voorrang fietsers op verkeersplein

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
johan d
Infopolitie Gast

voorrang fietsers op verkeersplein

Bericht door johan d » 29 jan 2005, 08:58

op een verkeerspein hier in de buurt is met haaietanden aangegeven dat fietsers voorrang hebben op auto's; er komen echter ook fietspaden op het verkeersplein uit waar niets op is aangegeven; ik weet niet zeker of een fietser op het fietspad rondom het verkeersplein ook voorrang heeft op fietsers die van rechts komen; ik kijk altijd maar even wat de ander doet. m vr gr Johan

gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Bericht door gvdbor » 29 jan 2005, 10:06

Als de voorrang niet is geregeld gelden de gewone regels, oftewel als op dat fietspad fietsers van rechts komen hebben die voorrang.

Beamer
Infopolitie Gast

Re: voorrang fietsers op verkeersplein

Bericht door Beamer » 29 jan 2005, 20:53

johan d schreef:op een verkeerspein hier in de buurt is met haaietanden aangegeven dat fietsers voorrang hebben op auto's; er komen echter ook fietspaden op het verkeersplein uit waar niets op is aangegeven; ik weet niet zeker of een fietser op het fietspad rondom het verkeersplein ook voorrang heeft op fietsers die van rechts komen; ik kijk altijd maar even wat de ander doet. m vr gr Johan
Weet je zeker dat dit klopt, want op de meeste verkeerspleinen (zeker die binnen de bebouwde kommen liggen), is de voorrang in ieder geval geregeld door het aanbrengen van haaientanden. Of zou de wegbeheerder het echt vergeten zijn?

gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Bericht door gvdbor » 30 jan 2005, 08:57

Ik ken die situaties ook wel beamer.
De voorrang is wel geregeld middels haaientand vwb de hoofdwegen. De fietspaden die op de fietspaden uitkomen zijn niet geregeld.

Gesloten