invaliden parkeer plek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
toon61
Infopolitie Gast

invaliden parkeer plek

Bericht door toon61 »

Hallo ik heb een invaliden parkeer plek , nu wil het wel eens voorkomen dat er iemand
met zijn neus in mijn parkeerplek staat ,zodat het voor mij moeilijk word om te parkeren omdat de plekken toch al klein zijn hier ..
hij staat er zeker voor 60 cm in ,
Ik vertelde hem dat dat niet mocht , hij zou me wel eens voor mijn bolleke slaan zei hij , ik zei kom maar natuurlijk .
Ik ben niet zo vlug van politie bellen , maar mogen ze dat , moet ik alles maar laten gebeuren .
Mvg A De Kroon

WilH_te_E
Infopolitie Gast

Re: invaliden parkeer plek

Bericht door WilH_te_E »

Lijkt mij dat de enige oplossing toch is om de sterke arm van de wet ter hulp te roepen zolang deze situatie duurt.
U zou tevens de gemeente kunnen verzoeken om de parkeerplaats zodanig uit te breiden dat u geen hinder meer ondervind van foutparkeerders of asociale hufters die er problemen mee hebben dat u, noodgedwongen, een gereserveerde parkeerplaats heeft.
Helaas is onverdraagzaamheid en agressie in de loop der jaren toegenomen, net zoals het huftergedrag van bepaalde personen.
De politie kan weinig doen tegen hufters in deze situatie, dus ik hoop dat een uitbreiding van uw parkeerplaats zodat verkeershufters u niet langer kunnen treiteren, door uw gemeente zal worden gehonoreerd. En anders kunt u alsnog contact opnemen met lokale media, waarop er zeker wel een raadslid van de gemeente een kans ziet om zich op te werpen als verdediger van de zwakken en weerlozen om daarmee zijn lucratief bijbaantje veilig te stellen.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

Overleg eerst met de gemeente.
Parkeerboetes zijn steeds meer ondergebracht bij de gemeente (BOA's).

Ook kan er bij de gemeente wel/geen beleid zijn om foutparkeerders weg te slepen (gemeentelijke wegsleepregeling vereist). Daarvoor naar de gemeente.
Als er in de overige vakken een parkeervergunningsplicht geldt: naar de gemeente.
Als in de overige vakken betaald parkeren geldt: naar de gemeente.

Stel je zelf nooit op als uitdagende partij als iemand begint te provoceren of te dreigen.
Wanneer die persoon echt (toe)slaat wat dan?
Gaat u dan aangifte doen?
En vermeldt u daar dan in dat u zei: sla maar?
Het lijkt mij niet de weg.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

Inderdaad bij de gemeente melding maken. Indien die niet bereikbaar zijn is melding maken bij de politie gewoon mogelijk en kan er wellicht repressief worden opgetreden. Ik zeg wellicht omdat de weginrichting niet altijd klopt, de politie zal dan alsnog doorverwijzen naar de gemeente of deze zelf in kennis stellen.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

De politie schrijft vaak alleen een boete uit voor de parkeerovertreding.
Daarmee is de auto niet weg.

En sommige gemeenten vinden de boete voor parkeren op een gehandicaptenparkeervak zo duur (ca. €400) dat ze niet óók nog tot wegslepen overgaan (indien er van een wegsleepregeling sprake is).

Het is even uitvinden welk standpunt en beleid uw gemeente hanteert.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

brommert
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door brommert »

vraagje, is 60 cm in het invalidevak staan gewoon bekeuringswaardig?

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 60

Bericht door SWAT »

brommert schreef: 08 mei 2021, 11:13 vraagje, is 60 cm in het invalidevak staan gewoon bekeuringswaardig?
Ja. Er wordt dan gebruik gemaakt van de parkeerplaats.
Stay safe out there.

Gesloten