door rood licht rijden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast
Infopolitie Gast

door rood licht rijden

Bericht door Gast » 11 mar 2005, 19:29

hallo,

Laatst kreeg ik een bekeuring binnen oorzaak door rood licht rijden, code r602. Ik was mee hier van geen kwaad bewust.
Toen ik beter op de acceptgiro keek stond hier tot mijn verbazing dat ik door een agend zelf was gesignaleerd.
Ik was dus niet geflitst en ik was niet aan gehouden.
Mijn vraag, dit kan toch niet zomaar ik had dit echt nog nooit mee gemaakt. Ze hadden me toch op zijn minst aan moeten houden?????

Ik was dit op jullie forum ook nog niet tegen komen.

Graag een reactie van U.

groeten.

CrashDuck
Infopolitie Gast

Bericht door CrashDuck » 11 mar 2005, 19:34

http://81.4.68.197/forum/phpbb2/schatki ... .php?id=53

Vraag: Moet een agent bij een overtreding mij staande houden en mij een bon uitreiken?

Antwoord: Nee, de politie heeft de bevoegdheid om te bekeuren op kenteken. Hierbij wordt de overtreding gestuurd naar de kentekenhouder van de auto. Deze kan vervolgens aangeven of hij zelf of een ander met de auto heeft gereden.

maurice (politie agent)
Infopolitie Gast

Re: door rood licht rijden

Bericht door maurice (politie agent) » 11 mar 2005, 19:36

Ingebor schreef:hallo,

Laatst kreeg ik een bekeuring binnen oorzaak door rood licht rijden, code r602. Ik was mee hier van geen kwaad bewust.
Toen ik beter op de acceptgiro keek stond hier tot mijn verbazing dat ik door een agend zelf was gesignaleerd.
Ik was dus niet geflitst en ik was niet aan gehouden.
Mijn vraag, dit kan toch niet zomaar ik had dit echt nog nooit mee gemaakt. Ze hadden me toch op zijn minst aan moeten houden?????

Ik was dit op jullie forum ook nog niet tegen komen.

Graag een reactie van U.

groeten.
allereerst zet je onderaan je vraag "ze hadden me op zijn minst aan moeten houden" je wordt pas aangehouden als je verdachte bent. in dit geval had je moeten tikken ze hadden me op zijn minst staande moeten houden of aan moeten spreken.

dit is niet waar, een agent kan altijd een bekeuring schrijven. Voor dit feit is een staandehouding niet verplicht. mobiel bellen bijvoorbeeld moet wel met staandehouding.

in dit geval kan het zo zijn geweest dat een agent met een ander incident bezig was of in zijn vrije tijd was of misschien wel niet in de gelegenheid om jou staande te houden. hij kan dan gewoon een bekeuring op kenteken schrijven.

hopende je vraag beantwoord te hebben.

gr maurice (politie agent)

Michael
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Bericht door Michael » 11 mar 2005, 19:58

maurice (politie agent) schreef: in dit geval had je moeten tikken ze hadden me op zijn minst staande moeten houden
Voor de meeste burgers is aanhouden en staande houden hetzelfde.
Dus dat TS dit schrijft is niet echt verwonderlijk.
maurice (politie agent) schreef: mobiel bellen bijvoorbeeld moet wel met staandehouding.
Als jij je registreerd kan je even op zoek gaan naar een thread over staande houding bij mobiel bellen. Daar is namelijk enige tijd geleden een hele discussie over geweest.
Als ik het me goed herinner waren de collega's het niet met elkaar eens of staande houding wel of niet verplicht was.

gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Bericht door gvdbor » 11 mar 2005, 20:23

Bij mobiel bellen is staandehouding verplicht.

Michael
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Bericht door Michael » 11 mar 2005, 21:35

gvdbor schreef:Bij mobiel bellen is staandehouding verplicht.
Dat klopt, maar hier was toch enige tijd geleden een discussie over binnen het forum?
Ik kan 'm alleen niet weer vinden......

gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Bericht door gvdbor » 11 mar 2005, 21:41

hoeven we niet over te discussieren. Is heel simpel aangewezen.

Roland
Infopolitie Gast

Bericht door Roland » 11 mar 2005, 23:14

Michael schreef:
maurice (politie agent) schreef: in dit geval had je moeten tikken ze hadden me op zijn minst staande moeten houden
Voor de meeste burgers is aanhouden en staande houden hetzelfde.
Dus dat TS dit schrijft is niet echt verwonderlijk.
Wel netjes dat Maurice het verschil even uitlegt, toch??

Die discussie over het niet handsfree bellen ging volgens mij over het al dan niet verplicht moeten noteren van merk en type GSM.

Gast
Infopolitie Gast

Bericht door Gast » 11 mar 2005, 23:20

Het antwoord is duidelijk, een agent hoeft tegen woordig helemaal geen mooite meer te doen??
Dadelijk staan ze op de hoek van de straat uit hun neus te peuteren en je vergeet je richting aan te geven ze noteren je kenteken, en gaan verder waar ze gebleven waren. Aan het einde van de dag komen ze op het bureau werken de bon uit.
Ik weet niet waar dit land naar toe gaat maar dit loopt echt de spui gaten uit!!!
Ik hoop dat er geen spellings fouten in staan want anders grijg ik daar ook weer wat over te horen.

heel veel plezier nog op deze forum??

groeten.

gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Bericht door gvdbor » 11 mar 2005, 23:28

Ingebor schreef:Het antwoord is duidelijk, een agent hoeft tegen woordig wordt aaneengesloten geschreven helemaal geen mooite =moeite meer te doen??
Dadelijk staan ze op de hoek van de straat uit hun neus te peuteren en je vergeet je richting aan te geven ze noteren je kenteken, en gaan verder waar ze gebleven waren. Aan het einde van de dag komen ze op het bureau werken de bon uit.
Ik weet niet waar dit land naar toe gaat maar dit loopt echt de spui gaten wordt ook aan elkaar geschreven uit!!!
Ik hoop dat er geen spellings fouten is ook al 1 woordin staan want anders grijg =krijgik daar ook weer wat over te horen.

heel veel plezier nog op deze forum?? =dit forum

groeten.
en ook de groeten.
Laatst gewijzigd door gvdbor op 11 mar 2005, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Roland
Infopolitie Gast

Bericht door Roland » 11 mar 2005, 23:28

Ingebor schreef:Het antwoord is duidelijk, een agent hoeft tegen woordig helemaal geen mooite meer te doen??
Ik weet niet waar dit land naar toe gaat maar dit loopt echt de spui gaten uit!!!
Ik hoop dat er geen spellings fouten in staan want anders grijg ik daar ook weer wat over te horen.

heel veel plezier nog op deze forum??

groeten.
U begaat een overtreding en verwacht dat de politie vervolgens moeite moet doen om u aan de kant te zetten? En als dat op dat moment niet mogelijk is, moet zij u maar ongestraft verder te laten rijden?

Omdat u niet het antwoord kreeg dat u hoopte, reageert u maar gefrustreerd?

Bouwe1
Infopolitie Gast

Bericht door Bouwe1 » 11 mar 2005, 23:59

Van de meeste overtredingen zijn wij ons niet bewust.
Een heleboel medemensen verdienen daar een boterham mee.
Zij zijn daarbij meestal blij en gelukkig, niet voor het uitschrijven van de bon mnaar voor het zinvol bezig zijn.
Blijkbaar moet u toch een ietsie pietsie beter opletten als u aan het autorijden bent.
Wat meer aandacht voor de regeltjes die ook op onbekend?? gebied gelden. ;-)

Roland
Infopolitie Gast

Bericht door Roland » 12 mar 2005, 00:28

Bouwe1 schreef:Van de meeste overtredingen zijn wij ons niet bewust.
Ja, de groeten, dit is dus grote onzin.

Mensen kunnen wel eens een inschattingsfout maken of niet goed opletten, waardoor een overtreding niet opzettelijk wordt begaan, maar meestal niet door hebben dat je door rood rijd of bijvoorbeeld over de vluchtstrook rijd gaat er bij mij dus 99 van de 100 keer niet in. Of er moet sprake zijn van artikel 8.

Het is niet voor niets, dat als wij bij nacht een automobilist die zonder verlichting rijd aantreffen, hij of zij meteen even mag blazen.

olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Twitter: #serviesonline
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door olle-griese » 12 mar 2005, 00:39

hou je overdag wel eens iemand aan dan die niet hoeft te blazen?

Bouwe1
Infopolitie Gast

Bericht door Bouwe1 » 12 mar 2005, 00:45

Jij rijdt nooit weg zonder gordel om?
Jij doet altijd op tijd je mistachterlicht uit?
Jij rijdt nooit 5 meter overbodg links?
Jij bent nooit eens afgeleid?
Jij bent nooit oververmoeid toch achter het stuur gestapt.
jij bent nooit......

Kortom U bent perfect, welkom in de wereld waarin echte mensen fouten maken.

Inderdaad, de meeste overtredingen die ik bega, bega ik onbewust.
Sorry, even vergeten...., even niet bij stilgestaan..., niet over de consequenties nagedacht..., het stoplicht even gemist, de fietser even niet gezien.
Ja, heus, ik stap bewust achter het stuur.
Maak soms ook bewuste fouten, even lekker opschieten. maar de meeste fouten is even niet opgelet, even bladeren in de telefoon. Bewust met iets anders bezig, Onbewust met het verkeer bezig.
Dus vind ik overtreding onbewust.
Maar even goed wel fout.

Gesloten