Wij hebben een pizzeria. Een klant heeft telefonisch een bestelling geplaatst. Je kunt bij ons niet aan de de deur pinnen, dit wordt ook op het bandje aangegeven als een klant belt.
Onze bezorger heeft de bestelling bezorgd, maar de klant kon niet contant betalen. Onze bezorger heeft (helaas zonder overleg) de bestelling alsnog afgeleverd en afgesproken met de klant dat ze later op die avond langs komt op de zaak om af te rekenen.
Dit is niet gebeurd. We hebben haar gebeld en zijn ook meerdere keren langs geweest. Er doet steeds niemand open, ondanks dat er wel iemand thuis is (we horen geluiden). Één keer kwam haar man bij het raam, hij wist van niks zegt hij. We moesten maar later die avond terug komen als zijn vrouw thuis is. Zo gezegd zo gedaan, maar wederom deed niemand open.
We hebben een betaal linkje gestuurd via WhatsApp, maar ze reageren totaal niet.
Is er iets dat ik kan doen, of hebben we pech?
Het gaat om 28 euro.
Klant betaalt eten niet
Moderator: Moderatorteam
Re: Klant betaalt eten niet
Een aanmaning sturen met een uiterste betaaldatum en vertellen dat verdere kosten die gemaakt moeten worden om het geld te innen ook in rekening gebracht gaan worden.
Als men daar niet aan voldoet dan een
advocaat nemen en deze een brief laten sturen.
Dat kost geld.
Dat biedt geen garantie.
Dan drie weesgegroetjes.
Ik zou het erbij laten zitten.
Die 28 euro is inclusief winst.
Die 3 pizza's kosten u nog niet de helft.
Ik zou wel haar adres in uw computer moeten en nooit meer leveren.
Als men daar niet aan voldoet dan een
advocaat nemen en deze een brief laten sturen.
Dat kost geld.
Dat biedt geen garantie.
Dan drie weesgegroetjes.
Ik zou het erbij laten zitten.
Die 28 euro is inclusief winst.
Die 3 pizza's kosten u nog niet de helft.
Ik zou wel haar adres in uw computer moeten en nooit meer leveren.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Berichten: 7423
- Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
- Locatie: Den Haag
- Geslacht:
- Leeftijd: 62
- Contact:
Re: Klant betaalt eten niet
Er zijn afspraken gemaakt over de betaling. De klant houdt zich niet aan die afspraken en dat maakt het een civiele zaak. Overleg met een deurwaarder over de kans om de vordering te innen. Een advocaat heeft u nog niet nodig.
Er is geen sprake van een misdrijf zoals diefstal of verduistering.
Er is geen sprake van een misdrijf zoals diefstal of verduistering.
Stay safe out there.
- maestro
- Deskundige
- Berichten: 1865
- Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
- Roepnaam: Mario
- Locatie: Thailand
- Geslacht:
- Contact:
Re: Klant betaalt eten niet
De vraag is hoeveel geld u er aan wilt besteden. Stap 1 is een angetekende brief sturen met het verzoek om binnne 2 weken te betalen en aankondiging dat anders alle incassokosten verhaalt zullen worden en de zaak in handen van een deurwaarder zal worden gelegd. Volgende stap is het daadwerkelijk inschakelen van en deurwaarder, daar hangt een aanzienlijk prijskaartje aan vast. Of u die kosten terug krijgt hangt af of ze alsnog betalen of niet. Betalen ze nog steeds niet dan wordt het de gang naar de rechter met nog veel meer kosten en zult u aannemelijk moeten maken dat zij inderdaad de pizza's hebben besteld en geleverd gekregen maar niet betaald.
De gang naar de rechter zal al gauw meer dan 500 euro kosten, met een onzekere uitkomst of u dat terug krijgt of niet. U kunt het goedkoper doe door geen deurwaarder in te schakelen en na de aangetekende brief direct zelf naar de rechter te stappen.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... edure.aspx
De gang naar de rechter zal al gauw meer dan 500 euro kosten, met een onzekere uitkomst of u dat terug krijgt of niet. U kunt het goedkoper doe door geen deurwaarder in te schakelen en na de aangetekende brief direct zelf naar de rechter te stappen.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... edure.aspx
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- Aasur
- Superlid
- Berichten: 538
- Lid sinds: 28 okt 2008, 19:43
- Roepnaam: Aasur
- Locatie: NN
- Geslacht:
- Leeftijd: 39
- Contact:
Re: Klant betaalt eten niet
In de voorgaande reacties al een hoop tips waar je zeker richting de klant nog wel even werk van kunt maken.justin500 schreef: ↑29 mei 2021, 20:08 Is er iets dat ik kan doen, of hebben we pech?
Off topic, maar buiten dit verhaal viel me vooral het onderstaande stukje op:
Het is misschien een kleine investering, maar ik denk dat je wel veel meer omzet genereert door het pinnen aan de deur wel aan te bieden. Hoe meer bestel en betaalgemak je de potentiële klanten biedt, hoe sneller (en vaker!) er besteld zal worden.justin500 schreef: ↑29 mei 2021, 20:08"Je kunt bij ons niet aan de de deur pinnen, dit wordt ook op het bandje aangegeven als een klant belt.
Assumption is the mother of all f*ck-ups!
- taxikemperman
- Deskundige
- Berichten: 1181
- Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
- Roepnaam: Remi
- Locatie: Almere
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
- Contact:
Re: Klant betaalt eten niet
iZettle kost je 15 euro aanschaf per apparaat. Daarnaast is het een stuk veiliger voor je bezorgers. Die lopen niet meer rond met contant geld
- MotoRon
- Beheerder
- Berichten: 8302
- Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
- Roepnaam: Ron
- Locatie: N-Brabant
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
- Contact:
Re: Klant betaalt eten niet
Normaal zie ik in dit soort topics vrij snel de opmerking, dat het civiel is en dat de politie daar niet over gaat.
Bij deze dan
Bij deze dan