Zaklamp

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Martin34
Lid
Lid
Berichten: 65
Lid sinds: 10 sep 2020, 09:51
Roepnaam: Martin
Facebook: Martin zeguers
Geslacht:
Leeftijd: 47
Contact:

Zaklamp

Ongelezen bericht door Martin34 »

Hallo mijn vraag is als volgt:
Mag je na een bebaald uur een zaklamp bij je hebben. Of word dat als inbrekers tuig gezien en is het daarom verboden? Want mijn broer kwam last van de grotten af en had een hoofdlampje op. Hij werd aangehouden en ze vroegen wat hij met die lamp deed. Hij heeft naar waarheid geantwoord. Ik ben in België in de grotten geweest. En kreeg toen te horen dat des s'nachts verboden is om een lamp bij je te hebben. Klopt dat?
Hij die nooit gezondigd heeft;werpe de eerste steen.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Zaklamp

Ongelezen bericht door Pim »

Als ik uit een grot zou komen denk ik dat ik mijn lampje uit doe en als ik enkele meters van de grot af ben zet ik mijn hoofdlampje af.

Ik zou het als agent in Nederland dan ook geen geloofwaardig excuus vinden wanneer iemand zegt dat ding op zijn hoofd te hebben omdat hij het lampje in België in een grot gebruikt heeft.

Verboden of niet.... het is een verdacht en ongeloofwaardig antwoord in mijn ogen.

En de "inbrekerswerktuigen" zijn niet met naam genoemd en inbrekers gebruiken het dus...
Martin34
Lid
Lid
Berichten: 65
Lid sinds: 10 sep 2020, 09:51
Roepnaam: Martin
Facebook: Martin zeguers
Geslacht:
Leeftijd: 47
Contact:

Re: Zaklamp

Ongelezen bericht door Martin34 »

Ja sorry wat een insinuerede op merking. Typisch agent.
Hij die nooit gezondigd heeft;werpe de eerste steen.
Gebruikersavatar
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 7910
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Roepnaam: Leo

Re: Zaklamp

Ongelezen bericht door thijeleo »

Wat voor opmerking had je verwacht als je een vraag stelt op een forum over de politie? Als je er op zit te wachten dat het forum schande uitroept over het feit dat je broer is gecontroleerd kun je echt tot Sint Juttemis wachten.

's-Avonds en 's-nachts heeft de politie oog voor wat er op straat gebeurt en ja, dan komen ze ook mensen met zaklampen tegen die achteraf inbrekers blijken te zijn. Wees blij met dergelijke controles, het scheelt misschien wel een inbraak in jouw woning.
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1863
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Zaklamp

Ongelezen bericht door maestro »

Het is niet verboden een zaklamp bij je te hebben, ook niet 's nachts. Wel is het veelal volgens de APV verboden inbrekerswerktuigen bij je te hebben, en deze zij niet metname genoemd. Het wordt beoordeeld aan de hand van de feiten en omstandigheden. Alleen een zaklamp is nogal magertjes en ik zou niet graag een rechter er van willen overtuigen dat het verboden is omdat het een inbrekerswerktuig is.

Dat houdt niet weg dat het 's avonds de aandacht van de politie kan trekken om bovenvermelde redenen. Een veilige samenleving vraagt daar helaas om.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Martin34
Lid
Lid
Berichten: 65
Lid sinds: 10 sep 2020, 09:51
Roepnaam: Martin
Facebook: Martin zeguers
Geslacht:
Leeftijd: 47
Contact:

Re: Zaklamp

Ongelezen bericht door Martin34 »

Dankje mastero daar kan ik wat mee.
Hij die nooit gezondigd heeft;werpe de eerste steen.
Gebruikersavatar
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 7910
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Roepnaam: Leo

Re: Zaklamp

Ongelezen bericht door thijeleo »

Waarmee de vraag dus is beantwoord.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Zaklamp

Ongelezen bericht door Hilde »

Pim schreef: 27 jun 2021, 13:30 Als ik uit een grot zou komen denk ik dat ik mijn lampje uit doe en als ik enkele meters van de grot af ben zet ik mijn hoofdlampje af.

Ik zou het als agent in Nederland dan ook geen geloofwaardig excuus vinden wanneer iemand zegt dat ding op zijn hoofd te hebben omdat hij het lampje in België in een grot gebruikt heeft.
Dat zegt hij niet.
Hij zegt dat zijn broer uit de grot kwam en staande gehouden werd.

TS zelf was in België waar het verboden was.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gesloten