Heeft een boete straatschenderij impact voor een nieuwe VOG?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Stadjer
Infopolitie Gast

Heeft een boete straatschenderij impact voor een nieuwe VOG?

Ongelezen bericht door Stadjer »

Beste mensen,

Ik ben afgelopen maand aangehouden voor het gooien van eieren naar een bus van een politieke partij (waarvan ik niet zal benoemen welke, om problemen te vermijden) en ik ben daarna uit het politiebureau gestuurd. Ik ben zelf maatschappelijk zorgverlener- in opleiding en ik heb vrijwel altijd een VOG nodig voor het zoeken van een stage of baan binnen de maatschappelijke zorg. Zal dit impact hebben op nieuwe aanvragen voor een VOG? En heeft het nut om in bezwaar te gaan? Ik vind persoonlijk de straf buitenproportioneel. Er werd iemand aangevallen door een van de sympathisanten van de partij en de desbetreffende persoon is hier ook niet voor gestraft of aangehouden. Ik vind het dan ook apart dat een man van in de veertig/vijftig dit kan doen en dat een 22-jarige student naar een politiebureau wordt gebracht nadat hij in handboeien is gezet en wordt meegesleurd over de drukste winkelstraat van ‘t noorden van Nederland.

Afijn, alvast bedankt voor jullie reacties

Fijne dag toegewenst!
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Heeft een boete straatschenderij impact voor een nieuwe VOG?

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat is je straf ?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7423
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contact:

Re: Heeft een boete straatschenderij impact voor een nieuwe VOG?

Ongelezen bericht door SWAT »

Een en ander is afhankelijk voor welk feit je een straf gaat krijgen. Straatschenderij of te wel baldadigheid is een overtreding en komt pas op het "strafblad" als je een boete krijgt van 100 euro of meer.
Een bus besmeuren met eieren zou ook zomaar openlijk geweld of vernieling kunnen zijn. Dat zijn misdrijven en die komen zowiezo op het strafblad.
Stay safe out there.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Heeft een boete straatschenderij impact voor een nieuwe VOG?

Ongelezen bericht door Pim »

En heeft het nut om in bezwaar te gaan?
In bezwaar gaan is een recht.
Maar als het enkel is omdat u uw VOG wilt veiligstellen, maar het plegen van het feit niet ontkent dan is het antwoord op die vraag: nee.

in handboeien is gezet en wordt meegesleurd over de drukste winkelstraat
doorgaans lopen geboeide arrestanten gewoon naar een politievoertuig. Als het ging zoals u omschrijft is er dan geen sprake van weerstand van uw zijde geweest waardoor het sleuren noodzakelijk was? Of gebruikte u een wat gekleurde woordkeuze?

Er werd iemand aangevallen door een van de sympathisanten van de partij en de desbetreffende persoon is hier ook niet voor gestraft of aangehouden.
Dat gaf u niet het recht om met eieren te gaan gooien.

En had u net boodschappen gedaan dat u met eieren op zak liep? Of was dat met voorbedachte rade? In dat laatste geval zal het ook niet geweest zijn omdat er iemand belaagd werd want dat kon u niet weten toen u met eieren op pad ging.
Gesloten