Drugs (aanhouding) in Duitsland

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Niel
Infopolitie Gast

Drugs (aanhouding) in Duitsland

Bericht door Niel »

Beste,

23, 24 en 25 maart is een bekende van me naar België geweest, hij moest zijn hoofd legen en dat is met diverse middelen gedaan. Hij is de 25e onderweg naar Dasburg aangehouden door ZOLL tijdens een voertuig controle, hier is alles (lees hier onder) in beslag genomen. Urine test is uiteindelijk niet afgenomen, alles is in goede harmonie, meewerkend en relaxed gegaan. Hij heeft uiteindelijk enkel een formulier meegekregen waar op stond wat er in beslag genomen is.

Het gaat om:
6x 2cb pil, 0,8gr amfetamine, 1 zegel lsd, 0,8gr 2cb poeder, 0,8gr 4FA, 1gr 6APB, 2gr mdma, 2 lorazepam, 0,5 oxazepam en 1,5gr ketamine.

Nu hadden we het hier zo over en vraag ik me af (hij zelf ook, maar hij durft de vraag niet te stellen) wat nu? Er werd aangegeven dat ze niet wisten of hij een boete zou krijgen, en er een brief zou volgen. Wat kan hij verwachten of wat kan ik tegen hem zeggen? Hij is redelijk stressed, so far z'n hoofd legen....

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 60

Re: Drugs (aanhouding) in Duitsland

Bericht door SWAT »

Dit is een site over de Nederlandse politie. Wij weten niet wat de richtlijnen in België zijn. De Nederlandse wet is bij kleinere hoeveelheden drugs aanzienlijk minder streng dan het buitenland. Echter de aangetroffen hoeveelheid zou ook in Nederland tot strafvervolging hebben geleid.
Stay safe out there.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

Correctie: hij is bij inreizen naar Duitsland gepakt. Door Duitse douane (Zoll).

Die zijn nog strenger dan België, die al strenger zijn dan Nederland.

Het zal er vanaf hangen of hij voor bezit of import wordt aangepakt.

Veel mensen denken te weinig na over hoe relaxt Nederland is en/of rekenen op een zelfde softe behandeling over de grens. Het enige wat ik kan zeggen is dat dat even anders zal zijn.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Aasur
Superlid
Superlid
Agent
Roepnaam: Femme
Geslacht:
Leeftijd: 36

Bericht door Aasur »

Niel schreef: 26 mar 2021, 00:29....wat kan ik tegen hem zeggen? Hij is redelijk stressed, so far z'n hoofd legen....
Buiten de consequenties... Dat je hoofd 'legen' met middelen nooit tot een oplossing leidt.
Assumption is the mother of all f*ck-ups!

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door Skipperje »

Opmerking van Skipperje

daarmee is voldoende antwoord gegeven omdat het niet over Nederland gaat.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Gesloten