te voorkomen dat er gedurende een bepaald aantal jaren opeens een groot deel van hun medewerkers tegelijk of nagenoeg tegelijk de dienst verlaten opgrond van bijvoorbeeld het bereiken van de pensioensgerechtigde leeftijd.

Roland
Infopolitie Gast

Bericht door Roland » 09 apr 2005, 12:45

Ik ben zelf 29. Ze kijken natuurlijk wel hoe je overkomt.

Ik heb een jongen in de klas die niv. 4 doet, die is 18 jaar. Hij is wel heel volwassen.

Ik ken mensen (buiten de politie) die stukken ouder zijn, maar zich gedragen, overkomen, eruitzien als 17, 18 jaar. En dat is gewoon te jong, al ben je bijvoorbeeld 23, 24 jaar.

Het draait hier vooral om geloofwaardigheid en serieus genomen worden.

Gast
Infopolitie Gast

Re: leeftijd

Bericht door Gast » 09 apr 2005, 13:03

Beamer schreef:18-jarigen (en eventueel 17-jarigen) kunnen tot de opleiding worden toegelaten.
Vaak is het zo dat regio's kijken naar de huidige leeftijdsverdeling in hun korps en dat ze aan de hand daarvan voorkeur hebben voor aspiranten van een bepaalde leeftijd, bijvoorbeeld 25-jarigen. Dat doen ze om te voorkomen dat er gedurende een bepaald aantal jaren opeens een groot deel van hun medewerkers tegelijk of nagenoeg tegelijk de dienst verlaten opgrond van bijvoorbeeld het bereiken van de pensioensgerechtigde leeftijd.

Oké, dat begrijp ik. Maar uit je sollicitatiebrief blijkt hoe oud je bent. Dan begrijp ik niet waarom je voor een korpsgesprek wordt uitgenodigd.

Roland
Infopolitie Gast

Re: leeftijd

Bericht door Roland » 09 apr 2005, 13:06

Gast schreef:
Beamer schreef:18-jarigen (en eventueel 17-jarigen) kunnen tot de opleiding worden toegelaten.

Oké, dat begrijp ik. Maar uit je sollicitatiebrief blijkt hoe oud je bent. Dan begrijp ik niet waarom je voor een korpsgesprek wordt uitgenodigd.
Lees mijn post boven je eens? ;)

Gast
Infopolitie Gast

Gast

Bericht door Gast » 09 apr 2005, 13:27

Ik zie er gewoon als een gemiddelde bijna 18 jarige uit. Ben wel van het vrouwelijke geslacht. Misschien heeft dit ook meegespeeld.
Hoeveel 18 jarigen zullen eruit zien of zich gedragen als een 25 jarige? Misschien moet men om teleurstelling te voorkomen de minimum leeftijd opschroeven?

Roland
Infopolitie Gast

Re: Gast

Bericht door Roland » 09 apr 2005, 14:38

Thaly schreef:Ik zie er gewoon als een gemiddelde bijna 18 jarige uit. Ben wel van het vrouwelijke geslacht. Misschien heeft dit ook meegespeeld.
Hoeveel 18 jarigen zullen eruit zien of zich gedragen als een 25 jarige? Misschien moet men om teleurstelling te voorkomen de minimum leeftijd opschroeven?
Ik ken er wel een aantal die ouder overkomen/ eruit zien/ gedragen.

Teleurstelling voor wie?

Of je man/ vrouw, Nederlander/ allochtoon, hetro/ homo, lesbisch, bi bent speelt zeker mee, alleen ligt het voordeel hier bij de vrouw/ allochtoon/ lesbienne,bi-sexueel, homofiel.

En daar maken de korpsen helemaal geen geheim van.

Beamer
Infopolitie Gast

Bericht door Beamer » 09 apr 2005, 16:02

De korpsen geven alleen soms de voorkeur aan bepaalde leeftijdsgroepen om wat dat betreft een evenwichtige verdeling in hun korps te krijgen, dat is het enige dat ik wilde zeggen.

Gast
Infopolitie Gast

Re: Gast

Bericht door Gast » 10 apr 2005, 13:02

Teleurstelling voor wie?

Voor de gemiddelde 18 jarigen ( zoals ik ), die graag op de opleiding wil.

Maar Beamer en jij hebben gelijk. Je moet natuurlijk wel gezag uitstralen en 't is maar net wat men zoekt.
Misschien heb ik volgende keer meer geluk!

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast » 10 apr 2005, 13:11

ik was 19 toen ik begon.. vriendin van me 18!!

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast » 10 apr 2005, 13:12

hm hm... en ook van het vrouwelijke geslacht!!

Roland
Infopolitie Gast

Bericht door Roland » 10 apr 2005, 21:31

kim schreef:hm hm... en ook van het vrouwelijke geslacht!!
Kennelijk met de door mij genoemde kwaliteiten. ;)

Gesloten