Motor zonder papieren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Wolfus
Infopolitie Gast

Motor zonder papieren

Bericht door Wolfus »

Hallo,

ik heb paar weken terug een motor gekocht in Polen. Het gaat hierbij om een 2 takt 125cc enduro motor. Ik wil deze motor registreren en invoeren. Ik heb alleen een koop overeenkomst en op het frame staan nummers. Ik heb het nagevraagd bij de officiële dealer en ze hebben me gezegd dat de motor geen Europese keuringsnummer (kan dus geen COC krijgen) heeft en dat de motor oorspronkelijk uit Tsjechië komt. Wat kan ik nu doen?

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Motor zonder papieren

Bericht door zijlvaart67 »

Als je ermee de openbare weg op wilt; de motor 'individueel' laten keuren bij de RDW.

Het voordeel van een COC verklaring (certificate of conformity) is het feit dat deze door heel veel landen wordt geaccepteerd. Met andere woorden; er wordt vrij makkelijk een kenteken afgegeven. Voor uw motor bestaat zoiets kennelijk niet en dat betekent dat het ding door de RDW individueel doorgelicht moet worden en dat is een vrij prijzig grapje..

'We mogen en moeten trots zijn op onze Nederlandse tradities...'

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Motor zonder papieren

Bericht door Pim »

En zonder kenteken mag je er in Nederland dus niet de openbare weg mee op. Ook niet op eigen terrein dat open staat voor openbaar verkeer

En kun je hem ook niet verzekeren als motorvoertuig (wettelijke aansprakelijkheid motorvoertuigen / WAM).

Word je gesnapt dat worden dat prijzige boetes. En kan je motor inbeslaggenomen worden.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Gesloten