door rood licht rijden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Frans
Beheerder
Beheerder
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Frans » 12 mar 2005, 01:04

Ja, bouwe, je hebt deels gelijk, maar redeneer eens verder....

Wat als ik jouw kenteken nu onbewust noteer voor door rood licht rijden, terwijl het net een ander cijfertje had moeten zijn...en er onbewust nog eens een stuk of 3 andere dingen bij noteer, niet omdat JIJ ze gedaan hebt, maar iemand die net een ander keteken heeft ?? gelukkig zijn we allemaal mensen en maken we allemaal fouten zeg je, maar sommige fouten tikken net wat harder aan dan andere. Verkeer is geen spelletje, en iets waar je heel erg bewust mee moet omgaan denk ik.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Roberto
Infopolitie Gast

Bericht door Roberto » 12 mar 2005, 09:48

Deze discussie ging over , door rood licht rijden.

Asl ik kijk naar mijzelf dan is de situatie niet altijd aanwezig om een automobilist staande te houden voor deze overtreding. Het gaat mij puur om de gevaarzetting door rood rijden. Gebeurt wel eens als ik prive ergens naar toe rijdt en ik sta netjes te wachten voor rood en ik zie iemand anders door rood rijden, met de nodige gevaren vandien, dat ik zijn kenteken noteer en de volgende dienst dit kenteken er gewoon in klop.

Dus staande houden is niet altijd aanwezig, maar ik ben er wel een voorstander van als het mogelijk is degene stop te zetten en gelijk mededelen wat hij/zij fout deed en vervolgens een prent uit te delen.

Leve methode van der Steen.

Roland
Infopolitie Gast

Bericht door Roland » 12 mar 2005, 10:40

olle-griese schreef:hou je overdag wel eens iemand aan dan die niet hoeft te blazen?
Overdag is het voeren van verlichting onder normale weersomstandigheden niet verplicht. Dus ik begrijp je vraag niet helemaal.

Roland
Infopolitie Gast

Bericht door Roland » 12 mar 2005, 10:49

Bouwe1 schreef:Jij rijdt nooit weg zonder gordel om? Slechts zeer sporadisch aangezien het gewoon een automatisme is om mijn gordel om te doen. De enkele keer dat ik het vergeet, heb ik het al weer door voordat ik bijvoorbeeld het parkeerterrein afrijd.
Jij doet altijd op tijd je mistachterlicht uit? Jazeker
Jij rijdt nooit 5 meter overbodg links? Vast wel, maar voor die 5 meter wordt je echt niet bekeurd.
Jij bent nooit eens afgeleid? Door wat? Als ik achter het stuur zit hou ik me met het verkeer bezig. Jij bent nooit oververmoeid toch achter het stuur gestapt. Nog nooit nee.
jij bent nooit......

Kortom U bent perfect, welkom in de wereld waarin echte mensen fouten maken. Nee hoor, ik ben zeker niet perfect, maar gebruik wel mijn verstand.
Laatst gewijzigd door Roland op 12 mar 2005, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Twitter: #serviesonline
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contacteer:

Bericht door olle-griese » 12 mar 2005, 10:56

Roland schreef:
olle-griese schreef:hou je overdag wel eens iemand aan dan die niet hoeft te blazen?
Overdag is het voeren van verlichting onder normale weersomstandigheden niet verplicht. Dus ik begrijp je vraag niet helemaal.
het was meer een zijdelinkse opmerking Roland.
Ik bedoel ermee dat het niet voeren van verlichting s,nachts niet direct iets met laten blazen te maken heeft (maar een logisch gevolg)
Je laat bij een aanhouding overdag toch ook iedeen blazen?

Roland
Infopolitie Gast

Bericht door Roland » 12 mar 2005, 11:04

olle-griese schreef:
Roland schreef:
het was meer een zijdelinkse opmerking Roland.
Ik bedoel ermee dat het niet voeren van verlichting s,nachts niet direct iets met laten blazen te maken heeft (maar een logisch gevolg)
Je laat bij een aanhouding overdag toch ook iedeen blazen?
Als je zonder verlichting wegrijd, brand je dashboardverlichting ook niet. Een nuchter persoon, die de verlichting vergeet (doordat hij of zij met andere zaken bezig is, bijvoorbeeld) te ontsteken zal dit dus heel snel door hebben. indien iemand een heel stuk zonder verlichting rijd is de kans redelijk grooot dat hij of zij te veel gedronken heeft. Dan heb je dat nml. minder snel door.

Je laat zeker niet standaard bij een staandehouding elke bestuurder blazen.

Fido Dido
Infopolitie Gast

Bericht door Fido Dido » 12 mar 2005, 11:23

olle-griese schreef: Je laat bij een aanhouding overdag toch ook iedeen blazen?
NEE, tenzij men bij een aanrijding betrokken is of een vermoeden bestaat dat een bestuurder gedronken heeft.

Nog even een opmerking over het staande houden van de topicstarter.
Houd er rekening mee dat als jij net door rood bent gereden, de constaterende agent mogelijk nog voor de kruising moet wachten om het overige verkeer niet ingevaar te brengen.

Mocht het de agent toch lukken om achter je aan te komen , is er een ander die een topic start omdat hij heeft gezien dat een politiewagen zomaar door rood reed :(
Zo is er altijd iemand die wel wat weet te verzinnen.

Feit blijft dat jij door rood bent gereden. Bewust of niet.

Bouwe1
Infopolitie Gast

Bericht door Bouwe1 » 12 mar 2005, 12:24

..::Frans::.. schreef: Wat als ik jouw kenteken nu onbewust noteer voor door rood licht rijden, terwijl het net een ander cijfertje had moeten zijn...en er onbewust nog eens een stuk of 3 andere dingen bij noteer, niet omdat JIJ ze gedaan hebt, maar iemand die net een ander keteken heeft ?? gelukkig zijn we allemaal mensen en maken we allemaal fouten zeg je, maar sommige fouten tikken net wat harder aan dan andere. Verkeer is geen spelletje, en iets waar je heel erg bewust mee moet omgaan denk ik.....
Dan heb ik gewoon pech, jij hebt dan gewoon wat ikn oem een foutje gemaakt.
Immers ik kan onmogellijk het tegendeel bewijzen.
Verder vertouw ik op de integriteit van de verbalisant ;-)
Feit blijft dat als ik bewust met andere zaken bezig ben dan 'verkeer' tijdens het autorijden, ik bewust het risico loop om onbewuste fouten te maken en daar voor bekeurd te worden.

Roland
Infopolitie Gast

Bericht door Roland » 12 mar 2005, 13:35

Bouwe schreef: Feit blijft dat als ik bewust met andere zaken bezig ben dan 'verkeer' tijdens het autorijden, ik bewust het risico loop om onbewuste fouten te maken en daar voor bekeurd te worden /of daardoor een ongeluk te veroorzaken.

Bouwe1
Infopolitie Gast

Bericht door Bouwe1 » 12 mar 2005, 20:20

Roland, bedankt voor de aanvulling.

Gesloten