Uitsluitend gebruik woning na scheiding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
peertje
Infopolitie Gast

Uitsluitend gebruik woning na scheiding

Ongelezen bericht door peertje »

Beste,

Mijn Ex woont nu nog in de echtelijke woning. Woning is aan mij toegewezen door de rechter, maar ex weigert handtekening te zetten om de overdracht in gang te zetten. De overwaarde van die woning heb ik al wel betaald, die heeft ze opgeeist d.m.v. een deurwaarder (ik wilde dat bij overdracht van het het huis doen). Alles is bij voorraad uitvoerbaar, maar ex weigert sommige dingen.

Mijn ex mag volgens de rechter tot 6 maanden na inschrijving het uitsluitend gebruik hebben. Ze heeft urgentie bij de woningbouw, maar ik weet niet of ze dan al een woning heeft. Ik wil na 2 jaar onderhand wel eens terug naar mijn eigen huis (wat al gekocht was door mij voor het huwelijk). Wat kan ik eisen en wat zijn mijn rechten op de bewuste datum? Kan ik verlangen dat zij de woning verlaat? Mag ik de sloten open boren en vervangen? Ik vind helaas geen antwoorden op het internet.

Gr, Peter
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2109
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Uitsluitend gebruik woning na scheiding

Ongelezen bericht door Proost »

Dit is niet iets voor de politie. Dit valt allemaal onder civielrecht. Ga eens in gesprek met het juridisch loket. Die weten vaak al heel erg veel en kunnen u de goede weg wijzen.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8392
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Uitsluitend gebruik woning na scheiding

Ongelezen bericht door MotoRon »

Dit is een civiele zaak, waar de politie zich geen bemoeienis mee heeft. Advies: Neem eens contact op met een advocaat
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten