boze agent? (stilstaan op onveilige plek)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
k2p
Lid
Lid

boze agent? (stilstaan op onveilige plek)

Bericht door k2p »

Net 20:31u IJ-tunnel Valkenburgstraat richting noord, bij het stoplicht van de tunnel rood. Stopt een politieauto links naast me en ik voel me al bekeken door hoe hij naast mij stopt.
Ik weet dus dat de politie naast mij staat, en ik ben ervan overtuigd dat ik daarvoor niet werd achtervolgd.
Groen, dus ik trek op, politie trekt aanvankelijk langzamer op, verhoogt snelheid, en wanneer deze weer naast me rijdt plots vaart minderen.
Dus ik ook vaart minderen om te kijken wat er aan de hand is. Ik zie niks.
Ik wil weer verder optrekken en hij toetert en kijkt me aan, dus ik stop. We zijn nu letterlijk 30 meter voorbij het stoplicht. Doen mijn koplampen het niet ofzo?

Hij zijn raam open, dus ik ook. Vraagt ie boos "Heb je een probleem?!". - "Nee".
"Hoe hard mag je hier?" - "50"
"Hoe hard reed je dan?"- "50" bluf ik voor de zekerheid, ik had uiteraard niet tijdens die 30 meter op mijn meter gekeken, terwijl ik optrok.
Kijkt ie nog bozer en dan even naar zijn eigen snelheidsmeter. "Nou, je reed 65". - "Dat is wel erg veel", riep ik ongelovig.
"Denk er aan, anders zet ik je zo aan de kant", en scheurt de agent weg.

En daar zat ik dan, midden op de weg, ver voorbij de stoplichten stil terwijl af en toe een auto van de andere weg aankwam, en ik niet kon weten wanneer ik veilig kon doorrijden.
Uiteindelijk mijn weg hervat, en in de verte zie ik hem in de tunnel van strook veranderen net voor een andere auto die hij had ingehaald. Geen idee of die later ook werd aangesproken.

- einde verhaal -

Het punt is, ik trok niet anders op, dan ik normaal doe. Geen ronkende motor of piepende banden of wat dan ook.
Maar ik weet heel zeker dat hij mij niet eerder heeft achtervolgd en dat hij mij niet heeft kunnen klokken in 30 meter terwijl ik optrek.

Dus waar hij de 65 van kon hebben is door extra gas te geven om mij in te halen, op de rem te trappen en dan proberen zijn eigen meter af te lezen wanneer hij dacht mijn snelheid te hebben.
Mijn vraag is: is dit een normale procedure?
Ik ben er vrij boos over dat hij mij in een onveilige situatie heeft achtergelaten. En volgens mij had hij echt geen reden mij staande te houden en mij door zijn en mijn open raam zo een te spreken.
Het voelde echt aan als een agent die al boos was, en even wilde ontladen.
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 25 mar 2021, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt
---
Geplaatst door een burger. Niet verbonden aan de politie.

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Re: boze agent?

Bericht door Skipperje »

k2p schreef: 25 mar 2021, 21:23 Mijn vraag is: is dit een normale procedure?
Nee, dat is het niet. Is het abnormaal? Nee, ook niet, ik heb heel wat mensen even iets verteld door een open raam. Verder is het alleen maar gissen voor ons als lezer. Ik wil wel toevoegen dat als je gemiddeld 36 km/h zou hebben gereden, je in 3 seconden 30 meter hebt afgelegd. Lijkt mij onmogelijk dat alles wat je noemt in die 30 meter plaats heeft gevonden.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

k2p
Lid
Lid

Bericht door k2p »

Ik heb het zo feitelijk mogelijk verwoord. Ik heb er niks aan overdreven. Het is inderdaad binnen dat tijdsbestek gebeurd. Van stoplicht tot 30 meter verder. Nog voor de samenvoegende weg was samengevoegd. Optrekken, 'gemeten', en staande gehouden dmv een toeter.

En ik rijd een Passat 1.4 benzine. Wat zou zoiets kunnen in 3 seconden?
Ik weet dat het verhaal ongelooflijk klinkt. Daarom schrijf ik dit juist.
---

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door Skipperje »

Op Google zie ik dat een Passat 1.4 in 9.7 sec 100 km/h rijdt. Dat is een gemiddelde versnelling van 2.86 m/s. Als je dit maar 3 sec kunt doen rijd je ongeveer 30 km/h. Dus, zoals ik eerder zei, dit klopt niet. Het meest logisch lijkt mij, alhoewel je dat zelf al hebt ontkend, dat er een meting voor de verkeerslichten heeft plaats gevonden. Maar, ook al een herhaling, dat is gissen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

Ik wil weer verder optrekken en hij toetert en kijkt me aan, dus ik stop.
U kreeg dus geen stopteken.
En al had u een stopteken gekregen dient u op de eerst veilige plek te stoppen.
Ik ben er vrij boos over dat hij mij in een onveilige situatie heeft achtergelaten.
Ik vind het, als ik zo vrij mag zijn, boosheid om niets. U besloot na het claxoneren dat die plek waar u stopte kennelijk veilig was om te stoppen. Dat was uw eigen beslissing.

U mag wel boos zijn om de manier waarop u te woord bent gestaan. Maar ook in geval van filerijden kunt u op zo'n plek terecht komen en daarna zelfstandig weer verder moeten. Toch?
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

k2p
Lid
Lid

Bericht door k2p »

@Pim , wat moet ik daar op zeggen? Als een agent naast me komt rijden en toetert, dan kan ik hem inderdaad negeren, want geen stop teken. Maar dat lijkt me niet verstandig. Ik ging er eerst serieus van uit dat de agent me op een belangrijk gebrek ging wijzen, zoals geen verlichting.

En dat ik uiteindelijk weer zelfstandig verder kwam klopt.

@Skipperje We zullen zien. Als het inderdaad een eerdere meting was (waarom spreekt ie me dan niet aan tijdens rood, maar goed), zal ik wel een prent ontvangen in de bus.
---

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: boze agent? (stilstaan op onveilige plek)

Bericht door zijlvaart67 »

Ik ga er vanuit dat er geen enkele prent volgt. Wil je voor zoiets bekeuren dan is er meer nodig dan aanspreken door een open raam..

'We mogen en moeten trots zijn op onze Nederlandse tradities...'

Gesloten