voorrang fietsers op verkeersplein
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
voorrang fietsers op verkeersplein
op een verkeerspein hier in de buurt is met haaietanden aangegeven dat fietsers voorrang hebben op auto's; er komen echter ook fietspaden op het verkeersplein uit waar niets op is aangegeven; ik weet niet zeker of een fietser op het fietspad rondom het verkeersplein ook voorrang heeft op fietsers die van rechts komen; ik kijk altijd maar even wat de ander doet. m vr gr Johan
-
- Infopolitie Gast
Re: voorrang fietsers op verkeersplein
Weet je zeker dat dit klopt, want op de meeste verkeerspleinen (zeker die binnen de bebouwde kommen liggen), is de voorrang in ieder geval geregeld door het aanbrengen van haaientanden. Of zou de wegbeheerder het echt vergeten zijn?johan d schreef:op een verkeerspein hier in de buurt is met haaietanden aangegeven dat fietsers voorrang hebben op auto's; er komen echter ook fietspaden op het verkeersplein uit waar niets op is aangegeven; ik weet niet zeker of een fietser op het fietspad rondom het verkeersplein ook voorrang heeft op fietsers die van rechts komen; ik kijk altijd maar even wat de ander doet. m vr gr Johan