Bedreiging (bedreigende tekst ontvangen)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast 25
Infopolitie Gast

Bedreiging (bedreigende tekst ontvangen)

Bericht door Gast 25 »

Beste allemaal ik vraag mij af of ik dit op bedreiging kan gooien.

“Ik ben momenteel behoorlijk op oorlogspad richting jou, daarom is het ook verstandig als ik bij mijn ouders ben je eigen niet te laten zien, ik sta niet meer voor mijzelf in richting jou, nogmaals jij heb mijn gezin kapot gemaakt met je actie, en vergeet 1 ding niet, ik vergeet jou niet.”

Met vriendelijke groeten.

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Bedreiging

Bericht door maestro »

Hoewel het bedreigend kan overkomen zie ik het niet direct als een bedreiging. De opzet is niet direct je te bedreigen maar om ervoor te zorgen dat je uit die persoon zijn buurt blijft.

Je zou aangifte kunnen doen en verzoeken of de wijkagent een gesprek met deze persoon aangaat. In dit soort zaken is het beter tot bemiddeling te komen dan tot strafrechtelijk ingrijpen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

Ik denk dat de wijkagent je naar de gemeente doorverwijst naar buurtbemiddeling

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

maestro schreef: 09 apr 2021, 08:29 Hoewel het bedreigend kan overkomen zie ik het niet direct als een bedreiging. De opzet is niet direct je te bedreigen maar om ervoor te zorgen dat je uit die persoon zijn buurt blijft.

Je zou aangifte kunnen doen en verzoeken of de wijkagent een gesprek met deze persoon aangaat. In dit soort zaken is het beter tot bemiddeling te komen dan tot strafrechtelijk ingrijpen.
Van wat ga je aangifte doen als je zegt dat het geen bedreiging is?
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 33

Bericht door DiNozzo »

maestro schreef: 09 apr 2021, 08:29 Je zou aangifte kunnen doen en verzoeken of de wijkagent een gesprek met deze persoon aangaat. In dit soort zaken is het beter tot bemiddeling te komen dan tot strafrechtelijk ingrijpen.
Dit is geen strafbare bedreiging zoals bedoeld in artikel 285 Wetboek van Strafrecht. Aangifte doen is dus ook niet mogelijk.

Wetstekst

Bedreiging met openlijk in vereniging geweld plegen tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor gevaar voor de algemene veiligheid van personen of goederen of gemeen gevaar voor de verlening van diensten ontstaat, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
@Gast 25: Kunt u iets meer van het verhaal toelichten? Gaat het om een ex, buurman, familielid? Het antwoord is namelijk niet pasklaar.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Bericht door maestro »

Ik bedoelde meer van dat ik er in ieder geval melding van zou maken. Zowel met het oog op een eventuele bemiddeling als met het oog op dat mocht het in de toekomst verder uit de hand lopen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Gast25
Infopolitie Gast

Bericht door Gast25 »

Ik heb een affaire gehad met de vrouw van deze man, hij is erg boos op mij en stuurde mij dit.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:

Bericht door zijlvaart67 »

Dat is in ieder geval een eerlijke toelichting..
Juridisch gezien is dit (nog) niets voor de politie..

Blijf uit z'n buurt (en de hare) en reageer nergens op; dat werkt vaak het beste..

'We mogen en moeten trots zijn op onze Nederlandse tradities...'

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

Dit is inderdaad geen bedreiging maar zou wel onder Dwang kunnen vallen:

Wetstekst

Artikel 284
1.Met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft:1°. hij die een ander door geweld of enige andere feitelijkheid of door bedreiging met geweld of enige andere feitelijkheid, gericht hetzij tegen die ander hetzij tegen derden, wederrechtelijk dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden;
Dit artikel wordt m.i. maar weinig toegepast maar dit voldoet er wel aan lijkt me.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Bericht door Pim »

Ik denk dat dat laatse wat ver gezocht is.
Als de man je dringend adviseerd om uit zijn buurt te blijven nadat je zijn gezin verwoest hebt doordat jij bent vreemdgegaan met zijn vrouw is wat anders dan je dwingen iets te doen of na te laten wat een normale bezigheid wordt geacht.

Ik denk dan aan je beroepsmatige plichten na te laten omdat er anders iets ergs gaat gebeuren. Dan snap ik het laatste wetsartikel.

Maar als je zelf de veroorzaker of aanstichter bent en iemand is daar, terecht, heel boos over en laat je dat op deze wijze weten zie ik daar geen dwang in.

Ik zou TS willen vragen: wat had je dan verwacht? It's all in the game. Je hebt met vuur gespeeld. Neem je 'verlies' en accepteer en negeer zijn (terechte) boosheid. Ik vind het een beetje kinderachtig na wat je zelf gedaan en aangericht hebt.

Wat denk je dat een aangifte zou oplossen als deze al opgenomen wordt en als deze al te onderzoek/uitvoer komt?
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

Check. Had dat laatste korte zinnetje gemist zie ik. Nee dan snap ik hem helemaal. Kan mijn post niet meer verwijderen anders had ik het gedaan. Ik snap de reactie dan ook wel.
Pim schreef: 09 apr 2021, 13:11 Ik zou TS willen vragen: wat had je dan verwacht? It's all in the game. Je hebt met vuur gespeeld. Neem je 'verlies' en accepteer en negeer zijn (terechte) boosheid. Ik vind het een beetje kinderachtig na wat je zelf gedaan en aangericht hebt.
Helemaal eens

Yizu
Lid
Lid
Roepnaam: Yizu
Geslacht:

Bericht door Yizu »

De man zou boos moeten zijn op zijn (ex) vrouw. Zij is degene die vreemd is gegaan, niet TS.

Wat betreft zijn vraag, die hebben andere reeds beantwoord.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Bericht door Pim »

Wie weet is zij daarop ook aangesproken.
Kan me niet voorstellen van niet 8)

Maar TS mag ook aangesproken worden op zijn deel en het zou raar zijn als TS nog steeds in de buurt blijft komen van dat gezin. Dus zo gek is het niet als hij daarop wordt aangesproken.

als ik bij mijn ouders ben je eigen niet te laten zien
wat mij intrigeert: wat zou TS te zoeken hebben bij de ouders van de man?
Of bedoelt die man: niet laten zien bij zijn vrouw op momenten dat die man naar zijn ouders gaat.

Gast25
Infopolitie Gast

Re: Bedreiging (bedreigende tekst ontvangen)

Bericht door Gast25 »

Zijn ouders wonen dus 3 deuren hier verder op.

Maar het is dus geen concrete bedreiging al voel ik dat wel zo?
En het forum is ook aangepast door iemand met ( bedreigende tekst ontvangen ).

Bedankt voor de antwoorden.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Re: Bedreiging (bedreigende tekst ontvangen)

Bericht door Pim »

Zoals al gezegd: geen bedreiging.

Wat bedoel je met:
"En het forum is ook aangepast door iemand met ( bedreigende tekst ontvangen )."?

Gesloten