bekeuring,parkeren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

bekeuring,parkeren

Ongelezen bericht door Gast »

Bij deze wil ik graag antwoord op de volgende vraag, ik bestuurder van een bedrijfsbus met laadbak (te besturen met klein dus geen vrachtwagen rijbewijs) heb deze auto al jaren achter mijn huis op een openbare parkeerplaats staan, nooit een probleem daar hij wat betreft lengte en breedte gewoon in een parkeervak past.
Tot mijn grote verbazing zat er vorige week een bekeuring achter mijn ruitenwissers waar op stond ""auto hoger dan 2.40 m "" ik begrijp hier niets van, daar deze auto niemand in de weg staat.
Kunt U mij zeggen wat ik verkeerd doe en of dit een landelijke of een gemeentelijke verordening is, of heb ik gewoon te maken gehad met een politieman die alle boeven al gevangen heeft, daar deze bekeuring om
0. 200 uur s,nachts is uit geschreven. ???
Alvast bedankt voor de evt reactie,s

groeten gert
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Ongelezen bericht door Frans »

Dit feit is geregeld in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van uw gemeente. Ik weet niet welke gemeente het precies betreft, maar ze zullen een soortgelijk artikel hebben opgenomen als deze:
APV Gemeente 's-Hertogenbosch

Artikel 98 Parkeren van grote voertuigen
1. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan
6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter te parkeren op een door burgemeester en
wethouders aangewezen plaats, waar dit parkeren naar hun oordeel schadelijk is voor het
uiterlijk aanzien van de gemeente.
2. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan
6 meter te parkeren op een door burgemeester en wethouders aangewezen weg, waar dit
parkeren naar hun oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare
parkeerruimte.
3. Het in het tweede lid gestelde verbod geldt niet op werkdagen van maandag tot en met
vrijdag, dagelijks van 08.00 tot 18.00 uur.
4. Burgemeester en wethouders kunnen van de in het eerste en tweede lid gestelde verboden
ontheffing verlenen.
Dat de bon om 2:00 uur 's nachts is geschreven doet niets af aan het feit, evenmals het feit dat u er al jaren staat. Schijnbaar heeft de verbalisant gemeent dat hij u om deze redne moest bekeuren. Hoe vreemd het dus ook klinkt, de bekeuring is terecht. Mocht u het niet eens zijn met de bekeuring kunt u altijd nog bezwaar aantekenen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Fido Dido
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Fido Dido »

Het kan ook zijn dat een van uw buren geklaagd heeft bij de politie.

Dat de bekeuring om 2.00 uur is geschreven kan zijn omdat de verbalisanten het daarvoor te druk hebben gehad.

Als men 's avonds de politie belt voor dit soort gedragingen, blijven deze meldingen vaak staan voor de nachtdienst. In de avond is het vaak druk met meldingen en dus geen tijd voor meldingen die kunnen wachten.


U kunt natuurlijk ook even naar het politiebureau gaan en vragen om uitleg aan de verbalisant die de bon heeft uitgeschreven.
Gesloten