Speekseltest (strafmaat aangaande drugs)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Re: Speekseltest (strafmaat aangaande drugs)

Bericht door Mitch »

jordi1234 schreef: 26 apr 2021, 13:42
Mitch schreef: 26 apr 2021, 13:38 Geen speekseltest, maar dat was ook niet je opmerking. Aantonen gaat altijd via bloed, ook bij thc.
Onderwerp: ''Speekseltest''

Kwestie van tijd totdat jullie je weer op echte criminelen kunnen focussen :)
En bij je titel gaat het over strafmaat, bepalend is dan de bloedproef en niet de speekseltest. Focus op echte criminelen? Tja, verschil in inzicht zullen we dan maar zeggen. Krijgt de politie klachten over hardrijders dan wordt er gelaserd. Krijg je dan een prent, dan moet de politie ineens boeven gaan vangen. Zo zal de politie het nooit goed doen.

Ik ken zat mensen die ooit aangereden zijn door mensen onder invloed van alcohol en/of drugs. Ik zie zo iemand dan ook voor het gemak maar als crimineel, het blijft namelijk een misdrijf. En ik sluit me aan bij Zijlvaart; aanpakken, liefst zo hard en lang mogelijk.

Succes met je stichting en veel wijsheid voor de toekomst :)

jordi1234
Lid
Lid
Roepnaam: jordi

Bericht door jordi1234 »

Mitch schreef: 26 apr 2021, 14:53
Succes met je stichting en veel wijsheid voor de toekomst :)
Bedankt! Het is niet mijn stichting hoor, nadat ik me in het onderwerp aan het verdiepen was kwam ik bij hen terecht die er al mee bezig waren! :)

U zegt nou alcohol/drugs, maar dat is nou juist het hele punt. Alcohol wordt minder zwaar aangepakt dan THC.

jordi1234
Lid
Lid

Bericht door jordi1234 »

https://newfrontierdata.com/cannabis-in ... consumers/

Een van de vele bronnen: toegestane hoeveelheid alcohol is vergelijkbaar met 3.7 ugl..?
De blower wordt bestempeld als misbruiker door het CBR en de alcohol consument rijd rustig verder, dit klopt gewoon niet!

TumbleDumble
Lid
Lid

Bericht door TumbleDumble »

Toevallig is medisch lachgas tot 18 uur aantoonbaar in de urine. Hoe lang lachgas aantoonbaar is in de urine na
recreatief gebruik is onbekend. Hier is nog nooit onderzoek naar gedaan. Gok dat een test dan binnenkort vast wel ontwikkeld zal worden gezien gebruik. Of ze zijn er al mee bezig. De test methode voor het aantonen is er natuurlijk al maar nog niet juridisch vast gelegd in de wet wat de max limiten zijn en natuurlijk nog geen wetenschappelijke
onderbouwing van de limieten.

Alcohol is veel korter in het lichaam aanwezig dan thc. Kijk je nou naar morfine bijvoorbeeld daar je mag ook niet mee rijden voor 48 uur. Het licht dus echt aan de halfwaardetijd van de stof.

@jordi1234 misschien kan je beter met je vragen terecht bij de politiek

TumbleDumble
Lid
Lid

In dat artikel dat je posted staat.

Thc = 3.7 ng/ml = 0.05 % bac

0.05% bac = 0.5mg/ml =0.5g/l

0.5 gram/ liter = 220 ugl

Dus het limiet van thc is vergelijkbaar met het limiet van alcohol. Kwa intoxcicatie

jordi1234
Lid
Lid

Bericht door jordi1234 »

Maar dan klopt het toch wat ik zeg? 3.1 ng/ml betekent voor de blower einde rijbewijs. + het is veel langer aantoonbaar.

Corrigeer me als ik het fout heb hoor
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 26 apr 2021, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd

TumbleDumble
Lid
Lid

Nu ben je appels met peren aan het vergelijken. Van een stof heb je veel minder nodig om onder invloed te raken dan een andere stof waar je meer van nodig hebt om het zelfde effect te krijgen.

1 shot glaasje wiskey is vergelijkbaar met 1 glas bier om het zelfde effect te krijgen. Drink je nou 1 glas wiskey dan ben je meer onder invloed dan 1 glas bier

Een wiskey drinker gaat straks ook niet roepen dat het oneerlijk is dat een bierdrinker 2 glazen mag drinken en hij alleen maar 2 shotjes

Yizu
Lid
Lid
Roepnaam: Yizu
Geslacht:

Re: Speekseltest

Bericht door Yizu »

Botje schreef: 23 apr 2021, 11:38 Mijn mening is wellicht niet representatief maar ik vind dat er geen ruimte dient te zijn voor alcohol en/of verdovende middelen in het verkeer. Niet voor dat ene biertje en niet voor die ene joint. Het kan in mijn ogen niet hard genoeg worden aangepakt. Wat mij betreft de eerste keer, ongeacht de waardes, rijbewijs kwijt en pas terug na succesvol doorlopen EMA. Bij herhaling rijbewijs kwijt en na 10 jaar pas in aanmerking voor een onderzoek om te kijken of je opnieuw op examen mag.
Helemaal eens met @Botje , met dien verstande dat ik vind dat je bij de eerste overtreding direct je rijbewijs moet inleveren. Ongeacht wie het is, minister, voetbaltrainer, zanger, politie commissaris . Allen haden ze direct het rijbewijs moeten inleveren naar mijn mening.

Gesloten