Reflectoren in achterlichten voldoende

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gerwin
Infopolitie Gast

Reflectoren in achterlichten voldoende

Bericht door Gerwin »

Hallo,

Ik heb afgelopen week nieuwe achterlichten op mijn auto gemonteerd, ik kom er alleen niet helemaal uit of ze voldoende zijn of niet met betrekking tot de reflectoren. Er zitten namelijk reflectoren in de achterlichtunits, de binnencirkel van het achterlicht/remlicht, maar er werden ook losse rechthoekige reflectoren meegeleverd. Ik vraag me af waarom deze reflectoren los worden meegeleverd, aangezien er dus al reflectoren in de achterlichtunits zelf verwerkt zitten, en deze daadwerkelijk reflecteren ('s avonds even getest met een lampje).

Het gaat om deze units:
https://www.decabriohoeve.nl/nieuwe-ond ... erlichting

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Re: Reflectoren in achterlichten voldoende

Bericht door Skipperje »

Personenauto's moeten aan de achterzijde zijn voorzien van 2 retroreflectoren. Als in jouw lampen reflectoren zitten is dat niet goed. Het licht moet gereflecteerd worden in dezelfde richting als waar het vandaan kwam. In de advertentie zie ik geen informatie betreffende de reflectie. Ik kan dus niet zeggen of ze goed zijn.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

R van O
Infopolitie Gast

Bericht door R van O »

Je hebt een (spiegel)reflector in je lampunit, die weerkaatst/spreid het uitgaande licht van je armatuur. De verplichte (retro)reflector is zo gebouwd dat deze invallend licht 100% terug weerkaatst naar de lichtbron. Die werkt dus wezenlijk anders dan die 'spiegel' reflector in je lampunit.

roadtrain
Inventaris
Inventaris
Geslacht:

Bericht door roadtrain »

''maar er werden ook losse rechthoekige reflectoren meegeleverd.''

die zitten er natuurlijk niet voor niets bij..............

Zie ook het kleine rondje in je achterlichtgedeelte in de advertentie maar is niet goed te zien of deze voldoet aan de verplichte reflector (ondanks dat het schijnbaar een goedgekeurd achterlicht zou zijn.

Al eens met de leverancier gebeld?

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 56

Bericht door taxikemperman »

Ik heb contact opgenomen met de verkoper (Cabriohoeve).
Cabriohoeve schreef:Klopt in de verpakking zitten nog 2 losse reflectoren meegeleverd. Wij hebben de extra reflectoren nog nooit er extra bij opgezet en er zijn ook nog nooit auto's voor afgekeurd. We krijgen ook veel klanten met dit soort lampen achterin ze ook niet gemonteerd zijn en wie daar ook geen problemen mee hebben.
Lijkt mij een duidelijk antwoord

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door Skipperje »

Grappig dat een leverancier ook over reflector spreekt terwijl het retroreflector is.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Gesloten